Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4

Categorie:TV+ Box
  • February 27, 2023
  • 193 reacties
  • 11295 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

193 reacties

• Helper
  • February 28, 2023

sinds vrijdag nieuwe klant, maar geen update hier

• February 28, 2023

sinds vrijdag nieuwe klant, maar geen update hier

De dag is nog niet om, nog bijna 11 uur de tijd voor de updates.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2023

waarop we bij verlenging verplicht moesten overstappen

@PeterS26 

Verlengen is niet verplicht. Tenzij je dus de nieuwe KPN TV+ box wil(de) hebben.

Zonder verlengen loopt je oudere abonnement gewoon door. Met de Arris (of Arcadyan) decoder.

• Deelnemer
  • February 28, 2023

waarop we bij verlenging verplicht moesten overstappen

@PeterS26

Verlengen is niet verplicht. Tenzij je dus de nieuwe KPN TV+ box wil(de) hebben.

Zonder verlengen loopt je oudere abonnement gewoon door. Met de Arris (of Arcadyan) decoder.

Klopt helemaal, de verlenging is niet verplicht (maar prijstechnisch wel gunstig voor ons), maar de overstap op de nieuwe decoder (waarvan ik - bij verlenging van het abonnement - nog uitging dat die minstens zo goed als de oude zou zijn) wel,  da's wat ik dan ook schreef... 😉

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 28, 2023

Ik heb deze update nog niet @Bart_Z , @Erik_ 

En als ik laat zoeken op beschikbaarheid (firmware updates en app updates) is het “niet beschikbaar".

Het is nu wel 28 februari en 12:40 uur…. Volgens startbericht zou ie er dan wel moeten zijn.

Waarschijnlijk krijgen de TV+ boxen die in de bèta test actief waren geen updates meer nu de bèta test beëindigd is. 😏

Dit is sowieso niet het geval. Alle actieve TV+ ontvangers krijgen updates. 

En ik heb hier wat meer informatie over. Blijkt dat de update nog niet is vrijgegeven voor álle gebruikers. Dus het klopt dat nog niet iedereen kan updaten. Wacht het af, hij zal in de komende dagen vanzelf geïnstalleerd worden. Ik pas het startbericht even aan om dit te verduidelijken.

Waar kan ik trouwens zien welke versie ik heb? Zie wel de androis versie 11 maar van de firmware en tv+ app zie ik nergens een versie staan.

Krijg wel gevonden waar je kan updaten (niet overeenstemmend met de uitleg in het originele bericht) heb geen “controleer op updates” optie, wel “controleer firmware op updates“ en “controleer tv+ app op updates".

Dan heb je de update al. Want die verandering in benaming is gekomen door de update. 

Versienummers zijn te vinden via Instellingen > Informatie. Die staan onder de Android OS versie.

• February 28, 2023

Waar kan ik trouwens zien welke versie ik heb? Zie wel de androis versie 11 maar van de firmware en tv+ app zie ik nergens een versie staan.

Krijg wel gevonden waar je kan updaten (niet overeenstemmend met de uitleg in het originele bericht) heb geen “controleer op updates” optie, wel “controleer firmware op updates“ en “controleer tv+ app op updates".

Dan heb je de update al. Want die verandering in benaming is gekomen door de update. 

Versienummers zijn te vinden via Instellingen > Informatie. Die staan onder de Android OS versie.

Nee heb gevonden waar ik het kan zien (onder informatie) en ik draai nog op versies 0.14 en 1.89 (hier staat wel de oude benamingen bij). Maar neti als je de uitleg volgt voor handmatig controelren op update, daar staan de nieuwe benamingen al een paar updates.
Ach ja de dag heeft nog wat uren te gaan. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 28, 2023

Zodra ik probeer op een update te controleren, krijg ik:

"Oeps! Er is iets foot gegaan"

Met code KBX-SOTA-H502

Dit gebeurt bij de firmware en de app. Hoe op te lossen? 

@raytuk deze foutcode geeft aan dat de ontvanger een probleem heeft in het communiceren met de server. Er is nog iemand met deze foutmelding in dit aparte topic. Ik ga daar verder hierover, dus het is handig als jij ook die kant op komt :)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 28, 2023

Nee heb gevonden waar ik het kan zien (onder informatie) en ik draai nog op versies 0.14 en 1.89 (hier staat wel de oude benamingen bij). Maar neti als je de uitleg volgt voor handmatig controelren op update, daar staan de nieuwe benamingen al een paar updates.
Ach ja de dag heeft nog wat uren te gaan. 

Hmm, dan is dat ons ook niet helemaal goed verteld bij de vorige :) Ik pas het aan in het startbericht.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

En als ik laat zoeken op beschikbaarheid (firmware updates en app updates) is het “niet beschikbaar".

Het is nu wel 28 februari en 12:40 uur…. Volgens startbericht zou ie er dan wel moeten zijn.

Waarschijnlijk krijgen de TV+ boxen die in de bèta test actief waren geen updates meer nu de bèta test beëindigd is. 😏

En ik heb hier wat meer informatie over. Blijkt dat de update nog niet is vrijgegeven voor álle gebruikers. Dus het klopt dat nog niet iedereen kan updaten. Wacht het af, hij zal in de komende dagen vanzelf geïnstalleerd worden. Ik pas het startbericht even aan om dit te verduidelijken.

Fijn dat je het begin bericht gaat aanpassen @Erik_  want ook bij een factory reset komt er niks binnen.

Dacht laat ik deze weer eens voor de gein doen ;) 

Bedankt voor de duidelijkheid dat hij nog niet voor alles is vrijgegeven.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2023

PeterG schreef: 

Ik heb deze update nog niet Bart en Erik

wjb schreef: Waarschijnlijk krijgen de TV+ boxen die in de bèta test actief waren geen updates meer nu de bèta test beëindigd is. 😏

Erik_ schreef: 

Haha, het is toch wat😁. Koud uit de test en je bent zowat als laatste…. 🤔😲.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Laat nu net de Firmware 0.15.2 binnen komen en ook de Software 1.91.4

Zappen is nog steeds traag 5/6 seconden per kanaal….. (ja ook na herstart 2x gedaan al)

• Topper
  • February 28, 2023

Volgens de heren van het KPN forum wel 😉 maar ik heb ook twijfels ook me Pa heeft hem nog niet binnen gehad.

Me buurman op zijn nieuwe box wel (nieuw abo)

Ik heb de update net binnen gehaald.  En ik was ook bèta tester.  Dus gewoon even afwachten waarschijnlijk.  

De update geeft nog steeds geen verbetering. 
het zappen gaat ietsje sneller. Maar nog niet zoals het hoort.  

ik heb nog steeds problemen met het geluid.
stotterend/wegvallend geluid.  
stotterend beeld is er ook nog af en toe.  

het geluid van de radio is nog steeds heel slecht.  Veel te hard en geen bass (alleen hoge tonen)

ik heb het kastje nu van de WiFi afgehaald en bekabeld aangesloten.  Dit verminderd het stotteren wel iets, maar het blijft aanwezig   

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Volgens de heren van het KPN forum wel 😉 maar ik heb ook twijfels ook me Pa heeft hem nog niet binnen gehad.

Ik heb de update net binnen gehaald.  En ik was ook bèta tester.  Dus gewoon even afwachten waarschijnlijk.  

het geluid van de radio is nog steeds heel slecht.  Veel te hard en geen bass (alleen hoge tonen)

ik heb het kastje nu van de WiFi afgehaald en bekabeld aangesloten.  Dit verminderd het stotteren wel iets, maar het blijft aanwezig   

Ik heb dat stotterend beeld nu ook dit had ik hiervoor niet.

Geluid issues heb ik alleen op Passthrough niet op Automatisch (hier staat hij standaard op)

Wat ik wel ervaarde net is dat ik me afstand bediening net op nieuw aan me Sonos moest koppelen nat de update ook erg vervelend is dat.

wjb
Wijsgeer
  • February 28, 2023

Zapsnelheid!

Een grote ergernis is de soms hele lange tijd (6-7 seconden) die het duurt voor een zender zichtbaar wordt als je aan het zappen bent. In deze nieuwe software zit hiervoor een oplossing waardoor zaptijden een stuk beter worden.

Zappen is nog steeds traag 5/6 seconden per kanaal….. (ja ook na herstart 2x gedaan al)

• Topper
  • February 28, 2023

Zapsnelheid!

Een grote ergernis is de soms hele lange tijd (6-7 seconden) die het duurt voor een zender zichtbaar wordt als je aan het zappen bent. In deze nieuwe software zit hiervoor een oplossing waardoor zaptijden een stuk beter worden.

🤣wel 1 seconde verbeterd 👌🏻

• Topper
  • February 28, 2023

Ik heb dat stotterend beeld nu ook dit had ik hiervoor niet.

Geluid issues heb ik alleen op Passthrough niet op Automatisch (hier staat hij standaard op)

Wat ik wel ervaarde net is dat ik me afstand bediening net op nieuw aan me Sonos moest koppelen nat de update ook erg vervelend is dat.

Ik heb hem ook op automatisch dat is inderdaad beter als op passtrough. 

het lijkt wel beter te worden als hij wat langer op 1 kanaal blijft staan. 

• Helper
  • February 28, 2023

update inmiddels ook binnen gekregen.

zappen is nog steeds waardeloos

en waar ik me ook aan stoor, als ik een serie programma opneem, dan neemt ie de herhaling ook op dit kan toch wel anders?

OK Design
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2023

Wisselen tussen zenders misschien heel iets verbeterd, maar voordat het geluid erbij komt (als het er al bij komt) duurt echt nog veel te lang (soms wel 10+ sec). Ik hou beide kastjes nog maar even op unicast. De beeldkwaliteit wel iets minder maar dan zit ik me niet te ergeren.

• February 28, 2023

Degene die aangeven dat het niet verbeterd is met snelheid zappen, weet je zeker dat je beide updates erop hebt staan?
Ik kwam er net achter dat ik 1 update had gedaan en moest herstarten en de 2de handmatig moest doen en toen pas merkte ik verschil dat het wel sneller is.
(als tip bedoeld niet als kritiek)

OK Design
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2023

@Chris en Fem Ik heb beide updates gedaan (op beide kastjes), maar ervaar niet veel verbetering

• Helper
  • February 28, 2023

Degene die aangeven dat het niet verbeterd is met snelheid zappen, weet je zeker dat je beide updates erop hebt staan?
Ik kwam er net achter dat ik 1 update had gedaan en moest herstarten en de 2de handmatig moest doen en toen pas merkte ik verschil dat het wel sneller is.
(als tip bedoeld niet als kritiek)

beide gedaan 2x herstart, maar zie echt geen verbetering 

• Topper
  • February 28, 2023

Ik heb ook beide updates.

wjb
Wijsgeer
  • February 28, 2023

Zapsnelheid!

Ik meet wel een iets betere zapsnelheid.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • February 28, 2023

en waar ik me ook aan stoor, als ik een serie programma opneem, dan neemt ie de herhaling ook op dit kan toch wel anders?

Bij een serieopname worden herhalingen opgenomen als je afleveringen verwijderd. Dit is bewust. Als je dat dan ook niet wilt, dan kun je het beste afleveringen niet direct verwijderen maar gewoon laten staan.

Betreft zaptijden. Check of je inderdaad beide updates binnen hebt. En kijk het geheel even een dag of wat aan. Er zullen hier en daar nog uitschieters zijn, maar overall verwachten we wel een aardige verbetering. Daarnaast, zoals ook aangegeven, blijven we hiernaar kijken om het nog verder te verbeteren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 28, 2023

Net de update van firmware en app doorgevoerd. Zapsnelheid is exact hetzelfde nog bij mij.

Afspelen in de youtube app heeft nog steeds knisperend geluid en speel niet soepel (4k of 1080p maakt niet uit). Had gehoopt door de android update dat er wat zaken verbeterd zouden zijn in deze richting, maar niet dus.