Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4

Categorie:TV+ Box
  • February 27, 2023
  • 193 reacties
  • 11295 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

193 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • February 28, 2023

Hoe zit het dan met nog een hele grote ergenis; het geluid dat vaak hapert of vaak ook helemaal niet?

komt dat bij een volgende update?

@Erik_ er is wel af en toe een geluidsdip. Dan valt het geluid 1 seconden weg.

Bij mij komt het geluid soms helemaal niet terug, totdat ik zap. Met de vorige box  nergens last van gehad qua geluid..

Heel herkenbaar. Korte onderbrekingen, hakkelende geluidsstrea., helemaal wegvallen. Drama.

Onbegrijpijk dat dit nu al zo lang aanhoud. In de test fase was het in  het begin erg, met een bepaalde update plot opgelost en sinds een paar updates terug weer volop aanwezig.

Vanmiddag hoopvol na de update,  maar helaas. Passthrough is het ergst. Stereo instelling dat kan maar ik heb een 5.1 systeem. 

Geluidissues enkel bij de kpn tv app.

Wat opvalt is dat de 5.1 nu op.bijvoorbeld.rtl4 er niet is.

Zappen geeft hier weinig verbetering eerst zwart vlak, dan beeld dan geluid. 5 tot 6.tellen.

Hier op RTL4 wel 5.1 nu tijd niet gezien die bagger serie haha

JosdV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2023

Ik heb deze update nog niet @Bart_Z , @Erik_ 

En als ik laat zoeken op beschikbaarheid (firmware updates en app updates) is het “niet beschikbaar".

Het is nu wel 28 februari en 12:40 uur…. Volgens startbericht zou ie er dan wel moeten zijn.

Waarschijnlijk krijgen de TV+ boxen die in de bèta test actief waren geen updates meer nu de bèta test beëindigd is. 😏

Dit is sowieso niet het geval. Alle actieve TV+ ontvangers krijgen updates. 

En ik heb hier wat meer informatie over. Blijkt dat de update nog niet is vrijgegeven voor álle gebruikers. Dus het klopt dat nog niet iedereen kan updaten. Wacht het af, hij zal in de komende dagen vanzelf geïnstalleerd worden. Ik pas het startbericht even aan om dit te verduidelijken.

Inmiddels heb ik de update voor de firmware ontvangen. De app heb ik handmatig gedaan.

Wat ik wel apart vind is dat de TV+ box zichzelf inschakelt om de firmware update te installeren maar zich vervolgens niet uitschakelt. Kan dit niet zo gemaakt worden dat die na het automatisch uitvoeren van de update zichzelf ook weer uitschakelt?

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 28, 2023

Zoo het zappen is echt zwaar verbeterd. Voor nu is het 1 tot 2 seconden ipv 8 seconden hiervoor. Hopen dat dit zo blijft. 🤞🏻

Dat is waarschijnlijk het zappen tussen NPO 1, 2 en 3. Zappen naar andere zenders duurt bij mij tussen de 3 en 3,5 seconden.

Bij mij is het nu 4 a 5 seconden tussen de niet NPO zenders.

Verschilt gewoon per keer.

als ik me IPTV box zap heb ik meteen beeld tussen alle zenders.

Mag dan wel geen multicast zijn maar het beeld is wel stukken scherper.

Klopt! Ik gebruik tivimate maar zapt gewoon goed! Prima beeld en geluid! Behalve bij films met 5.1 hoor ik helemaal geen geluid☺️😢

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 28, 2023

Nog een suggestie voor een functie die wel op de arres zat maar hier niet. Wanneer ik op een programma klik wat nog moet komen kon ik “herinnering” aanzetten. Bij de KPN+ box helaas niet. Het werkt ook op de app op de iPhone, maar dat komt niet in beeld van de TV. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 28, 2023

Ja, ook ik hoop dat de functie “herinnering” snel beschikbaar komt op de tv+ box. Voor mij is dat een handige functie op de “gewone” tv-ontvangers, die ik regelmatig gebruik.

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 28, 2023

Ik moet nu alles op unicast kijken.! Hier is de zap snelheid wel ok. Maar op multicast is de zap snelheid slecht en het geluid is nog slechter geworden en klink alles een oude man met stem vervormer. Ik hoop dat er snel weer een update komt!!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 28, 2023

Net de tv+ box maar weer eens opgestart en zag door het rode belletje (meldingen) dat de update geïnstalleerd kon worden. Die was snel en soepel geïnstalleerd.

Geconstateerd dat de snelheid van zappen beter is geworden, maar ik had daar al weinig over te klagen. (Tv+ box via wifi en op unicast.)  

Maar weer eens rondgekeken wat er allemaal veranderd is. In menu Opgeslagen is de toevoeging van serie en aflevering fijn.

Het verwijderen van hele serie of losse aflevering via de OK-knop is handig en prima. (Misschien was die optie er eerder al?)

Verzoek aan kpn: Kan er aub eens goed gekeken worden naar menu Opgeslagen en de navigatie daarin? Want daar zitten een paar onlogische dingen in.

1. Om te beginnen de naamgeving: is “Opgeslagen” en “Opgenomen” niet ongeveer hetzelfde? Voorstel: Hernoem “Opgeslagen” naar “Opnames”. Dan kunnen de namen van submenu's Opgenomen en Gepland hetzelfde blijven. Want daarmee heb je “opgeslagen opnames” en “geplande opnames". Naar mijn mening veel logischer. En taalkundig klopt het ook gewoon.
  2. Als ik navigeer van Opgeslagen naar Opgenomen en Gepland is het nog logisch. Het navigeren naar “Ga naar verwijder opnames” is enigszins onlogisch maar het gaat nog. Maar nog een tik naar rechts dan kom ik uit op Pakketten… Waarom? Hoezo? En dan denk ik, dan kan ik met een tik naar links ook wel weer naar “Ga naar verwijder opnames", helaas. Verkeerd gedacht van mij. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 1, 2023

Zoo het zappen is echt zwaar verbeterd. Voor nu is het 1 tot 2 seconden ipv 8 seconden hiervoor. Hopen dat dit zo blijft. 🤞🏻

Dat is waarschijnlijk het zappen tussen NPO 1, 2 en 3. Zappen naar andere zenders duurt bij mij tussen de 3 en 3,5 seconden.

Bij mij is het nu 4 a 5 seconden tussen de niet NPO zenders.

Verschilt gewoon per keer.

als ik me IPTV box zap heb ik meteen beeld tussen alle zenders.

Mag dan wel geen multicast zijn maar het beeld is wel stukken scherper.

Klopt! Ik gebruik tivimate maar zapt gewoon goed! Prima beeld en geluid! Behalve bij films met 5.1 hoor ik helemaal geen geluid☺️😢

Tivimate staat ook op deze box.

wellicht wel makkelijk maar denk dat KPN dan ook weet wat ik kijk.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 1, 2023

@Chrizziey Staat hij nog wel op multicast?

Jep!

Enige waar ik tegen aan loop is dat het geluid echt per zender in volume verschilt. Heb ook nog best wel last van lip sync issues. In zowel tv kijken als soms in Disney+

wjb
Wijsgeer
  • March 1, 2023

Jep!

Hoe is jouw TV+ Box aangesloten, via wifi of met een netwerkkabel?

En als via wifi, op wat voor een wifi toegangspunt?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 1, 2023

Ik moet nu alles op unicast kijken.! Hier is de zap snelheid wel ok. Maar op multicast is de zap snelheid slecht en het geluid is nog slechter geworden en klink alles een oude man met stem vervormer. Ik hoop dat er snel weer een update komt!!

Heb je het geluid in de kpn box op pass through gezet? Dat werkt namelijk gewoon niet goed en geeft na een paar seconden raar vervormd geluid. De setting op automatisch laten staan werkt hier wel goed. Op het traag starten van de geluidstream na (bekend probleem) na, geen enkel geluidsprobleem i.c.m. mijn Sony 7.1 versterker (box staat rechtstreeks op versterker). 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2023

Update binnen. NPO 1, 2 en 3 starten nu binnen 1 seconde.

Overige met 3 seconden.

Voor mijn manier van gebruiken van de zaptoetsen, hooguit 2 zenders verder behalve bij het sportdeel 221 t/m 238, voldoende.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 1, 2023

Update binnen. NPO 1, 2 en 3 starten nu binnen 1 seconde.

Overige met 3 seconden.

Voor mijn manier van gebruiken van de zaptoetsen, hooguit 2 zenders verder behalve bij het sportdeel 221 t/m 238, voldoende.

Hier zijn de zaptijden soortgelijk. Nu de 'stop' van beeld en geluid nog oplossen bij starten van de tv-gids en dan komen we ergens.... 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 1, 2023

Hoe is jouw TV+ Box aangesloten, via wifi of met een netwerkkabel?

En als via wifi, op wat voor een wifi toegangspunt?

Alles in huis is bedraad. Maar dit was een moment opname he. Dit kan in de loop van de week wel eens wijzigen. Je weet het maar nooit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2023

Nog een suggestie voor een functie die wel op de arres zat maar hier niet. Wanneer ik op een programma klik wat nog moet komen kon ik “herinnering” aanzetten. Bij de KPN+ box helaas niet. Het werkt ook op de app op de iPhone, maar dat komt niet in beeld van de TV. 

Ja, ook ik hoop dat de functie “herinnering” snel beschikbaar komt op de tv+ box. Voor mij is dat een handige functie op de “gewone” tv-ontvangers, die ik regelmatig gebruik.

Hmm, ikzelf stel de programma's die ik wil zien in voor opname. Ik heb derhalve die functie nog maar 5 x gebruikt ofzo. Denk ik. Vind je 'm ook wel beetje storend: zit je midden in een ander programma (via opname danwel live) schakelt de ontvanger om. Hebben jullie geen opnemenpakket? @ronvmeijer en @Katana321 ?

Maar goed, het is maar een tip. Om voor nu je programma niet te missen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 1, 2023

Jep!

Enige waar ik tegen aan loop is dat het geluid echt per zender in volume verschilt. Heb ook nog best wel last van lip sync issues. In zowel tv kijken als soms in Disney+

Is het verschil in beeld en audio consequent bij tv kijken of is het af en toe? welke tv en geluidsinstallatie gebruik je en hoe zijn ze aangesloten (b.v. optisch of gelust via receiver of van tv weer naar receiver)?

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 1, 2023

Ja ik heb natuurlijk het opname pakket, maar daar stond op de Arris gewoon “herinnering” naast “opnemen”. Bij de KPN+ box dus niet. Het is geen halszaak maar wel fijn als het er op zit. 

• March 1, 2023

Ik begrijp ook niet zo goed waarom in deze update de auto optie nog niet terug geplaatst is om automatisch tussen sdr en hdr/dolby te schakelen. Ik vind het hdr continue met tv kijken geen verbetering van het beeld. Is zelf korrelig met artefacts. Beeld verbeteraars staan uit en met ziggo tv signaal is dit niet. 
hdmi kabel is het probleem ook niet. Bij geleverde en andere kabel getest.

wjb
Wijsgeer
  • March 1, 2023

Ik begrijp ook niet zo goed waarom in deze update de auto optie nog niet terug geplaatst is om automatisch tussen sdr en hdr/dolby te schakelen. 

Bij mij staat de TV+ Box nog op HDR - automatisch…

...maar is deze optie niet te kiezen.

De optie zal vast wel weer terugkomen, de vraag is alleen ... wanneer?

JohnA76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 1, 2023

Is het mogelijk om in het forum ook de keuze te maken of je met de "oudste"  of "laatste" reactie wilt beginnen. Deze keuze kon worden gemaakt in de Testomgeving en daar maakte ik meestal gebruik van.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 1, 2023

Ik begrijp ook niet zo goed waarom in deze update de auto optie nog niet terug geplaatst is om automatisch tussen sdr en hdr/dolby te schakelen. 

Ja als je factory reset doet staat hij er standaard op eenmaal keer aangepast niet meer te kiezen

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik heb ze nu ook in huis:

4x KPN DIW7022. 

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Bij mij staat HDR aan @wjb.

• Deelnemer
  • March 1, 2023

Helaas hebben deze laatste updates bij ons alleen maar verslechtering opgeleverd.. 🤔

Opeens lipsync issues, zappen lijkt trager.

Maar het meest vervelende is geen geluid meer op 2e tv..:

Deze is via optische kabel direct aangesloten op Sonos Bar.
Werkte perfect, maar nu geen geluid meer.
SPDIF staat aan. Als ik hdmi kabel uit tv haal heb ik wel geluid - maar dan uiteraard geen beeld. En zodra ik die weer terug aansluit valt geluid meeten weer weg. Geen van de instellingen lost dit op.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 1, 2023

Dit is bij de testontvangers inderdaad wel zo, maar als je niet bij de test hebt gezeten is de standaard instelling HDR continue, met keuze uit SDR.