Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1

Categorie:TV+ Box
  • March 6, 2023
  • 226 reacties
  • 14146 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

226 reacties

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 11, 2023

In instellingen onder informatie naar beneden scrollen. Je kunt dan unicast selecteren. 

Als iedereen de box nu op Unicast gaat zetten voor Live TV kijken, gaat toch op een gegeven moment het netwerk van KPN onstabiel worden?

Er komen per week honderden van die KPN TV+ kastjes bij. Dan is het wachten totdat er steeds meer problemen bij komen.

wjb
Wijsgeer
  • March 11, 2023

In instellingen onder informatie naar beneden scrollen. Je kunt dan unicast selecteren. 

De beeld- en geluidskwaliteit zijn minder bij unicast.

Het is mijns inziens dus beter om voor multicast te kiezen.

Ben ik het mee eens maar de vraag was waar dit kan, vandaar het antwoord

Er is ook niets mis met dat antwoord. 🙂

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 11, 2023

Als iedereen de box nu op Unicast gaat zetten voor Live TV kijken, gaat toch op een gegeven moment het netwerk van KPN onstabiel worden?

Er komen per week honderden van die KPN TV+ kastjes bij. Dan is het wachten totdat er steeds meer problemen bij komen.

Ik denk ook niet dat kpn dit wil, wellicht daarom wat weggestopt in instellingen onder informatie. Ik snap wel waarom mensen het willen, gezien de wifi problemen als je geen v12 modem hebt

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 12, 2023

Zijn er meer die in deze update de opnames niet vloeiend afspelen. Het lijkt wel een slechte download.

Geen probleem net nog csi terug gekeken

TvG2016
Helper
  • March 12, 2023

Nou, bijvoorbeeld als je via een IPTV streamer naar een illegaal tv-platform wil kijken.😀

Heel handig op een box die door KPN compleet beheerd wordt lijkt me dan niet verstandig.

heb ik een apart kastje voor 

Waarom zou je daar een apart kastje voor gebruiken als je dat met de TV+ Box ook voor kunt?

KPN kan die complete box monitoren wat erop geïnstalleerd is en gebruikt wordt. nee dank je heb ik het liever in eigen beheer.

Ik denk dat KPN dan een aardig probleem heeft als blijkt dat het door het monitoren (is gelijk aan afluisteren) iemand civiel- of strafrechtelijk wordt aangepakt als met een IPTV Streamer naar iets wordt gekeken waarvan KPN denkt dat het niet in orde is. 

• Deelnemer
  • March 12, 2023

Ik denk ook niet dat kpn dit wil, wellicht daarom wat weggestopt in instellingen onder informatie. Ik snap wel waarom mensen het willen, gezien de wifi problemen als je geen v12 modem hebt

Ik heb hem op unicast gezet aangezien op multicast je de lipsync problemen en/of beeld- en geluidshaperingen krijgt. Dit terwijl de TV+ aangesloten zit met de netwerkkabel op het V12 modem.

Het ziet er naar uit dat multicast buffering problemen geeft, wat in dat soort problemen tot uiting komt.

Met andere woorden als KPN wil dat mensen op multicast gaan kijken, en dus geen netwerk problemen wensen, dan zullen ze zo snel als menselijk mogelijk de multicast stream buffering toch beter moeten programmeren.

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 12, 2023

@Shogy59 je hebt gelijk dat er in de multicast nog heel wat issues spelen bij veel gebruikers, maar bij veel ook goed lijkt te gaan. Dan is er nog een groot deel wat zich niet op dit forum zal laten horen. 

Mijn conclusie blijft dat e.a. te vroeg is uitgezet. Er is voor gewaarschuwd. Ik moet wel zeggen, nu er meer en meer mensen gebruik gaan maken ( alle nieuwe klanten en overstappers), er ook meer klachten zullen komen. Ik wacht in ieder geval nog even.

mijn indruk is dat er hard aan gewerkt wordt, dus er zullen snel weer verbeteringen komen.

Mijn issues welk hardnekkig zijn , zijn de geluidshaperingen en soms geheel wegblijven van geluid. Vooral.de 5.1 streams geven hier dit probleem. De korte momenten van wegvallen overigens bij alle.streams. vreemd genoeg enkel in de kpn+ tv omgeving. Bij apps lijkt het wel goed te gaan.

Hier is de.oplossing om even te zappen en snel weer terug, soms wel nog eens herhalen tot het geluid goed "gepakt" wordt.

Unicast is dan een noodoplossing, maar ik doe dit niet want zie het persoonlijk nog als een niet officiële verlengde testfase. Kan altijd nog terug vallen op mijn 2952.

• Deelnemer
  • March 12, 2023

@Shogy59 je hebt gelijk dat er in de multicast nog heel wat issues spelen bij veel gebruikers, maar bij veel ook goed lijkt te gaan. Dan is er nog een groot deel wat zich niet op dit forum zal laten horen. 

Mijn conclusie blijft dat e.a. te vroeg is uitgezet. Er is voor gewaarschuwd. Ik moet wel zeggen, nu er meer en meer mensen gebruik gaan maken ( alle nieuwe klanten en overstappers), er ook meer klachten zullen komen. Ik wacht in ieder geval nog even.

mijn indruk is dat er hard aan gewerkt wordt, dus er zullen snel weer verbeteringen komen.

Mijn issues welk hardnekkig zijn , zijn de geluidshaperingen en soms geheel wegblijven van geluid. Vooral.de 5.1 streams geven hier dit probleem. De korte momenten van wegvallen overigens bij alle.streams. vreemd genoeg enkel in de kpn+ tv omgeving. Bij apps lijkt het wel goed te gaan.

Hier is de.oplossing om even te zappen en snel weer terug, soms wel nog eens herhalen tot het geluid goed "gepakt" wordt.

Unicast is dan een noodoplossing, maar ik doe dit niet want zie het persoonlijk nog als een niet officiële verlengde testfase. Kan altijd nog terug vallen op mijn 2952.

Ik ben dus een van die nieuwe klanten die net de TV+ box heeft mogen ontvangen, waarna ik dus tegen de problemen opliep. Eerst impressie is dat het een waardeloos *** ding is vanwege dat het niet weet te doen waarvoor het gemaakt is, dergelijk beeld en geluid reproduceren. Eerst dacht ik dat het een HDMI kabelbreuk was, maar dat was snel uitgesloten, zo ook een probleem met de Denon versterker door het kastje direct aan de TV te hangen. Uiteindelijk kwam ik dus bij een software probleem uit, maar wist niet welke. De verschillende beeld en geluid opties maakten geen verschil, en naar veel graven in het menu kwam ik eindelijk het multicast en unicast verhaal tegen, waarbij multicast problemen gaf.

Admin: Reactie aangepast i.v.m. huisregels

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 12, 2023

@Shogy59 

Ik ben dus een van die nieuwe klanten die net de TV+ box heeft mogen ontvangen, waarna ik dus tegen de problemen opliep. Eerst impressie is dat het een waardeloos *** ding is vanwege dat het niet weet te doen waarvoor het gemaakt is, dergelijk beeld en geluid reproduceren. Eerst dacht ik dat het een HDMI kabelbreuk was, maar dat was snel uitgesloten, zo ook een probleem met de Denon versterker door het kastje direct aan de TV te hangen. Uiteindelijk kwam ik dus bij een software probleem uit, maar wist niet welke. De verschillende beeld en geluid opties maakten geen verschil, en naar veel graven in het menu kwam ik eindelijk het multicast en unicast verhaal tegen, waarbij multicast problemen gaf.

Waardeloos is niet mijn mening, er.zijn verbeterpunten. Maar ik snap dat hij voor jou nu waardeloos werkt. 

Beeld is hier niet het issue. Je kunt nog een kijken als je hem op sdr instelt of je het beeld mooier vindt. Er zijn immers maar weinig hdr programma's.

Geluid werkt in de gewone stereostand hier goed, op automatisch dan de problemen zoals ik eerder beschreef en overwegend het meest bij 5.1 streams. Hier draai ik in ieder geval op multicast. 

Terugkijken en opnames vervalt automatisch terug naar unicast..

Het kastje heeft voldoende potentie om een mooi product te zijn, maar zoals ik zei, er zijn verbeterpunten en ze komen geregeld met de updates.

Wat overigens een verbetering kan geven is om in de tv de verbeteropties qua geluid en beeld eens uit te schakelen. Daar ook eens spelen met de instellingen kan een verschil maken.

Hier in ieder geval stabiel beeld bij live tv, de apps werken goed. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 12, 2023

Lijkt toch echt wel of er meerdere varianten van de box zijn aangezien er meerdere zijn met problemen en hier gewoon geen problemen meer ervaar op paar puntjes na maar die al in onderzoek zijn zoals geluid per kanaal.

Geluid en beeld zijn super hier.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 12, 2023

Eens, maar instellingen in de TV veranderen zal niet het gewenste resultaat opleveren. 
Zelf denk ik ook dat het een heel mooi product kan worden, maar dan is er nog best wel wat werk aan de winkel. Ik weet bijna zeker dat dit ook binnen afzienbare tijd zal gebeuren, zoveel vertrouwen heb ik er in. Ik baal alleen dat ik nu een product heb waar ik van denk “start hij op vanmorgen en hoe start alles op”. 

Wordt ongetwijfeld vervolgd….

wjb
Wijsgeer
  • March 12, 2023

Dat is logisch, dat kan immers geen multicast zijn want dan zou iedereen tegelijkertijd dat programma of die opname terug moeten kijken.

Het issue is dat de TV+ Box de unicast TV stream van het online TV platform ophaalt en dat dat online TV platform a) een mindere beeldkwaliteit heeft en b) geen dolby 5.1 ondersteunt.

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 12, 2023

Dat is logisch, dat kan immers geen multicast zijn want dan zou iedereen tegelijkertijd dat programma of die opname terug moeten kijken.

Het issue is dat de TV+ Box de unicast TV stream van het online TV platform ophaalt en dat dat online TV platform a) een mindere beeldkwaliteit heeft en b) geen dolby 5.1 ondersteunt.

Dank je voor de aanvulling👍dat bedoel Iker eigenlijk mee te zeggen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 12, 2023

Ach dat ik de Arris VIP5202 kreeg mankeerde er ook van alles aan. 

En nu aantal jaar verder werkt die wel goed ;)

wjb
Wijsgeer
  • March 12, 2023

Ach dat ik de Arris VIP5202 kreeg mankeerde er ook van alles aan. 

En nu aantal jaar verder werkt die wel goed ;)

Dat zal ook vast wel gaan gebeuren met de TV+ Box maar op dit moment zal je mij niet horen zeggen dat alles goed werkt en dat het beeld en geluid super zijn.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 12, 2023

Tja ieder ze eigen mening toch..

Hier is beeld gewoon goed doet niet onder voor de arris(Keek daar nooit de glas kanalen op voordat at gezegd wordt die zijn wel scherper idd)

En geluid mankeert hier niks aan doet wat het moet doen.

• Deelnemer
  • March 12, 2023

@Shogy59

Waardeloos is niet mijn mening, er.zijn verbeterpunten. Maar ik snap dat hij voor jou nu waardeloos werkt. 

Beeld is hier niet het issue. Je kunt nog een kijken als je hem op sdr instelt of je het beeld mooier vindt. Er zijn immers maar weinig hdr programma's.

Geluid werkt in de gewone stereostand hier goed, op automatisch dan de problemen zoals ik eerder beschreef en overwegend het meest bij 5.1 streams. Hier draai ik in ieder geval op multicast. 

Het kastje heeft voldoende potentie om een mooi product te zijn, maar zoals ik zei, er zijn verbeterpunten en ze komen geregeld met de updates.

Wat overigens een verbetering kan geven is om in de tv de verbeteropties qua geluid en beeld eens uit te schakelen. Daar ook eens spelen met de instellingen kan een verschil maken.

Hier in ieder geval stabiel beeld bij live tv, de apps werken goed. 

Zoals gezegd maken de beeld en geluid opties geen verschil, dus ook SDR niet.

Tevens is de eerste impressie een waardeloos product, maar in tegenstelling tot normale mensen ben ik als voormalig ICTer niet voor een gat te vangen. Ook ik zie de potentie van het product en weet dat het kinderziektes zijn, maar is dit wel een kwalijke fout die al ver voor lancering opgelost had moeten worden.

Nu krijg je hierdoor vele normale mensen die KPN een slechte naam toe bedelen, mensen die vanaf Ziggo graag overstappen naar glas. Zeker met de aangekondigde prijsverhoging door Ziggo.

Dus het is echt zaak voor KPN om dit snel op te lossen, zodat mensen niet aan KPN gaan twijvelen, en dan wel binnen 14 dagen of 10 werkdagen. Des te langer het voort duurt, des te grote de imago schade, en ook des te hoger de druk op de technischedienst van de klantenservice. Onnodige druk.

• Deelnemer
  • March 12, 2023

Klopt, het beeld is beter maar als het geluid om de 3 zinnen weer weg (of niet meer synchroom is) valt heb je ook niets aan Dolby. Het moet kijkbaar zijn, en dan pas kan je op gaan schalen.

Maar multicast is echt 10 keer beter als het werkt, zonder twijvel. Dus ik ga ook elke update even terug schakelen om te kijken of het verbeterd is, en zo ja dan blijft multicast aan staan uiteraard. 😁👍

wjb
Wijsgeer
  • March 12, 2023

Klopt, het beeld is beter maar als het geluid om de 3 zinnen weer weg (of niet meer synchroom is) valt heb je ook niets aan Dolby. Het moet kijkbaar zijn, en dan pas kan je op gaan schalen.

Maar multicast is echt 10 keer beter als het werkt, zonder twijvel. Dus ik ga ook elke update even terug schakelen om te kijken of het verbeterd is, en zo ja dan blijft multicast aan staan uiteraard. 😁👍

Ik heb de TV+ Box op Multicast staan en het geluid op "Automatisch" waarbij de TV+ Box op een stereo televisie aangesloten is. Dit geeft bij mij geen problemen.

• Deelnemer
  • March 13, 2023

Bij kpn tv box kon ik met de Samsung smart Remote, aan/uit, volume en kanalen van de tv regelen.

bij kpn tv+ is het kanalen regelen met de smart Remote niet mogelijk.

de box is gekoppeld aan Denon AVR die het signaal doorgeeft aan Samsung tv via HDMI.

is er een oplossing?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • March 13, 2023

Bij kpn tv box kon ik met de Samsung smart Remote, aan/uit, volume en kanalen van de tv regelen.

bij kpn tv+ is het kanalen regelen met de smart Remote niet mogelijk.

de box is gekoppeld aan Denon AVR die het signaal doorgeeft aan Samsung tv via HDMI.

is er een oplossing?

@heijnders Zou je een eigen topic willen aanmaken? Dan denkt de community vast graag met je mee! Dit topic is specifiek voor opmerkingen over de update.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

Gelukkig is met de laatste update van de TV+ box de ondertiteling voor de BBC hersteld. Ik heb echter gemerkt dat een opgenomen BBC programma geen ondertiteling meer heeft. Misschien kan dat met de volgende update hersteld worden.

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@Henrik1 Het klopt inderdaad dat er problemen zijn met ondertiteling bij opnames. Hier wordt aan gewerkt! 

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

Hallo allemaal, het klopt inderdaad dat er sprake is van een storing op het tv platform. 

Het is echter niet handig om die storing in een product update topic te bespreken. 

Je kunt zelf een topic aanmaken, maar we werken ondertussen ook al hard aan een oplossing.

Ik heb de reacties over de storing verwijderd om het topic overzichtelijk te houden.

Wanneer gaat de ontvanger live naar een zender als je de ontvanger aanzet? 

De ontvanger gaat altijd bij aanzetten naar de zender die gekozen was toen je deze uit zette.
Zet je uit op “NPO 1” dan start de ontvanger daar ook weer mee op.