Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1

Categorie:TV+ Box
  • March 6, 2023
  • 226 reacties
  • 14146 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

226 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 8, 2023

nou ja zeg, zowel stroom van de TV+ en philips tv gehaald en na opstarten weer DolbyD op 1,2,3.

Sowieso altijd het beste box herstarten na KPN updates.

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2023

nou ja zeg, zowel stroom van de TV+ en philips tv gehaald en na opstarten weer DolbyD op 1,2,3.

Dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn immers hoe ga je dat aan vele vele duizenden gebruikers uiteggen?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 8, 2023

Dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn immers hoe ga je dat aan vele vele duizenden gebruikers uiteggen?

Ze zouden hem ook gewoon meteen herstart kunnen geven na de installatie.

hoef je ook niets uit te leggen ;)

Uit ervaring is het gewoon altijd nog beter geweest was ook met testen die het werd aangeraden te herstarten

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 8, 2023

Met de app update zou dat natuurlijk niet nodig moeten zijn... De app wordt ook opnieuw ingeladen na een update.

Firmware vind ik nog iets anders... 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 8, 2023

Met de app update zou dat natuurlijk niet nodig moeten zijn... De app wordt ook opnieuw ingeladen na een update.

Je zou het zeggen inderdaad maar uit de testen met de box is toch wel gebleken dat een herstart toch wel meer resultaat opleverde.

Dit werd door de moderators zelfs aangeraden.

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2023

En ook dan zou dat automatisch moeten gaan of zou je als gebruiker bij het aanzetten een melding moeten krijgen dat je moet herstarten.

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2023

Je zou het zeggen inderdaad maar uit de testen met de box is toch wel gebleken dat een herstart toch wel meer resultaat opleverde.

Dit werd door de moderators zelfs aangeraden.

Maar daar gaat het toch niet om, het gaat er om.dat je de abonnee daar niet mee moet belasten. Of je doet het automatisch als een herstart nodig is of je geeft de abonnee een melding dat hij/zij moet herstarten.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 8, 2023

Mee eens @wjb . Dat acheelt de helpdesk ook een hoop telefoontjes... Ik neem ook aan dat men dat op afstand wel kan, zo niet bouw een standaard melding in bij app en firmware updates

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 8, 2023

was herstart.

Had beter eerst stroom van de box eraf kunnen doen , testen, en dan pas tv. had ik beter geweten wat de boosdoener was.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 8, 2023

Ze zouden hem ook gewoon meteen herstart kunnen geven na de installatie.

hoef je ook niets uit te leggen ;)

Uit ervaring is het gewoon altijd nog beter geweest was ook met testen die het werd aangeraden te herstarten

Na update van de TV+ app zie je ook een automatisch nieuwe start van de TV+ app als je uit het update scherm gaat (bv. home toets). Helemaal reboot incl. Android is meest robuuste lijkt me.

Stroom eraf zou niet moeten hoeven maar leek het bij mij wel op (tenzij de tv de boesdoener was).

• Nieuwkomer
  • March 8, 2023

Zojuist ook de update binnengekregen.

Zapsnelheid is iets verbeterd. Heb het idee dat vooral het beeld minder lang stilstaat na het wisselen van zender. Blijft wel een groot verschil in snelheid tussen de publieke zenders en de commerciëlen. Als in de toekomst alles zo vlot zapt als de eerste zenders zou dat fantastisch zijn 😄

Verder best tevreden over de box. Maar nu kijk ik in SDR (geen HDR TV 🙄) en geen Soundbar of externe geluidsbron anderszins. 

Op mijn wensenlijstje staan nog twee verbeterpunten van de TV gids. Het zou fijn zijn als het geluid doorloopt bij het starten van de gids en als er iets meer gids/zenders op het scherm staan. Nu is maar de helft van het scherm echt gids en de rest extra informatie over de desbetreffende zender/programma. De verhouding van de VIP5202 vond ik overzichtelijker.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 8, 2023

Ik zag net dat mijn tv+ box deze update had gekregen. Die was al automatisch geïnstalleerd.

Ik merk hier een flinke verbetering in zapsnelheid. Het was ongeveer 1,5 tot 2 seconden. Het is nu 1 seconde.

(Tv+ box via wifi aangesloten op Experiabox v10. En staat op “unicast".)

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 8, 2023

Ik zag net dat mijn tv+ box deze update had gekregen. Die was al automatisch geïnstalleerd.

Ik merk hier een flinke verbetering in zapsnelheid. Het was ongeveer 1,5 tot 2 seconden. Het is nu 1 seconde.

Je telt 1s maar dat geld voor het beeld, tel er nog ff een seconde bij op voor je ook geluid hebt, dat vindt ik dan de zap snelheid.

2s dus voor npo 1,2,3.   4 en verder duurt toch wel 3-4s voor je beeld EN geluid erbij hebt.

Inderdaad zappen in de juiste kwaliteit multicast duurt bij ned 1 tot 3 ongeveer 1 a 2 seconden.,
echter al de anderen zenders vanaf 4 en verder duurt het nog steed een 4 seconden voor je beeld hebt maar wat me opvalt is dat het dan kort stil staat of bij trekt en nog eens 2 a 3 seconden voor je geluid hebt.

Dat geluid wisselt want soms valt hij als er beeld en geluid is ook nog eens kort weg of probeert hij lip sync te doen en valt het nog eens kort weg.

Hoe zit het nu met beeld sync nog steeds is er maar 1 stand in je menu en dat is voor NL beeld 50 HZ en dan 2 of 4K (ligt aan je TV) , HDR aan geeft op niet HDR zenders (zijn ze allemaal niet bij KPN) te fel beeld.
Maar erger nog elke TV app youtube / netflix hebben content in 24HZ heel veel en 60HZ en dat schokt behoorlijk omdat die vast op 50HZ staat.

Wanneer wordt dit opgelost, netflix schokt als de Hel en je hebt dan geen HDR omdat dat ook niet zoals bij een appel tv automatisch beeldsnelheid (HZ) en video modus HDR / SDR / DOLBY ViSION

Geef wel aan de een kant hulde voor de updates zo snel maar de ergste problemen in beeld / geluid en sync zijn nog steeds niet opgelost.

OK Design
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 8, 2023

Je telt 1s maar dat geld voor het beeld, tel er nog ff een seconde bij op voor je ook geluid hebt, dat vindt ik dan de zap snelheid.

2s dus voor npo 1,2,3.   4 en verder duurt toch wel 3-4s voor je beeld EN geluid erbij hebt.

@HE1 heeft de KPN box op unicast staan (net als ik ik zelf). Hierbij geen vertraging tussen beeld en geluid en inderdaad zapsnelheid 1s. De mindere kwaliteit beeld/geluid neem ik graag voor lief. Zo’n groot verschil is het nu toch niet zolang er geen HD+ signaal geleverd wordt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 8, 2023

@HE1 heeft de KPN box op unicast staan (net als ik ik zelf). Hierbij geen vertraging tussen beeld en geluid en inderdaad zapsnelheid 1s. De mindere kwaliteit beeld/geluid neem ik graag voor lief. Zo’n groot verschil is het nu toch niet zolang er geen HD+ signaal geleverd wordt.

Ja @HE1 bij mij is het dus idd echt 1 sec.

Dank voor de bevestiging @OK Design. Ik begon al te twijfelen en wilde al opnieuw testen, maar mijn vrouw heeft nu de 5202 in gebruik… 😏

• Helper
  • March 8, 2023

Iemand tips of suggesties om het lip sync probleem tot een minimum te beperken of is het toch wachten op een firmware update? Ik stoor me er gigantisch aan.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 8, 2023

Iemand tips of suggesties om het lip sync probleem tot een minimum te beperken of is het toch wachten op een firmware update? Ik stoor me er gigantisch aan.

Hier 0 problemen daarmee.

Kabel aangesloten wel met apart netwerk (zoals ook met Arris5202 al zat)

En audio op automatisch gezet geen lipsync op me Sonos

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 8, 2023

Op unicast zapt hij inderdaad met alles door meteen zonder problemen maar dit was voor de update ook al ;)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 8, 2023

Ja @HE1 bij mij is het dus idd echt 1 sec.

Dank voor de bevestiging @OK Design. Ik begon al te twijfelen en wilde al opnieuw testen, maar mijn vrouw heeft nu de 5202 in gebruik… 😏

Ik heb net de zapsnelheid van de tv+ box vergeleken met de zapsnelheid van de 5202. Ik kan melden dat het zappen op de tv+ box nu sneller en soepeler gaat dan op de 5202.
(tv+ box op unicast en via wifi.)

wjb
Wijsgeer
  • March 8, 2023

Maar je wilt toch geen unicast?!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 8, 2023

Maar je wilt toch geen unicast?!

Nee, dat wil ik niet. Maar ik heb de tv+ aan de wifi hangen, omdat de 5202 bekabeld is aangesloten. Beide in de huiskamer. En voorlopig kijken wij hier voornamelijk via de 5202.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 8, 2023

Merk niet veel verschil met de zaptijden. Wel blijven de zaptijden bij NPO 1,2 en 3 het korst. Ik let wel duidelijk erop dat er multicast gebruikt wordt en niet unicast. De box gaat voor mijn beleving nog te vaak bij het snelzappen naar unicast, terwijl de box op multicast staat. 

Dat maakt de kijk en geluid beleving wel een stuk minder. Ook valt het geluid 2 a 3x aan het begin van de geselecteerde zender kort weg (alleen bij Dolby geluid)

Op naar grotere zichtbare en luisterbare updates.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 8, 2023

@glasvezel86 

hoe heb je geluid aangesloten, gaat het geluid vanaf de TV+ box naar je tv en vandaaruit naar je receiver?

of optisch naar je receiver? of beeld en geluid beide gelust via je receiver?

• Helper
  • March 8, 2023

@glasvezel86

hoe heb je geluid aangesloten, gaat het geluid vanaf de TV+ box naar je tv en vandaaruit naar je receiver?

of optisch naar je receiver? of beeld en geluid beide gelust via je receiver?

Correct, het eerste is bij mij het geval. Bij de vorige ontvanger werkte dit probleemloos.