Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4

Categorie:TV+ Box
  • February 27, 2023
  • 193 reacties
  • 11295 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

193 reacties

OK Design
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2023

Betreft zaptijden. Check of je inderdaad beide updates binnen hebt. En kijk het geheel even een dag of wat aan. Er zullen hier en daar nog uitschieters zijn, maar overall verwachten we wel een aardige verbetering. Daarnaast, zoals ook aangegeven, blijven we hiernaar kijken om het nog verder te verbeteren.

Ik kijk het al een maand aan, maar het blijft een B-product. Prima als je van te voren weet dat je als beta-tester aan de gang mag, maar nog niet volwassen genoeg om als echte release op de markt te brengen.

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 28, 2023

Zaptijden zijn inderdaad verbeterd. Van rond de 5 seconden na rond de 3 seconden nu.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

@Erik_  klopt jou tekst nu wel?

De nieuwe software is beschikbaar vanaf de loop van de ochtend op 27 februari. Dit zal in eerste instantie voor een testgroep zijn. Daarna wordt het ook langzamerhand beschikbaar voor de rest. De update wordt automatisch geïnstalleerd.

Welke test groep? die was er namelijk toch niet meer

wjb
Wijsgeer
  • February 28, 2023

@Erik_, Ik ben wel benieuwd waarom er zo'n verschil zit in zapsnelheid bij het zappen van NPO 1, 2 en 3 vergeleken tot het zappen bij de andere zenders.

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 28, 2023

Toch, er is (en was, ook met de oude ontvangers) altijd een testgroep @MennoG78 . Pas als daar geen serieuze klachten bij naar boven komen (bijvoorbeeld, dat het hele netwerk in elkaar zakt), dan wordt die software na de rest uitgerold. Maar, deze testgroep is geen vaste groep. Het zijn en bepaalde aantal devices. Daar kan deze week die van mij tussen zitten, in de testgroep van over twee weken zit dan bijvoorbeeld die van jou erin. Het heeft dus niks te maken met zoiets als die beta tester groep.

• Helper
  • February 28, 2023

@Erik_, Ik ben wel benieuwd waarom er zo'n verschil zit in zapsnelheid bij het zappen van NPO 1, 2 en 3 vergeleken tot het zappen bij de andere zenders.

inderdaad dat valt mij ook  op

• Helper
  • February 28, 2023

zender 1 2 en 3 gaan sneller dan de rest

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Ja hier ook die zijn redelijk normaal maar dit was in de vorige update al dat is hierin bij mij niks aan veranderd.

• February 28, 2023

Beide updates vandaag handmatig verwerkt.

wjb
Wijsgeer
  • February 28, 2023

Ja hier ook die zijn redelijk normaal maar dit was in de vorige update al dat is hierin bij mij niks aan veranderd.

Klopt, daar is niets aan veranderd. Maakt het des te interessanter om te weten waar het verschil in zapsnelheid vandaan komt.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Klopt, daar is niets aan veranderd. Maakt het des te interessanter om te weten waar het verschil in zapsnelheid vandaan komt.

Bij mij is het zappen namelijk gewoon niet echt veranderd zapte net van Rtl4 naar SBS6 dat duurde gewoon letterlijk 10 seconden.

Noem ik niet echt verbetering

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • February 28, 2023

Bij mij is update inmiddels geland. Nu aan het downloade .

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • February 28, 2023

Zoo het zappen is echt zwaar verbeterd. Voor nu is het 1 tot 2 seconden ipv 8 seconden hiervoor. Hopen dat dit zo blijft. 🤞🏻

wjb
Wijsgeer
  • February 28, 2023

Zoo het zappen is echt zwaar verbeterd. Voor nu is het 1 tot 2 seconden ipv 8 seconden hiervoor. Hopen dat dit zo blijft. 🤞🏻

Dat is waarschijnlijk het zappen tussen NPO 1, 2 en 3. Zappen naar andere zenders duurt bij mij tussen de 3 en 3,5 seconden.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Dat is waarschijnlijk het zappen tussen NPO 1, 2 en 3. Zappen naar andere zenders duurt bij mij tussen de 3 en 3,5 seconden.

Bij mij is het nu 4 a 5 seconden tussen de niet NPO zenders.

Verschilt gewoon per keer.

als ik me IPTV box zap heb ik meteen beeld tussen alle zenders.

Mag dan wel geen multicast zijn maar het beeld is wel stukken scherper.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • February 28, 2023

Hier niet tussen de commerciëlen, die zit ook op de 1-2 seconden.

• February 28, 2023

Pff, met deze update is zappen zelfs slechter geworden. Zit nu op 7 seconden en was 3 a 4 seconden (bvdsl).

Positiviteit is inmiddels naar zeer laag geschaald en ga het product maar is in de 14 dagen annuleren.

• February 28, 2023

Ik heb dit al heel lang op de zxv8001. Misschien wat minder extreem maar scheelt toch 1 a 2 seconden.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2023

Mijn bevindingen 

1. Zappen tussen commerciële is trager (4-5sec) dan publieke (2-3 sec)

2. Geluid komt regelmatig met 2 a 3 sec achterop de beeld vertraging  of helemaal niet

3. Geluid gaat na wisselen van zender van 5.1 naar pcm. Doe ik het opnieuw blijft pcm

Herstart ik software matig de box krijg ik wel 5.1

4. Waarom is alleen bij geluid passtrough dolby atmos beschikbaar?

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 28, 2023

Ik lees dat bij Netflix er gekraak kan optreden etc….Zijn er boxen dan waar de Netflix app wel werkt dan? Zo ja, waarom dan bij veel anderen weer niet?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2023

Ik lees dat bij Netflix er gekraak kan optreden etc….Zijn er boxen dan waar de Netflix app wel werkt dan? Zo ja, waarom dan bij veel anderen weer niet?

Bij mij werkt Netflix, Disney, hbo en prime goed. Ik mis in auto mode alleen dolby atmos

wjb
Wijsgeer
  • February 28, 2023

Bij mij werkt Netflix, Disney, hbo en prime goed. Ik mis in auto mode alleen dolby atmos

Ook hier geen problemen met Netflix.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Ook hier geen problemen met Netflix.

Hier werkt het ook fijnloos de app maar dat was sinds de vorige update al opgelost met dat geruis

• February 28, 2023

@Chrizziey Staat hij nog wel op multicast? Ik snap er niets van. Bij mij is het zappen echt gewoon 7 seconden geworden met deze “update”

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 28, 2023

Hoe zit het dan met nog een hele grote ergenis; het geluid dat vaak hapert of vaak ook helemaal niet?

komt dat bij een volgende update?

@Erik_ er is wel af en toe een geluidsdip. Dan valt het geluid 1 seconden weg.

Bij mij komt het geluid soms helemaal niet terug, totdat ik zap. Met de vorige box  nergens last van gehad qua geluid..

Heel herkenbaar. Korte onderbrekingen, hakkelende geluidsstrea., helemaal wegvallen. Drama.

Onbegrijpijk dat dit nu al zo lang aanhoud. In de test fase was het in  het begin erg, met een bepaalde update plot opgelost en sinds een paar updates terug weer volop aanwezig.

Vanmiddag hoopvol na de update,  maar helaas. Passthrough is het ergst. Stereo instelling dat kan maar ik heb een 5.1 systeem. 

Geluidissues enkel bij de kpn tv app.

Wat opvalt is dat de 5.1 nu op.bijvoorbeld.rtl4 er niet is.

Zappen geeft hier weinig verbetering eerst zwart vlak, dan beeld dan geluid. 5 tot 6.tellen.