Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.16.0

Categorie:TV+ Box
  • March 10, 2023
  • 45 reacties
  • 4607 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.16.0
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

45 reacties

• March 14, 2023

Forumsoftware in de storing? 

Er staat er zijn nog geen reacties en er boven staat 25 reacties.

• Topper
  • March 14, 2023

Al eerder dus vaker gemeld: Geluid en beeld lopen nog steeds niet synchroon, vreselijk irritant.

Sinds update 202302281636_6404ae6 na opstarten app knalt app eruit. Rode balk met tekst KBX (en nog wat). Niet alle keren geteld maar zeker 6-7 keer.

Geluid per kanaal wisselt enorm van sterkte. Bij oude kastje volume op 10 op alle kanalen. Nu wisselt het enorm, Ned1 nu 9, SBS op 13, Discovery op 15. 

Kanaalwissel ook weer een stuk trager.

Bij opgenomen films/programma knalt de app er ineens uit. En start zelf weer op. En random, soms in het begin,  soms midden etc.

Ik hoor het wel.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

Helaas heeft de update niet geholpen bij ons. Als wij Netflix aan willen zetten en op ons profiel bijvoorbeeld Blacklist openen dan horen we geluid en gaat het goed. Openen we het kids profiel dan gaat hij in slow motion en geeft geen geluid. 

Wellicht ook nog even te proberen is het opnieuw laden via het optie menu in de Netflix app? Of de app helemaal opnieuw starten. In het begin het ik ook last van Netflix problemen. Gelukkig ik niet meer sinds een aantal updates terug. Hopelijk snel ook witte rook voor iedereen met Netflix.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

Helaas is deze update voor ons niet goed uitgepakt. Zappen duurt nu minimaal 7 seconden. Meestal met een harde tik. Had geen problemen tot deze update, zappen kon sneller maar is nu niet meer te doen. De google-tv hangt weer aan de HDMI poort, tot we een nieuwe update hebben geïnstalleerd. 

Ik leerde bij de vorige discussie onder de product update dat zapsnelheid vooral in het app deel zit. Dit is de firmware update. Blijft toch iets ongrijpbaars voor de gebruiker. Ik ervaar zelf weinig verschil in snelheid maar ik ben dan ook niet zo’n zapper moet ik eerljk zijn.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 14, 2023

Al eerder dus vaker gemeld: Geluid en beeld lopen nog steeds niet synchroon, vreselijk irritant.

Sinds update 202302281636_6404ae6 na opstarten app knalt app eruit. Rode balk met tekst KBX (en nog wat). Niet alle keren geteld maar zeker 6-7 keer.

Geluid per kanaal wisselt enorm van sterkte. Bij oude kastje volume op 10 op alle kanalen. Nu wisselt het enorm, Ned1 nu 9, SBS op 13, Discovery op 15. 

Kanaalwissel ook weer een stuk trager.

Bij opgenomen films/programma knalt de app er ineens uit. En start zelf weer op. En random, soms in het begin,  soms midden etc.

Er zit in deze update niets wat invloed heeft op de dingen die jij noemt, Sjoerd. Het lost alleen het genoemde Netflix issue op en vernieuwt de certificaten. Voor aanvullende verbeteringen en oplossingen voor geluid en zappen e.d. moet je bij de komende update(s) zijn.

• March 14, 2023

Helaas is deze update voor ons niet goed uitgepakt. Zappen duurt nu minimaal 7 seconden. Meestal met een harde tik. Had geen problemen tot deze update, zappen kon sneller maar is nu niet meer te doen. De google-tv hangt weer aan de HDMI poort, tot we een nieuwe update hebben geïnstalleerd. 

Ik leerde bij de vorige discussie onder de product update dat zapsnelheid vooral in het app deel zit. Dit is de firmware update. Blijft toch iets ongrijpbaars voor de gebruiker. Ik ervaar zelf weinig verschil in snelheid maar ik ben dan ook niet zo’n zapper moet ik eerljk zijn.

Dit was ook mijn eerste gedachte. Maar firmware updates kunnen zeker wel invloed op de geinstalleerde apps hebben. Een test team, test als er een firmware update uit gebracht wordt zoveel mogelijk de apps die geinstalleerd kunnen worden. Ben een fan van de tegel structuur icm de home button, zappen is niet meer echt nodig.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

Dit was ook mijn eerste gedachte. Maar firmware updates kunnen zeker wel invloed op de geinstalleerde apps hebben. Een test team, test als er een firmware update uit gebracht wordt zoveel mogelijk de apps die geinstalleerd kunnen worden. Ben een fan van de tegel structuur icm de home button, zappen is niet meer echt nodig.

Ja, helemaal mee eens. Dat was mijn gedachte ook alleen werd de invloed van firmware op de zapsnelheid niet bevestigd. Maar ik ga mee met je mening. Die tegels zijn inderdaad erg fijn, je doelt op de “verborgen” tegels als je twee keer omlaag drukt toch in dat info scherm? Misschien moeten we die gewoon gaan gebruiken. Dan heeft KPN langer de tijd om het zappen te versnellen 😀

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • March 14, 2023

Ja, helemaal mee eens. Dat was mijn gedachte ook alleen werd de invloed van firmware op de zapsnelheid niet bevestigd.

Ik kan nu wel bevestigen dat d.m.v. een komende firmware-update de zapsnelheid aanzienlijk gaat verbeteren. Ik weet nog niet exact wanneer ‘ie wordt uitgerold, maar dat kondigen we natuurlijk binnenkort aan.

Maar ik ga mee met je mening. Die tegels zijn inderdaad erg fijn, je doelt op de “verborgen” tegels als je twee keer omlaag drukt toch in dat info scherm? Misschien moeten we die gewoon gaan gebruiken. Dan heeft KPN langer de tijd om het zappen te versnellen 😀

Persoonlijk gebruik ik die juist heel veel. Je ziet wat er nu op is + het volgende programma. Iets beperkter dan de gids, maar wel het belangrijkste stukje naar mijn mening. Stukje voorkeur.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

Dank je @Paul_ dat is wel goed om te weten om het verwachtingspatroon te managen bij mij als er een update komt.

Heel high-over:

• Zapsnelheid: zit mogelijk in app en firmware update. Zie de inhoudelijke beschrijving van de update.
  • Geluidsproblematiek: zit mogelijk in een firmware update. Zie de inhoudelijke beschrijving van de update.

Die tegelzap zit wel goed verborgen vind ik. Maar ja, jaren lang zappen is er niet zo maar uitgesleten. Ik moet ook nog altijd er aan wennen om te starten in een menu en niet op een TV zender. Maar dat hoort denk ik een beetje bij een nieuwe manier van content consumptie. Ik ontdekte ook pas recent de context menu's door vasthouden van, ik dacht, de home toets. Ik dacht dat dit bij de opnames was om ze zo snel te verwijderen. Je moet het maar weten.

• March 14, 2023

Met de update zijn er weer opstart problemen op het netwerk moet nu elke keer het 7022 kastje stroomloos maken, heb gebeld en ze zeiden dat dit wel tot april duurt 😡😡

wjb
Wijsgeer
  • March 14, 2023

Met de update zijn er weer opstart problemen op het netwerk moet nu elke keer het 7022 kastje stroomloos maken, heb gebeld en ze zeiden dat dit wel tot april duurt 😡😡

Wie heeft jou verteld dat dit wel tot april zal gaan duren?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • March 14, 2023

Ik ontdekte ook pas recent de context menu's door vasthouden van, ik dacht, de home toets. Ik dacht dat dit bij de opnames was om ze zo snel te verwijderen. Je moet het maar weten.

Ok-knop kun je ingedrukt houden voor voor opties inderdaad. Dat heb je niet bij iTV dus dat is nieuw. Ook wordt het (nog) nergens aangegeven dus niet zo gek dat niet iedereen dat weet.

Nog een weetje: als je de aan/uit knop inhoudt voor de TV+ Box op de afstandsbediening krijg je de optie om 'm te herstarten. Veel makkelijker dan de stekker eruit trekken en er weer in doen mocht dat nodig zijn.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

Echt waar? Ik geloof je meteen maar ik heb dat serieus allemaal niet. Ik vind het apart om te zien dat er veel verschillende ervaringen zijn met hetzelfde product.  Ik heb een van de twee TV+ boxen zelfs draadloos aangesloten en de ervaring is zelf dan 3 x beter dan mijn eerdere oplossing met een poweradapter (v1200) en de oude Arris. Dat was pas drama. Hopelijk heb je snel rust in de tent want TV kijken doen we om te relaxen. Overigens ervaar ik wel met name wat geluidsproblemen. Don't mention the war 😮

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • March 14, 2023

@Ericvw Ik zie dat je een eigen topic hebt aangemaakt. Heel goed. Daar denken de Community en de moderators graag met je mee.

Ik snap niet waarom er iets over april zou zijn gezegd. Er komen regelmatig updates, maar ik herken het probleem dat je ervaart niet als algemeen probleem. Om het verder uit te zoeken graag bespreken in je eigen topic.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

Ik ontdekte ook pas recent de context menu's door vasthouden van, ik dacht, de home toets. Ik dacht dat dit bij de opnames was om ze zo snel te verwijderen. Je moet het maar weten.

Ok-knop kun je ingedrukt houden voor voor opties inderdaad. Dat heb je niet bij iTV dus dat is nieuw. Ook wordt het (nog) nergens aangegeven dus niet zo gek dat niet iedereen dat weet.

Nog een weetje: als je de aan/uit knop inhoudt voor de TV+ Box op de afstandsbediening krijg je de optie om 'm te herstarten. Veel makkelijker dan de stekker eruit trekken en er weer in doen mocht dat nodig zijn.

Voel ik hier micro learning in gebruik van de handige opties aankomen? Wellicht een idee om het toch ergens te documenteren. Bedankt voor de herstart tip, ik heb de gewoonte om na een update handmatig nog even te herstarten en dan moet ik steeds diep het menu in. Nu niet meer, hulde!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

nog een “vasthoud” tip:

als je live kijkt pijl-onder vasthouden kom je meteen in de kleine “Nu op tv” variant.

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

Hallo allemaal, het klopt inderdaad dat er sprake is van een storing op het tv platform. 

Het is echter niet handig om die storing in een product update topic te bespreken. 

Je kunt zelf een topic aanmaken, maar we werken ondertussen ook al hard aan een oplossing.

Ik heb de reacties over de storing verwijderd om het topic overzichtelijk te houden.

• Nieuwkomer
  • March 15, 2023

Hoi,

Kan het zijn dat de Google Assistant ook niet meer goed werkt na de update? Gisteren geprobeerd om films te zoeken met Google Assistant maar krijg alleen resultaten uit de KPN TV+ database. Streaming diensten zoals HBO, Netflix Amazon Prime etc. zie ik niet meer terugkomen. Betekent dat ik voor elke film moet betalen. Dat kan niet de bedoeling zijn…..

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @RichieNL, dat hoort nog gewoon te werken. Kun je hier een eigen topic voor aanmaken?

• Nieuwkomer
  • March 15, 2023

Hoi @RichieNL, dat hoort nog gewoon te werken. Kun je hier een eigen topic voor aanmaken?

Done👍