Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1

Categorie:TV+ Box
  • March 6, 2023
  • 226 reacties
  • 14146 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

226 reacties

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 11, 2023

Nou of dat gekeurd is weet ik nog zo net niet. Als het niet goed zo zul je als gepensioneerde KPN medewerker echt niet zeggen dat het allemaal oké is als er nog steeds fouten naar voren komen. Althans dat denk ik. Dus best betrouwbaar hoor deze ‘review’. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 11, 2023

Nu weer wat nieuws. Ik heb Plex-client geïnstalleerd op de box, zodat ik m’n eigen geripte DVD’s/Blu-Ray disks kan bekijken, wat helemaal fantastisch gaat, totdat ik weer terug wil schakelen naar de KPN+ TV app. Dan heb ik helemaal geen geluid meer, niet door opnieuw uit en aan te zetten, maar enkel door de stroom er weer af te halen. Een flinke bug denk ik. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 11, 2023

Kleine correctie, een warme reset werkt ook. Uiteraard is en blijft dit hoogst irritant. Ik dacht alles op één box te kunnen regelen. Hoe geweldig zou dat zijn?

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik krijg iedere keer een melding: 

Maar dan druk ik op OK en paar minuten later weer die melding? 🤔 Bij een batterij van 52%??

Deze melding zou pas moeten komen bij 20%. Nu heb ik er nieuwe batterijen geplaatst: 

En dan heb ik de melding niet. Hopelijk kan de tv team het veranderen dat de melding pas komt bij 15 à 20 procent? 😉

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 11, 2023

Zo zie je maar dat er verschillende soorten boxen die allemaal als diw7022 door het leven gaan met elk hun eigen problemen. Dat maakt het voor d e dames en heren programmeurs wel heel erg moeilijk. Ze zijn dus zeer zeker niet allemaal gelijk. Klaar ben je er mee. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Nu weer wat nieuws. Ik heb Plex-client geïnstalleerd op de box, zodat ik m’n eigen geripte DVD’s/Blu-Ray disks kan bekijken, wat helemaal fantastisch gaat, totdat ik weer terug wil schakelen naar de KPN+ TV app. Dan heb ik helemaal geen geluid meer, niet door opnieuw uit en aan te zetten, maar enkel door de stroom er weer af te halen. Een flinke bug denk ik. 

Met Emby heb ik geen enkel probleem met terugschakelen naar lineaire tv en verliezen van geluid.... Heb ik met geen enkele app nog ervaren overigens... Helpt afsluiten van de laatst gebruikte app ook niet gewoon (via instellingen menu naar apps gaan)?

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 11, 2023

Met Emby heb ik geen enkel probleem met terugschakelen naar lineaire tv en verliezen van geluid.... Heb ik met geen enkele app nog ervaren overigens... Helpt afsluiten van de laatst gebruikte app ook niet gewoon (via instellingen menu naar apps gaan)?

Kan ik nog proberen, maar is natuurlijk niet de juiste  weg. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Uiteraard niet, maar het scheelt wel aanzienlijk tijd als het werkt...

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

@Mario27 je kunt apps toevoegen, ik gebruik nord vpn. Je kunt het via de playstore zoeken, maar ook via site vaak te downloaden.

Ik had laatst proton vpn toegevoegd. Gratis, puur om te testen, maar dat werkte niet want het gaf aan dat dat niet samen ging met het kpn netwerk..

Je hebt het over apps op een ander netwerk?? Dat snap ik niet..☺️☺️

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

@Mario27 je kunt apps toevoegen, ik gebruik nord vpn. Je kunt het via de playstore zoeken, maar ook via site vaak te downloaden.

Ik had laatst proton vpn toegevoegd. Gratis, puur om te testen, maar dat werkte niet want het gaf aan dat dat niet samen ging met het kpn netwerk..

De tv box werkt ook buiten het kpn netwerk, althans de apps en niet het tv gedeelte. 

Ze hadden het zo dat de box niet buiten het kpn netwerk werkte. 

wjb
Wijsgeer
  • March 11, 2023

De tv box werkt ook buiten het kpn netwerk, althans de apps en niet het tv gedeelte. 

Ik had vernomen dat dit in het begin zo was maar dat nu de TV+ Box helemaal niet meer buitenshuis gebruikt kan worden.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Dus nu kan ik dus elk willekeurig app (dus ook vpn) erop zetten?

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

Ik had vernomen dat dit in het begin zo was maar dat nu de TV+ Box helemaal niet meer buitenshuis gebruikt kan worden.

• Per vorige update is het niet meer mogelijk om de TV+ ontvanger te gebruiken op een Netwerk dat niet van KPN is. Wat we nu hebben veranderd daarin is dat je dan nog wel toegang hebt tot Apps. En je kunt de instellingen openen om eventueel het netwerk te wijzigen als je per abuis met een niet-KPN hebt verbonden.

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

Dus nu kan ik dus elk willekeurig app (dus ook vpn) erop zetten?

Apps kon je er al opzetten, via playstore of zijweg

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

Zijn er meer die in deze update de opnames niet vloeiend afspelen. Het lijkt wel een slechte download.

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Zijn er meer die in deze update de opnames niet vloeiend afspelen. Het lijkt wel een slechte download.

Bij mij spelen opnames normaal af. Ik heb last van netflix. Speelt vaak in slow motion af en dan ook zonder geluid

Dennis Overbeek
Wijsgeer

@Crunch heb je de tv ontvanger eens geheel opnieuw opgestart? Misschien dat dit kan helpen. Hoe heb je de tv ontvanger aangesloten, is dit bekabeld of via WiFi?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Ja @HE1 bij mij is het dus idd echt 1 sec.

Dank voor de bevestiging @OK Design. Ik begon al te twijfelen en wilde al opnieuw testen, maar mijn vrouw heeft nu de 5202 in gebruik… 😏

Ik heb net de zapsnelheid van de tv+ box vergeleken met de zapsnelheid van de 5202. Ik kan melden dat het zappen op de tv+ box nu sneller en soepeler gaat dan op de 5202.
(tv+ box op unicast en via wifi.)

Goeden avond. Hoe kan ik mijn tv+ box op unicast krijgen waar jullie het steeds over hebben?

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

@Crunch heb je de tv ontvanger eens geheel opnieuw opgestart? Misschien dat dit kan helpen. Hoe heb je de tv ontvanger aangesloten, is dit bekabeld of via WiFi?

Bekabeld rechtstreek op de mode.. ik had het eerder in de testfase ook al eens gemeld. Dacht dat het verbeterd was, maar valt in een opname van vandaag weer op., wel in de loop van de film verbetering. Nogmaals het leek eerst een slechte download, licht schokker.

Ik ga hem.nog eens herstarten al heb ik daar weinig hoop op.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Mijn ervaringen met de update. Deze kreeg ik gisteren.

Inderdaad ging het zappen naar andere zender sneller (circa 2 seconden) maar na een half uur ging de snelheid weer terug naar de oude situatie en duurde het weer zo'n 6 seconden. Vervolgens een koude herstart gedaan, daarna probleem niet meer ervaren.

Ook aantal malen dat het beeld voor 1-2 seconden op zwart gaat, maar audio gaat wel door. Dit gebeurde bij mij op NPO1, RTL4, SBS6 en ook bij het terugkijken van een programma van dinsdag van NPO1.

Goede avond, hoe kan ik een koude herstart uitvoeren waar jullie het over hebben?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 11, 2023

Stekker eruit trekken 😂

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

@Dennis Schreve geprobeerd, toch blijft het beeld niet lekker vloeiend. Wel beter dan eerder. Vergelijk ik het met de 2952, dezelfde opname loopt het allemaal.net lekkerder / vloeiender. Ook beeld iets.mooier naar mijn mening

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

Ja @HE1 bij mij is het dus idd echt 1 sec.

Dank voor de bevestiging @OK Design. Ik begon al te twijfelen en wilde al opnieuw testen, maar mijn vrouw heeft nu de 5202 in gebruik… 😏

Ik heb net de zapsnelheid van de tv+ box vergeleken met de zapsnelheid van de 5202. Ik kan melden dat het zappen op de tv+ box nu sneller en soepeler gaat dan op de 5202.
(tv+ box op unicast en via wifi.)

Goeden avond. Hoe kan ik mijn tv+ box op unicast krijgen waar jullie het steeds over hebben?

In instellingen onder informatie naar beneden scrollen. Je kunt dan unicast selecteren. 

wjb
Wijsgeer
  • March 11, 2023

In instellingen onder informatie naar beneden scrollen. Je kunt dan unicast selecteren. 

De beeld- en geluidskwaliteit zijn minder bij unicast.

Het is mijns inziens dus beter om voor multicast te kiezen.

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

De beeld- en geluidskwaliteit zijn minder bij unicast.

Het is mijns inziens dus beter om voor multicast te kiezen.

Ben ik het mee eens maar de vraag was waar dit kan, vandaar het antwoord