Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4

Categorie:TV+ Box
  • February 27, 2023
  • 193 reacties
  • 11295 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

193 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 27, 2023

Hoe zit het dan met nog een hele grote ergenis; het geluid dat vaak hapert of vaak ook helemaal niet?

komt dat bij een volgende update?

Dit herken ik niet als een algemeen issue, @Mario27. Ik raad je aan hiervoor in je al bestaande topic verder te gaan. Dan kunnen wij en de community met je meedenken en troubleshooten.

Dit wordt niet herkend als een algemeen issue? Het forum staat er vol mee? 😮

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 28, 2023

Net even gecheckt of ik deze updates al kon binnenhalen. Dat is nog niet het geval.

Ik vond het wel bijzonder dat de tv+ box eerst niet reageerde op de afstandsbediening. Ik kreeg op het scherm de melding dat ik de afstandsbediening (opnieuw) moest koppelen. Dat heb ik natuurlijk gedaan en dat ging probleemloos.

Het is dan wel zo dat ik een week op vakantie ben geweest, maar kan de afstandsbediening de koppeling kwijtraken als je 'm een week niet gebruikt?

En behalve dat de tv+ box de koppeling met de AB was kwijtgeraakt, was ook nog de instelling qua geluid gewijzigd. Die had ik altijd op “passthrough” staan, maar stond gisteravond ineens op “automatisch". Hierdoor een hinderlijk lipsync-probleem.

Grote vraag blijft: hoe is het toch mogelijk dat instellingen ineens gewijzigd zijn als je de tv+ box een tijdje niet hebt gebruikt? Naar mijn mening zou dit absoluut niet mogen gebeuren.

wjb
Wijsgeer
  • February 28, 2023

@Erik_ Graag de website ook voorzien nieuwe update log. De laatste dateert van juni, 2022.

https://tv.kpn.com/updates 

@ITVkijker, De site heeft niets met de updates voor de TV+ Box van doen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

@Erik_ @Paul_ @Shyrin_   hier komt wederom geen update binnen. (of komt dat vandaag nog?)

Vorige keren moesten jullie ook mijn Serienummer toevoegen is dit wellicht nu weer het geval? 

Is namelijk meerdere keren al fout gegaan na ik een nieuwe box kreeg vanuit KPN ging dit regelmatig niet goed met updates

Heb het nummer in me info gezet.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Net even gecheckt of ik deze updates al kon binnenhalen. Dat is nog niet het geval.

Ik vond het wel bijzonder dat de tv+ box eerst niet reageerde op de afstandsbediening. Ik kreeg op het scherm de melding dat ik de afstandsbediening (opnieuw) moest koppelen. Dat heb ik natuurlijk gedaan en dat ging probleemloos.

Het is dan wel zo dat ik een week op vakantie ben geweest, maar kan de afstandsbediening de koppeling kwijtraken als je 'm een week niet gebruikt?

En behalve dat de tv+ box de koppeling met de AB was kwijtgeraakt, was ook nog de instelling qua geluid gewijzigd. Die had ik altijd op “passthrough” staan, maar stond gisteravond ineens op “automatisch". Hierdoor een hinderlijk lipsync-probleem.

Grote vraag blijft: hoe is het toch mogelijk dat instellingen ineens gewijzigd zijn als je de tv+ box een tijdje niet hebt gebruikt? Naar mijn mening zou dit absoluut niet mogen gebeuren.

Ik heb sinds het weekend op passthrough haperingen in het geluid (toen ik dit teste)

Ik heb hem zelf altijd op auto staan dan geeft hij ook dolby 5.1 door of pcm 2.0 stereo. (dan heb ik geen haperingen op automatisch)

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 28, 2023

Zodra ik probeer op een update te controleren, krijg ik:

"Oeps! Er is iets foot gegaan"

Met code KBX-SOTA-H502

Dit gebeurt bij de firmware en de app. Hoe op te lossen? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 28, 2023

Ik heb sinds het weekend op passthrough haperingen in het geluid (toen ik dit teste)

Ik heb hem zelf altijd op auto staan dan geeft hij ook dolby 5.1 door of pcm 2.0 stereo. (dan heb ik geen haperingen op automatisch)

Maar heb jij, als het bij jou op auto staat, dan geen lipsync-probleem?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Maar heb jij, als het bij jou op auto staat, dan geen lipsync-probleem?

Nee alleen op espn 

• Helper
  • February 28, 2023

Nee alleen op espn 

Dan heb je waarschijnlijk geen soundbar of externe versterker voor je geluid met Dolby?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Nee alleen op espn 

Dan heb je waarschijnlijk geen soundbar of externe versterker voor je geluid met Dolby?

Zeker wel ik gebruik een Sonos soundbar.

Zit nu NPO1 te kijken maar zonder problemen SBS6 en RTL ook geen lipsync problemen

• Helper
  • February 28, 2023

Nee alleen op espn 

Zit nu NPO1 te kijken maar zonder problemen SBS6 en RTL ook geen lipsync problemen

Dan wordt het vanavond als ik thuis ben maar weer tijd om ‘m terug te zetten op ‘automatisch’ in plaats van de geforceerde PCM stereo om geen lipsync issues te hebben met m’n Sonos Arc. Maar het klinkt hoopvol dat er mensen dus geen last van hebben.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Nee alleen op espn 

Dan wordt het vanavond als ik thuis ben maar weer tijd om ‘m terug te zetten op ‘automatisch’ in plaats van de geforceerde PCM stereo om geen lipsync issues te hebben met m’n Sonos Arc. Maar het klinkt hoopvol dat er mensen dus geen last van hebben.

Heb nog geen update gehad (nieuwste niet)

Maar heb me Sonos op de S/PDIF van me TV aangesloten en met TV+ box zit op de HDMI4 / ARC ingang. Dit was een tip van de PlatteTV winkel om hem niet rechtstreeks op me KPN TV+ box aan te sluiten toen had ik namelijk meer problemen nu alleen ESPN de lipsync issues.

Als ik hem op passthrough zet gaat het geluid haperen om de zoveel seconden.

Dit was trouwens dan alleen met de KPN TV+ app als ik netflix of andere apps gebruik geen last van haperingen.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 28, 2023

@Erik_ @Paul_ @Shyrin_   hier komt wederom geen update binnen. (of komt dat vandaag nog?)

Vorige keren moesten jullie ook mijn Serienummer toevoegen is dit wellicht nu weer het geval? 

Dat zou niet moeten. Ik verwacht hem morgen. 

@raytuk, dit geldt ook voor jou. Wil je het morgen nog eens proberen? Blijf je dan de melding houden, wil ik je aanraden een eigen topic aan te maken zodat wij kunnen kijken waar de foutmelding vandaan komt. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Dat zou niet moeten. Ik verwacht hem morgen. 

@raytuk, dit geldt ook voor jou. Wil je het morgen nog eens proberen? Blijf je dan de melding houden, wil ik je aanraden een eigen topic aan te maken zodat wij kunnen kijken waar de foutmelding vandaan komt. 

@Bart_Z  Staat mijn serienummer nu wel goed dan? 

De reden dat ik het vraag vorige keren (3 updates jullie het goed moesten zetten)

Heb toen keer nieuwe box gehad en heb het idee dat ze me terug gestuurde box actief hebben laten staan.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • February 28, 2023

Ja die moet goed staan nu. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Ja die moet goed staan nu. 

check!

Dan maar afwachten komt niks binnen ook niet met een factory reset!

Dan zou hij altijd laatste moeten downloaden maar dat gebeurd ook niet.

• Helper
  • February 28, 2023

hier ook nog steeds geen update 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 28, 2023

Hier ook geen update te vinden… 🤔

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2023

Ik heb deze update nog niet @Bart_Z , @Erik_ 

En als ik laat zoeken op beschikbaarheid (firmware updates en app updates) is het “niet beschikbaar".

Het is nu wel 28 februari en 12:40 uur…. Volgens startbericht zou ie er dan wel moeten zijn.

• Deelnemer
  • February 28, 2023

Beste KPN,

Bedankt voor de update. Hierbij een lijstje met onze ergernissen (denk dat vele al wel bekend zijn) mbt de nieuwe tv box diw7022 waarop we bij verlenging verplicht moesten overstappen. We hopen dat 'ie snel wat betrouwbaarder, en hopelijk uiteindelijk zo goed als de vip5202, werkt.

- Geluid werkt alleen op stereo, dolby 5.1 (passthrough vaak of auto soms) stottert of klinkt vervormd

- Gids werkt slecht (sinds vorige update gelukkig alleen nog op dag-grens 😊): schuift per hele pagina als je naar links of rechts beweegt én soms als je gids opstart kom je niet bij "nu" terecht maar heel ergens anders

- Beeld & geluid stottert als je wisselt tussen tv en gids, alsof 'ie de stream opnieuw gaat laden

- zou fijn zijn als de box bij het aanzetten opstart op laatste kanaal ipv hoofdscherm, want ik persoonlijk gebruik de box alleen voor lineaire tv (of in ieder geval de mogelijkheid een keuze hiervoor in te stellen bij de instellingen) 

- opnames bekijken: onoverzichtelijk met die grote plaatjes, keuzemogelijkheid om er weer een lijst van te maken

- vaak krijg je zwart beeld (soms wel geluid) als je op gids of home drukt of soms ook als je "terug" drukt,  dan moet je een paar keer random op home en terug blijven drukken tot er weer beeld komt

- (Als je een programma terugkijkt en je spoelt terug, kun je niet meer vooruit) -> mogelijk nu opgelost?!

- Soms geeft ontvanger alleen een groen scherm, geen beeld, wel geluid, knoppen/ afstandsbediening werken niet meer, als je switcht naar dat hdmi kanaal (alleen power off+on van de box werkt dan nog)

- zou fijn zijn als je bij radio het beeld weer kunt uitschakelen (ipv het groen, blauwe kruis met kanaal/tijd)

- als je vanuit radio op gids drukt, toont 'ie soms een totaal ander (tv) kanaal in vakje rechtsbovenin

Succes en bedankt! 

wjb
Wijsgeer
  • February 28, 2023

Ik heb deze update nog niet @Bart_Z , @Erik_ 

En als ik laat zoeken op beschikbaarheid (firmware updates en app updates) is het “niet beschikbaar".

Het is nu wel 28 februari en 12:40 uur…. Volgens startbericht zou ie er dan wel moeten zijn.

Waarschijnlijk krijgen de TV+ boxen die in de bèta test actief waren geen updates meer nu de bèta test beëindigd is. 😏

• February 28, 2023

Waar kan ik trouwens zien welke versie ik heb? Zie wel de androis versie 11 maar van de firmware en tv+ app zie ik nergens een versie staan.

Krijg wel gevonden waar je kan updaten (niet overeenstemmend met de uitleg in het originele bericht) heb geen “controleer op updates” optie, wel “controleer firmware op updates“ en “controleer tv+ app op updates".

Maar kan niet zien welke versies deze 2 nu zijn.

• February 28, 2023

Zou lullig zijn als de "testers” geen updates meer krijgen, maakt de vraag of we willen doortesten dan ook overbodig en onze kastjes zullen dan toch of moeten gaan updaten of vervangen moeten worden willen wij ook mee kunnen genieten van de verbeteringen (of verslechteringen).

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 28, 2023

Waarschijnlijk krijgen de TV+ boxen die in de bèta test actief waren geen updates meer nu de bèta test beëindigd is. 😏

Niet aan de beta meegedaan, maar ook geen update.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Ik heb deze update nog niet @Bart_Z , @Erik_ 

Volgens de heren van het KPN forum wel ;) maar ik heb ook twijfels ook me Pa heeft hem nog niet binnen gehad.

Me buurman op zijn nieuwe box wel (nieuw abo)