Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4

Categorie:TV+ Box
  • February 27, 2023
  • 193 reacties
  • 11295 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

193 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 1, 2023

Hmm, ikzelf stel de programma's die ik wil zien in voor opname. Ik heb derhalve die functie nog maar 5 x gebruikt ofzo. Denk ik. Vind je 'm ook wel beetje storend: zit je midden in een ander programma (via opname danwel live) schakelt de ontvanger om. Hebben jullie geen opnemenpakket? @ronvmeijer en @Katana321 ?

Maar goed, het is maar een tip. Om voor nu je programma niet te missen.

@PeterG  Hier kijken wij bijna alles als opname. Ideaal, want lekker de reclames skippen. 😀

Echter, sommige dingen wil ik live zien zoals het journaal. En dan is de functie “herinnering” zo ontzettend handig. Eigenlijk onontbeerlijk voor mij. Heel af en toe gebruik ik die functie zelfs om bij het kijken van een opname op precies het goede moment over te schakelen naar live-tv, voor het journaal. Ja, dan wordt die opname even onderbroken maar dat vinden wij dan niet erg. En dan na het journaal natuurlijk meteen verder met het kijken van die opname.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 1, 2023

Bij mij staat de TV+ Box nog op HDR - automatisch…

...maar is deze optie niet te kiezen.

De optie zal vast wel weer terugkomen, de vraag is alleen ... wanneer?

Dit is bij de testontvangers inderdaad wel zo, maar als je niet bij de test hebt gezeten is de standaard instelling HDR continue, met keuze uit SDR. 

Dat maakt niet uit hoor test of nieuwe als je het eenmaal aanpaste kon je niet meer naar automatisch pas na een fabrieks reset

Jasper van KPN
Moderator

Laten we het hier wel vooral over deze specifieke update houden. Algemene dingen over TV+ kan in het centrale TV+ topic: 

En als je een probleem ervaart wat los staat van deze update kan je het beste een eigen topic aanmaken

Dan kunnen we het centraal en overzichtelijk houden.

Poretlev
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 1, 2023

Help

Ook met de nieuwe updates KPN TV+ firmware 0.15.2 en KPN TV+app 1.91.4 start de KPN TV Box 's-morgens niet meer op.
Eerst moet ik de stroom uitschakelen en dan weer inschakelen.
Bedraad of via wifi maakt niets uit.
De KPN TV Box is gekoppeld aan mij Philips 4K Android TV.
Opnieuw opstarten en harde reset hebben het probleem niet opgelost.
Tijdens de gehele testperiode geen problemen gehad.
Wat is hier aan de hand??????
Hoe nu verder??????

Jasper van KPN
Moderator

@Poretlev je kunt daar het beste een eigen topic voor aanmaken, zodat je daar verder geholpen kunt worden. 

• March 1, 2023

Ik begrijp ook niet zo goed waarom in deze update de auto optie nog niet terug geplaatst is om automatisch tussen sdr en hdr/dolby te schakelen. 

Bij mij staat de TV+ Box nog op HDR - automatisch…

...maar is deze optie niet te kiezen.

De optie zal vast wel weer terugkomen, de vraag is alleen ... wanneer?

Bij mij staat hdr - continue ipv automatisch bij hdr instelling op je screenshot. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 1, 2023

Dat maakt niet uit hoor test of nieuwe als je het eenmaal aanpaste kon je niet meer naar automatisch pas na een fabrieks reset

Mijn nieuwe box stond standaard op HDR Continue. Dus Automatisch was niet te selecteren. Op de vorige stond wel Automatisch. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 1, 2023

Begreep van Forum medewerker dat dit is aangepast in Firmwareversie ik had het toen met een factory reset steeds terug en ik kijk net en inderdaad nu ook niet gister nog reset gedaan

wjb
Wijsgeer
  • March 1, 2023

Begreep van Forum medewerker dat dit is aangepast in Firmwareversie ...

Wat zou volgens die forum medewerker aangepast moeten zijn in deze firmwareversie?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 1, 2023

Begreep van Forum medewerker dat dit is aangepast in Firmwareversie ...

Wat zou volgens die forum medewerker aangepast moeten zijn in deze firmwareversie?

Ik heb niet gezegd in DEZE maar het is in een firmware versie toen keer aangepast.

• Deelnemer
  • March 1, 2023

Deze is via optische kabel direct aangesloten op Sonos Bar.

Werkte perfect, maar nu geen geluid meer.
SPDIF staat aan. Als ik hdmi kabel uit tv haal heb ik wel geluid - maar dan uiteraard geen beeld. En zodra ik die weer terug aansluit valt geluid meeten weer weg. Geen van de instellingen lost dit op.

Na alle opties te hebben geprobeerd uiteindelijk ‘terugzetten fabrieksinstellingen’ optie gekozen en complete herconfiguratie gedaan… nu werkt het weer. Hopelijk hoeft dat niet te vaak 😅

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2023
  • Opgenomen afleveringen hebben nu seizoen- en afleveringsnummers in hun tegel.

Maar helaas nog steeds geen seizoen nummer in de dia's in het hoofd overzicht direct onder opgeslagen - opgenomen 🤔. 

• Deelnemer
  • March 1, 2023

Zou het wel fijn vinden als het begin scherm wat meer vrij indeel baar is. De tegels. 

Nu op tv, nu populair, top 20 van Pathé etc..

Sommige zou ik gewoon uit willen zetten. Dat het een wat overzichtelijker beginscherm word. 

Volume is zachter
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Indd geluid is super vervelend en als je paar sec terug spoeld gaat ie stuk harder wat ie normaal hoort te zijn hoop snel op een oplossing is na de update van gisteren gebeurd  

• Helper
  • March 2, 2023

het zappen is na de update bij mij echt gigantische slechter geworden, heb wel 6 seconden zwart beeld, en als ik dan beeld heb moet ik nog 3 seconden wachten op het geluid 

Mario27
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 2, 2023

het zappen is na de update bij mij echt gigantische slechter geworden, heb wel 6 seconden zwart beeld, en als ik dan beeld heb moet ik nog 3 seconden wachten op het geluid 

Dus een monteur aan huis doet het niet beter dan wij😉

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • March 2, 2023

Pfff, wat duurt het zappen lang. In de beta-fase was dit veel beter. Ook het navigeren binnen een app is tergend langzaam. Vroeger zeiden we: if it is not broken, don’t fix it.

Poretlev
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 2, 2023

02-03-2023

Sinds half februari start de KPN TV+ Box 's-morgens niet meer op van af mijn Philips Android 4K TV.
Ook met de nieuwe updates KPN TV+ firmware 0.15.2 en KPN TV+app 1.91.4 start de KPN TV+ Box 's-morgens niet meer op.
Eerst moet ik de stroom uitschakelen en dan weer inschakelen.
Bedraad of via wifi maakt niets uit.
Opnieuw opstarten, harde reset en alles opnieuw instellen via de fabrieksinstellingen hebben het probleem niet opgelost.
Tijdens de gehele testperiode weinig tot geen problemen gehad.
Op mijn Dual TV werkt de KPN TV+ Box wel naar behoren.

Krijg op het KPN besloten forum helaas geen feedback meer over dit probleem.

Nog 6 maanden zo doormodderen heeft weinig zin.

Jammer, maar zo durf ik niet over te schakelen naar het nieuwe abonnement.

Bij deze de KPN TV+ Box retour gestuurd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 2, 2023

Hoe kan het toch bij iedereen anders zijn / uitpakken?

Hier is het juist sneller geworden. NPO 1, 2 en 3 zijn er binnen 1 seconden, was wel 4.

Overige zenders zijn er (beeld én geluid) met 3 seconden. Dat was een dikke 7.

Voor mijn manier van zappen, hooguit 2 zenders verder, voldoende. Als ik al 3 zenders verder moet gaat het met de cijfertoetsen altijd sneller. 

• March 2, 2023

Hoe kan het toch bij iedereen anders zijn / uitpakken?

Hier is het juist sneller geworden. NPO 1, 2 en 3 zijn er binnen 1 seconden, was wel 4.

Overige zenders zijn er (beeld én geluid) met 3 seconden. Dat was een dikke 7.

Voor mijn manier van zappen, hooguit 2 zenders verder, voldoende. Als ik al 3 zenders verder moet gaat het met de cijfertoetsen altijd sneller. 

Wellicht is het een idee om erbij te vermelden of je glasvezel, vdsl of bvdsl hebt. Ik vermoed dat het met latency te maken heeft. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 2, 2023

Ik heb hier glasvezel, @Pvdh14 .

Dat is gewoon te vinden in mijn profiel hier op het forum. Juist gedaan om het niet steeds te hoeven vermelden.

Van jou en @Seye  ben ik dan nu ook benieuwd naar FttH of DSL. In jullie profiel staat niets.

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 2, 2023

Ik heb hier glasvezel, @Pvdh14 .

Dat is gewoon te vinden in mijn profiel hier op het forum. Juist gedaan om het niet steeds te hoeven vermelden.

Van jou en @Seye  ben ik dan nu ook benieuwd naar FttH of DSL. In jullie profiel staat niets.

Ik bijvoorbeeld heb DSL, met heel slechte (lage) waardes (16 down / 1 up), ontvanger verbonden via WiFi, dus dan zou je misschien hoge zaptijden verwachten. Maar niks is minder waar. Ze waren nooit echt slecht, en sinds de laatste update alle zenders max. 3 seconden. Dus niks mis mee.

• Helper
  • March 2, 2023

Van jou en @Seye  ben ik dan nu ook benieuwd naar FttH of DSL. In jullie profiel staat niets.

dsl pairbonding ofzoiets 

• March 2, 2023

Bvdsl 25/120 en 10 ms

Ik heb wisselende zapsnelheden op multicast /bedraad

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 2, 2023

Dat lijkt me qua verbinding allemaal toch wel prima Seye en Pvdh14.