Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1

Categorie:TV+ Box
  • March 6, 2023
  • 226 reacties
  • 14146 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

226 reacties

wjb
Wijsgeer
  • March 14, 2023

Wanneer gaat de ontvanger live naar een zender als je de ontvanger aanzet? 

De ontvanger gaat altijd bij aanzetten naar de zender die gekozen was toen je deze uit zette.
Zet je uit op “NPO 1” dan start de ontvanger daar ook weer mee op.

Wat @Dennis Schreve volgens mij bedoeld is dat de TV+ Box opstart met het live televisiebeeld van de zender die opstond toen je de TV+ Box uitzette.

• Deelnemer
  • March 15, 2023

Zijn er meer mensen met het probleem dat bij het wisselen van zender het beeld snel zichtbaar is, maar het geluid de eerste 5-8 seconden stil blijft? Het lijkt alsof de soundbar in die tijd aan het bepalen is of die Dolby Stereo of Surround of een andere geluidstechniek moet gebruiken.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • March 15, 2023

Zijn er meer mensen met het probleem dat bij het wisselen van zender het beeld snel zichtbaar is, maar het geluid de eerste 5-8 seconden stil blijft? Het lijkt alsof de soundbar in die tijd aan het bepalen is of die Dolby Stereo of Surround of een andere geluidstechniek moet gebruiken.

Ja dat klopt @Stephen1. Het zappen is langzaam. Daar komt het eigenlijk gewoon op neer. Er komt binnenkort een firmware update die daar flinke verbetering in brengt.

• Topper
  • March 15, 2023

Hi! Ik heb de TV+ Box inmiddels een weekje in bezit en ben tevreden. Ik loop er alleen wel tegenaan dat de Netflix app soms haperend beeld geeft zonder geluid. Als ik de app en/of tv box dan een aantal keer opnieuw opstart dan doet de Netflix app weer prima en zonder happeringen zolang ik kijk.

Ik heb het idee dat dit te maken heeft met dat een app die ik ervoor heb gebruikt of TV kijken niet goed is afgesloten en dat de box het dan niet aankan? Ik kan het niet goed duiden.

De box is bekabeld aangesloten met een 200mbit aansluiting. Daar zal het dus niet aan liggen. 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • March 15, 2023

Hi! Ik heb de TV+ Box inmiddels een weekje in bezit en ben tevreden. Ik loop er alleen wel tegenaan dat de Netflix app soms haperend beeld geeft zonder geluid. Als ik de app en/of tv box dan een aantal keer opnieuw opstart dan doet de Netflix app weer prima en zonder happeringen zolang ik kijk.

Ik heb het idee dat dit te maken heeft met dat een app die ik ervoor heb gebruikt of TV kijken niet goed is afgesloten en dat de box het dan niet aankan? Ik kan het niet goed duiden.

De box is bekabeld aangesloten met een 200mbit aansluiting. Daar zal het dus niet aan liggen. 

Dit is een bekend probleem @JobM. Wordt aan gewerkt! Excuses voor het ongemak.

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 15, 2023

Herkenbaar, echter met laatste.update iets verbetert, daar ook het moment pakt hij wel of niet het geluid. Soms ook echt niets. 

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 15, 2023

@Paul_ Bij tv boxjes / Android boxen kan het legen van cache geheugen helpen om soms problemen op te.lossen. Er is dan via opslag de.mogelijkheid om cache te.wissen. hier enkel door per app te kijken. Al i  testfase gevraagd om deze.mogelijkheid. m.i. nodig zeker als.er dus ook meer eigen apps op zo'n kastje komen. Ik ben geen voorstander van de gratis te downloaden apps online. 

• Deelnemer
  • March 15, 2023

Ik was aangenaam verrast met deze update. Zappen ging echt snel, ook geluid is meteen in sync. Voor deze update was er soms geen geluid en zappen duurde erg lang.

Helaas box een keer herstart en zappen Gaat weer traag en soms totaal geen geluid bij zenders.

Het lijkt wel of de data niet snel genoeg binnen gehaald wordt.

Meer mensen last? Zag er in het begin hoopvol uit.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 15, 2023

Ik was aangenaam verrast met deze update. Zappen ging echt snel, ook geluid is meteen in sync. Voor deze update was er soms geen geluid en zappen duurde erg lang.

Helaas box een keer herstart en zappen Gaat weer traag en soms totaal geen geluid bij zenders.

last van traag zappen wel, maar nauwelijks verschil voor en na deze update…..heb je niets veranderd aan multicast/unicast?

Met unicast is het zappen 3-4x zo snel dan met multicast.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Heb je hier een video van? 😉 Ik denk alleen dat het niet zo handig als iedereen op Unicast gaat kijken. @wjb, overbelast netwerk met unicast? 🤔

wjb
Wijsgeer
  • March 15, 2023

Ik denk alleen dat het niet zo handig als iedereen op Unicast gaat kijken. @wjb, overbelast netwerk met unicast? 🤔

De netwerkbelasting bij unicasts is inderdaad veel, heel veel, hoger dan bij multicasts. Het is daarom ook niet voor niets dat KPN de beeldkwaliteit van unicasts bewust lager laat zijn dan bij multiscasts.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

@HE1 ik heb dit zelf effe getest, en het zappen gaat inderdaad sneller met unicast dan met multicast. 😉

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 15, 2023

@HE1 ik heb dit zelf effe getest, en het zappen gaat inderdaad sneller met unicast dan met multicast. 😉

Deze was toch al bekend ;) was met test fase al

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Het is daarom ook niet voor niets dat KPN de beeldkwaliteit van unicasts bewust lager laat zijn dan bij multiscasts.

Dus begrijp ik het nou goed dat de MB’s met unicast minder is dan met multicast @wjb? 🤔

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Deze was toch al bekend ;) was met test fase al

😂 Ja dat klopt @MennoG78, maar ik wist het niet meer. Bedankt voor jou terugkoppeling. 😉👍🏼

wjb
Wijsgeer
  • March 15, 2023

Het is daarom ook niet voor niets dat KPN de beeldkwaliteit van unicasts bewust lager laat zijn dan bij multiscasts.

Dus begrijp ik het nou goed dat de MB’s met unicast minder is dan met multicast @wjb? 🤔

Per TV stream is het aantal MB's minder maar in totaal vele duizenden keren meer.

OK Design
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 15, 2023

Ik denk alleen dat het niet zo handig als iedereen op Unicast gaat kijken.

Dat zal best, maar misschien moeten ze dan zorgen dat multicast goed werkt.

Ik heb vanaf 27 januari 2 tv+ kastjes. Na alle updates is het nog steeds geen goed product. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 15, 2023

---

Eens. En daarom blijft hier de tv+ box voorlopig gewoon op unicast staan. Dat werkt prima. 

wjb
Wijsgeer
  • March 15, 2023

---

Eens. En daarom blijft hier de tv+ box voorlopig gewoon op unicast staan. Dat werkt prima. 

Er moet inderdaad nog veel gebeuren en dat gaat mijns inziens veel verder dan alleen wat technische issues tackelen zoals de zapsnelheid.

Overigens heb ik onze TV+ Box wel op multicast ingesteld staan. Dat werkt bij ons prima, alleen vanaf RTL-4 duurt het wisselen van kanaal zo'n 3 seconden.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Overigens heb ik onze TV+ Box wel op multicast ingesteld staan. Dat werkt bij ons prima, alleen vanaf RTL-4 duurt het wisselen van kanaal zo'n 3 seconden.

Yep! Ook hier precies dezelfde issue! 😉

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • March 16, 2023

@Paul_ Bij tv boxjes / Android boxen kan het legen van cache geheugen helpen om soms problemen op te.lossen. Er is dan via opslag de.mogelijkheid om cache te.wissen. hier enkel door per app te kijken. Al i  testfase gevraagd om deze.mogelijkheid. m.i. nodig zeker als.er dus ook meer eigen apps op zo'n kastje komen. Ik ben geen voorstander van de gratis te downloaden apps online. 

Hey @Crunch! Yes, ik kan me die suggestie nog herinneren en die heb ik ook voorgelegd. Hoewel dit soms inderdaad problemen kan oplossen (zal niemand ontkennen), is dat natuurlijk eigenlijk ook niet iets wat een klant zou moeten hoeven uitvoeren. Je wil liever dat die actie niet eens nodig is. Dus de focus zit voor nu meer op het verhogen van de algehele stabiliteit, minder crashes en traagheid.

Betekent niet dat die optie nooit zal komen, maar vooralsnog niet in ieder geval.

• Deelnemer
  • March 16, 2023

last van traag zappen wel, maar nauwelijks verschil voor en na deze update…..heb je niets veranderd aan multicast/unicast?

Eigenlijk geen idee hoe dit moet dus ik ben mij hier niet van bewust. Hoe werkt dat dan?

Forum|alt.badge.img
  • March 16, 2023

Bij mij werkt de beloofde ondertiteling nog steeds niet op de BBC. Hij lijkt me veel beloven maar weinig oplossen. Zeker gezien alle problemen met o.a. het opstarten. Reden om voorlopig geen Netflix te nemen. 😕

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • March 16, 2023

@Ruud987, je hebt wel versie 1.93.1? Dat zie je terug onder de instellingen?

Forum|alt.badge.img
  • March 16, 2023

@Ruud987, je hebt wel versie 1.93.1? Dat zie je terug onder de instellingen?

Ja hoor. Ik zie nu dat in mijn commentaar niet volledig was. Het was alleen bij opgenomen programma's niet. Ik ging er misschien tenonrechte vanuit dat het dan ook werkte.