Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1

Categorie:TV+ Box
  • March 6, 2023
  • 226 reacties
  • 14146 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

226 reacties

• Topper
  • March 9, 2023

Goedenavond,

ik heb een tv+ box en heb sinds een paar dagen een stilstaand beeld op meerdere zenders

stilstaand beeld voor enkele seconde, kreeg een rode balk met het verzoek om de box opnieuw op te starten , dit gedaan geen resultaat!

Bert

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 9, 2023

Goedenavond,

ik heb een tv+ box en heb sinds een paar dagen een stilstaand beeld op meerdere zenders

stilstaand beeld voor enkele seconde, kreeg een rode balk met het verzoek om de box opnieuw op te starten , dit gedaan geen resultaat!

Bert

precies dit dus ☹️

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 9, 2023

Iemand tips of suggesties om het lip sync probleem tot een minimum te beperken of is het toch wachten op een firmware update? Ik stoor me er gigantisch aan.

@glasvezel86

hoe heb je geluid aangesloten, gaat het geluid vanaf de TV+ box naar je tv en vandaaruit naar je receiver?

of optisch naar je receiver? of beeld en geluid beide gelust via je receiver?

Correct, het eerste is bij mij het geval. Bij de vorige ontvanger werkte dit probleemloos.

@glasvezel86

mmm, mijn tv heeft ergens een setting om iets met audio delay te doen, loop de instellingen in de tv eens langs of je zoiets hebt en speel daar eens mee. Lipsync is wel vreemd als het direct naar de tv gaat.

En hoe is het als je de receiver uitzet en het ingebouwde geluid van de tv aanzet….heb je dan hetzelfde lipsync issue of alleen via de receiver?

Deze optie heeft mijn tv ook, maar dat heeft dan meteen impact op bijvoorbeeld een Netflix app op de TV.

ok laat die dan even weg, ik ben dan nog benieuwd of je met alleen geluid van de tv zelf ook een lipsync probleem hebt of alleen met geluid via de receiver?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 10, 2023

(tv+ box op unicast en via wifi.)

Maar je wilt toch geen unicast?!

Nee, dat wil ik niet. Maar ik heb de tv+ aan de wifi hangen, omdat de 5202 bekabeld is aangesloten. Beide in de huiskamer. En voorlopig kijken wij hier voornamelijk via de 5202.

@wjb Ik heb net als test de tv+ box aan de netwerkkabel gehangen en op multicast gezet. Ik zie eerlijk gezegd weinig tot geen verschil in beeldkwaliteit als ik switch tussen unicast en multicast. Ook het beeld van unicast is hier echt gewoon prima. Maar goed, dat is maar een mening.

Wat ik bij multicast wel constateer zijn de bekende bevindingen/problemen. En eigenlijk ben ik geschokt over wat ik zag. Ik snap dat veel nieuwe klanten hier niet blij van zijn. 

wjb
Wijsgeer
  • March 10, 2023

Ik zie eerlijk gezegd weinig tot geen verschil in beeldkwaliteit als ik switch tussen unicast en multicast. Ook het beeld van unicast is hier echt gewoon prima. Maar goed, dat is maar een mening.

Het verschil is nu nog niet zo groot (6Mbps vs 7,2Mbps) maar ik ben bang dat dat anders zal zijn zodra HD+ actief wordt. Ik verwacht niet dat het online unicast platform HD+ gaat ondersteunen bij live televisie kijken.

Stiekem verwacht ik ook dat KPN ook voor uitgesteld kijken weer vlan 4 (TV) zal gaan gebruiken om zo te voorkomen dat er teveel klachten gaan komen over haperend beeld want dat zal vast en zeker gaan gebeuren als er via vlan 6 (Internet) televisie gekeken wordt.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 10, 2023

Hoe kan ik overigens zien of ik bedraad of met wifi verbinding heb? Schuifje van wifi staat wel op blauw maar heb nooit een wachtwoord in hoeven voeren. Deed het eigenlijk al gelijk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 10, 2023

Hoi @Mario27 

Als je er een netwerkkabel in hebt dan kijk je bedraad. Want dat schakelt automatisch de wifi ontvanger uit.

Trek je de netwerkkabel eruit of zit ie er niet in dat is wifi ingeschakeld.

Maar als je nog geen wifi wachtwoord hebt ingevoerd dan lijkt het mij dat je de UTP kabel in de LAN aansluiting hebt geklikt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 10, 2023

Mario27 zie ook

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 10, 2023

Hoi @Mario27 

Als je er een netwerkkabel in hebt dan kijk je bedraad. Want dat schakelt automatisch de wifi ontvanger uit.

Trek je de netwerkkabel eruit of zit ie er niet in dat is wifi ingeschakeld.

Maar als je nog geen wifi wachtwoord hebt ingevoerd dan lijkt het mij dat je de UTP kabel in de LAN aansluiting hebt geklikt.

Ik heb er een moca kastje tussen zitten dus weet niet precies hoe het zit maar volgens mij is dat gewoon hetzelfde als bedraad

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 10, 2023

ik ervaar update 1,93,1 erg slecht ook nu last van het ene tv kanaal geluid zachter dan andere kanalen 

freeze van Rtl4 en veronica 

zap snelheid erg traag 

voor deze update had ik hier geen last van 

• Topper
  • March 10, 2023

Blijf ook dezelfde klachten ervaren als de meeste. Kan helaas geen gewone ITV ontvanger krijgen die prima werkten. Heb nog een oude Motorola VIP1853 gevonden en tot me verbazing werkt ie nog! 
kijk nu tevreden tv via die ontvanger, werkt nog sneller ook. TV+ box op de slaapkamer gezet totdat deze ooit beter wordt

wjb
Wijsgeer
  • March 10, 2023

Blijf ook dezelfde klachten ervaren als de meeste. Kan helaas geen gewone ITV ontvanger krijgen die prima werkten. Heb nog een oude Motorola VIP1853 gevonden en tot me verbazing werkt ie nog! 
kijk nu tevreden tv via die ontvanger, werkt nog sneller ook. TV+ box op de slaapkamer gezet totdat deze ooit beter wordt

Dit is toch eigenlijk een heel treurig bericht. De 1853 is een sterk verouderde TV ontvanger die beduidend langzamer is dan de 2260, 2952 en helemaal dan de 5202.

• Topper
  • March 10, 2023

Dit is toch eigenlijk een heel treurig bericht. De 1853 is een sterk verouderde TV ontvanger die beduidend langzamer is dan de 2260, 2952 en helemaal dan de 5202.

Heb helaas geen nieuwere op de TV+ box na.
En ach ik ben er voor nu blij mee, had m nog ergens gevonden in huis en gelukkig dat de kpn winkel me aan een stroomadapter en afstandsbediening heeft geholpen alles aangesloten geactiveerd en kijk weer heerlijk simpel tv . 🙂

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

Vandaag maar eens handmatig gezocht gezien de update zich hier nog niet zelf aangemeld had of geïnstalleerd. 

Eerste indruk: zapsnelheid iets versneld, wel een verschil tussen de npo kanalen en de commerciële. Geluid als laatste, maar.ik krijg de indruk dat doorde snellere zap / connectie, bij mij de geluidissues weg blijven. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar het is de eerste indruk na een paar uur.

Zoeken is zoals beschreven, apps als Disney showt hij  nu ook, ik zie echter geen zoekopdrachten binnen viaplay, klopt.dat?

Netflix nog geen issues.

Apps inderdaad te gebruiken via ander netwerk dus ook met vpn. Je moet wel.de.knop.apps gebruiken, startscherm doet het niet meer. Ik hoef gelukkig kastje ook niet meer opstarten om kpn weer te kunnen gebruiken  als ik vpn niet zou gebruiken.

Viaplay via sport werkt inderdaad

Nogmaals, de eerste indruk. Jammer dat ik niet meer in de test zit

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Vandaag maar eens handmatig gezocht gezien de update zich hier nog niet zelf aangemeld had of geïnstalleerd. 

Eerste indruk: zapsnelheid iets versneld, wel een verschil tussen de npo kanalen en de commerciële. Geluid als laatste, maar.ik krijg de indruk dat doorde snellere zap / connectie, bij mij de geluidissues weg blijven. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar het is de eerste indruk na een paar uur.

Zoeken is zoals beschreven, apps als Disney showt hij  nu ook, ik zie echter geen zoekopdrachten binnen viaplay, klopt.dat?

Netflix nog geen issues.

Apps inderdaad te gebruiken via ander netwerk dus ook met vpn. Je moet wel.de.knop.apps gebruiken, startscherm doet het niet meer. Ik hoef gelukkig kastje ook niet meer opstarten om kpn weer te kunnen gebruiken  als ik vpn niet zou gebruiken.

Netflix nog geen issues.

Vraagje; hoe gebruik je VPN? Had laatst appje maar dat ging niet via het kpn netwerk

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

@Mario27 je kunt apps toevoegen, ik gebruik nord vpn. Je kunt het via de playstore zoeken, maar ook via site vaak te downloaden.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

@Mario27 je kunt apps toevoegen, ik gebruik nord vpn. Je kunt het via de playstore zoeken, maar ook via site vaak te downloaden.

Ik had laatst proton vpn toegevoegd. Gratis, puur om te testen, maar dat werkte niet want het gaf aan dat dat niet samen ging met het kpn netwerk..

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 11, 2023

Wat is het nut van een VPN op je box

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

Wat is het nut van een VPN op je box

Je kunt content van bijvoorbeeld netflix dan ook vanuit Amerika zien en veel meer aanbod. Maar even een voorbeeld....

TvG2016
Helper
  • March 11, 2023

Nou, bijvoorbeeld als je via een IPTV streamer naar een illegaal tv-platform wil kijken.😀

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 11, 2023

Nou, bijvoorbeeld als je via een IPTV streamer naar een illegaal tv-platform wil kijken.😀

Heel handig op een box die door KPN compleet beheerd wordt lijkt me dan niet verstandig.

heb ik een apart kastje voor 

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

Meldde ik eerst dat geluidsissues weg leken, helaas is het er nog. 5.1 die niet goed wordt weergegeven. 😫

wjb
Wijsgeer
  • March 11, 2023

Heel handig op een box die door KPN compleet beheerd wordt lijkt me dan niet verstandig.

Waarom zou je daar een apart kastje voor gebruiken als je dat met de TV+ Box ook voor kunt?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 11, 2023

Waarom zou je daar een apart kastje voor gebruiken als je dat met de TV+ Box ook voor kunt?

KPN kan die complete box monitoren wat erop geïnstalleerd is en gebruikt wordt. nee dank je heb ik het liever in eigen beheer.

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Even een positief geluid (gedurende de testperiode geen echte problemen gehad zoals meerdere testers kennelijk hebben ondervonden), Heb donderdag 9 maart via de klantenservice telefonisch mijn abonnement omgezet zodat ik mijn KPN+ testontvanger kan blijven gebruiken en tevens een 2e ontvanger besteld (opname pakket is dan gratis). Vrijdag werd zoals afgesproken de extra ontvanger via Post NL geleverd en deze direct aangesloten op de 2e TV op de slaapkamer (via Vaste LAN kabel). Beide ontvangers opnieuw gestart want had een klein probleem met sturen van foto's van mijn smartphone via ChromeCast (kan ze nu herkenbaar aankiezen) naar de gewenste TV. Zaterdag retour pakket gemaakt (2 oude ontvangers en Digitenne ontvanger compleet met afstandbedieningen en voedingen) en deze breng ik komende week naar een Post NL verzendpunt. Samenvatting: Ben een tevreden klant en draag mijn ervaring dan ook uit.(misschien iets te gekleurd maar ben een gepensioneerde KPN medewerker.