Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.175.1

Categorie:TV+ Box
  • January 14, 2025
  • 57 reacties
  • 3206 keer bekeken
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.175.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

57 reacties

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

@Erik van KPN Klopt het genoemde versienummer? Ik heb er nu nog 1.171.4 opstaan.

in het topic staat “KPN TV+ Box: Update januari #2 2025

TV+ Box launcher versie 1.175.1”

Dan zit je niet in voorselectie groep.

Je krijgt deze dan volgende week dus heb geduld

Ik had verwacht dat het versienummer 1.171.5 zou worden, maar wellicht zijn er een aantal versies niet goed genoeg om aan de klanten te geven en zijn deze overgeslagen, zodat we nu op 1.175.1 zitten

Sorry, ik dacht dat mijn bericht niet was verzonden, maar stond op de volgende pagina. Ik kan dit bericht helaas niet zelf weghalen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 15, 2025

@Erik van KPN Klopt het genoemde versienummer? Ik heb er nu nog 1.171.4 opstaan.

in het topic staat “KPN TV+ Box: Update januari #2 2025

TV+ Box launcher versie 1.175.1”

Dan zit je niet in voorselectie groep.

Je krijgt deze dan volgende week dus heb geduld

Ik had verwacht dat het versienummer 1.171.5 zou worden, maar wellicht zijn er een aantal versies niet goed genoeg om aan de klanten te geven en zijn deze overgeslagen, zodat we nu op 1.175.1 zitten

Sorry, ik dacht dat mijn bericht niet was verzonden, maar stond op de volgende pagina. Ik kan dit bericht helaas niet zelf weghalen.

Gewoon afwachten en bericht goed lezen welke versie eruit komt en wanneer je hem krijgt.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 15, 2025

@Erik van KPN Videoland stond er nu wel tussen inderdaad.

• Slimmerik
  • January 16, 2025

Update!!!

het word er niet beter van………

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 16, 2025

Update!!!

Misschien kan je uitleggen wat niet beter is ?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 16, 2025

Versienummering gaat in de basis op het middelste getal, dus die gaat altijd omhoog. Het laatste getal kan variëren van 1 tot 9, maar zit meestal op 1 t/m 4 ergens, afhankelijk van hoeveel mini-aanpassingen er nog zijn gedaan voor de versie goedgekeurd is voor uitrol.

Update!!!

Misschien kan je uitleggen wat niet beter is ?

Ik begrijp hieruit dat je problemen ervaart, ​@Domu? Als deze zijn ontstaan vanuit deze TV+ Box update, dan hoor ik ze graag hier. Ervaar je meer in het algemeen en/of al langer problemen met je TV+ Box , dan horen we het ook graag. Maar dan is het handiger om er een eigen topic voor aan te maken.

Verder, goed om te horen dat Videoland inmiddels is verschenen 👍🏻

En voor spoelen heb ik ook verduidelijking:

Wat we zagen is dat spoelen op lage snelheid niet soepel verliep bij Terugkijken en recente opnames. Dus wat we gedaan hebben is voor die content het spoelen aangepast. Na deze update zie je bij Terugkijken en recente opnames nog wel 2x, 4x, 8x staan, maar spoelt hij in de praktijk op ongeveer 6x snelheid. Voor spoelen in gepauzeerde tv, Begin Gemist, of oudere opnames gaat spoelen nog wel met 2x, 4x of 8x, gebaseerd op je keuze. 

We kijken verder ook in het algemeen naar spoelen hoe we dat over de hele linie nog verder kunnen verbeteren. Dat zie je dan wel terugkomen in latere Product Updates. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 16, 2025

Het lijkt erop dat mijn probleem tot het verleden behoort met deze update. Als ik m’n TV op een interne app wilde zetten, nam de KPN TV+ box het toch weer over, de 2e keer lukte het dan wel. Ook dit lijkt opgelost. Ik ben hier ontzettend blij mee. Nog geen vastlopers meer gehad en hoop ze ook niet meer te krijgen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 17, 2025

Zet net de tv aan voor de Australian Open, en het is weer zover, beeld in een waardeloze resolutie, constant hangers, herstarten helpt niet, moet echt de stekker even uit het tv-boxje halen (doe altijd 1 minuut) en weer inpluggen, dan is het weer normaal. Ben ik nou de enige die dit regelmatig heeft?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het lijkt erop dat mijn probleem tot het verleden behoort met deze update. Als ik m’n TV op een interne app wilde zetten, nam de KPN TV+ box het toch weer over, de 2e keer lukte het dan wel. Ook dit lijkt opgelost. Ik ben hier ontzettend blij mee. Nog geen vastlopers meer gehad en hoop ze ook niet meer te krijgen. 

Dat is goed nieuws ​@ronvmeijer 

Vincent Ettinger
Topper

Van alles wat gedaan moet worden aan het verbeteren van de kijkervaring, is er weer niks gedaan wat daadwerkelijk verbeterd. De vele klachten worden genegeerd en nutteloze opties worden toegevoegd ipv zorgen dat de functies die je hebt daadwerkelijk werken. Dit is geen vraag, alleen wordt er door kpn niet geluisterd naar de onvreden.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 19, 2025

@Erik van KPN  tussen 2, 4 of 8 zit behoorlijk verschil dus wat jij aangeeft dat het 6x moet zijn klopt niet.

nieuwe  opnames is dus nog steeds niet goed .

en als julllie  2,4 en 8 laten staan is alleen maar verwarrend.

wordt dit nog goed gezet 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 21, 2025

@Vincent Ettinger  Hallo Vincent , jij beschrijft precies mijn ervaringen,  vooral veel nutteloze opties maar de echte problemen blijven negeren.

Meestal geeft een update weer andere problemen.

Vanmorgen de update binnengehaald  en jawel al 2x een vastloper in de programmagids

dan komt het groene KPN logo weer in beeld .

We zijn al bijna 2 jaar  ( 24 maanden !!!)  aan het  updaten en nog steeds niet stabiel

Ook nog steeds haperingen bij het afspelen van opnames , al maanden

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 21, 2025

@Erik van KPN  tussen 2, 4 of 8 zit behoorlijk verschil dus wat jij aangeeft dat het 6x moet zijn klopt niet.

wordt dit nog goed gezet 

Ik heb ook niet meer informatie dan wat ik al gaf. Het spoelen bij Terugkijken en recente opnames gaat bij spoelen op lage snelheden nu op een vaste snelheid. En die snelheid is ongeveer 6x. Je ziet nog wel 2x, 4x, 8x staan omdat dit ingewikkelder is om aan te passen dan alleen de spoelsnelheid zelf. Want, zoals ik aangaf:

We kijken verder ook in het algemeen naar spoelen hoe we dat over de hele linie nog verder kunnen verbeteren. Dat zie je dan wel terugkomen in latere Product Updates. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 21, 2025

wordt dit nog goed gezet 

Ik heb ook niet meer informatie dan wat ik al gaf. Het spoelen bij Terugkijken en recente opnames gaat bij spoelen op lage snelheden nu op een vaste snelheid. En die snelheid is ongeveer 6x. Je ziet nog wel 2x, 4x, 8x staan omdat dit ingewikkelder is om aan te passen dan alleen de spoelsnelheid zelf. Want, zoals ik aangaf:

als je 2x kiest gaat hij langzaam kies je 4 gaat hij iets sneller 8 gaat beduidend sneller.

Dus er zit geen logica in wat jij nu zegt dat het altijd 6x moet zijn of je nu 2 4 of 8 kiest dat klopt dus niet.

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2025

wordt dit nog goed gezet 

als je 2x kiest gaat hij langzaam kies je 4 gaat hij iets sneller 8 gaat beduidend sneller.

Dus er zit geen logica in wat jij nu zegt dat het altijd 6x moet zijn of je nu 2 4 of 8 kiest dat klopt dus niet.

Ik zou het ook heel vreemd en onduidelijk vinden als je de keuzen 2x, 4x en 8x laat staan terwijl deze allemaal met 6x de snelheid vooruitspoelen. Dan had je beter niets aan kunnen passen en dat lijkt dus ook het geval te zijn.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 21, 2025

Update vandaag automatisch succesvol geïnstalleerd.

ajvs89
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 22, 2025

Weet niet of deze hierin pas of een aparte topic ervoor moet openen?

Ik ben slechthorend, maak graag gebruik van ondertiteling. 

Mijn kpn box+ staat ondertiteling niet center. Persoonlijk vind ik die van ipad fijner, toekomst update ook bij box+ komt?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 22, 2025

Ik zie dat je een eigen topic aan hebt gemaakt ​@ajvs89, heel goed! Vanuit daar kunnen we verder met je meedenken.

• Deelnemer
  • January 24, 2025

Het wordt er inderdaad niet beter op sinds kort weer telkens vastlopers bij de programmagids.

Beeld niet om aan te zien vollop vastlopers videoland kijken gaat gewoon goed ook de radio is goed.

Maar oei oei die tv is gewoon slecht denk eerst eens aan het systeem stabiel te maken dan energie steken in fancy onderdelen.

Heb wemoed aan het oude tv-kasje werkte perfect nooit geen problemen.

Ga ook maar eens verder kijken dan maar een 6maanden dubbel betalen maar dit is niets.

Erwin van KPN
Moderator

Het wordt er inderdaad niet beter op sinds kort weer telkens vastlopers bij de programmagids.

Beeld niet om aan te zien vollop vastlopers videoland kijken gaat gewoon goed ook de radio is goed.

Maar oei oei die tv is gewoon slecht denk eerst eens aan het systeem stabiel te maken dan energie steken in fancy onderdelen.

Ga ook maar eens verder kijken dan maar een 6maanden dubbel betalen maar dit is niets.

Dit lijken mij allemaal zaken die we samen kunnen oplossen.  Je kunt dan het beste een eigen topic aanmaken en beschrijven hoe alles is aangesloten en wat je geprobeerd hebt. 

• Deelnemer
  • January 24, 2025

Dit lijken mij allemaal zaken die we samen kunnen oplossen.  Je kunt dan het beste een eigen topic aanmaken en beschrijven hoe alles is aangesloten en wat je geprobeerd hebt. 

Kijk nu via de tv-app op een Samsung tv zonder problemen.

Problemen liggen echt aan het tv-kastje !

Kortom zorg eerst dat deze stabiel draait en spendeer dan tijd aan zo'n videoland tile bijvoorbeeld.

Na eerst zeer lang opstarten of spontaan herstarten nu deze problemen weer.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 24, 2025

Kortom zorg eerst dat deze stabiel draait en spendeer dan tijd aan zo'n videoland tile bijvoorbeeld.

Dan zou ik het hier toch ook moeten hebben op 3 boxen? Maar 0 last hier dus wat mij betreft prima kastje.

Dus wat Erwin al voorstelde maak een eigen topic aan hoe is hij aangesloten kabel of wifi etc

Action switch of managed switches etc

• Helper
  • January 24, 2025

Hallo

Als dit niet snel veranderd dan donder ik alles naar buiten.

Je betaald een Gods vermogen om tv te kijken 

Je kan 80x op de afstandsbediening drukken gaat niet uit 

Druk je op geluid +- komt er een andere kanaal voor 

Ben er echt klaar mee 

• Deelnemer
  • January 25, 2025

Dan zou ik het hier toch ook moeten hebben op 3 boxen? Maar 0 last hier dus wat mij betreft prima kastje.

Dus wat Erwin al voorstelde maak een eigen topic aan hoe is hij aangesloten kabel of wifi etc

Action switch of managed switches etc

Alles direct aangesloten op de fritzbox die door KPn is geleverd.

En het niet reageren van de afstandbediening en het toch vrij warm worden van het tv-kasje ligt ook aan de switch zeker.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 25, 2025

@Snelledre zou je hier een eigen topic voor aan kunnen maken (klik!) zodat we hier even beter naar kunnen kijken? Zoals al eerder aangegeven is een product update niet de juiste plek voor een troubleshoot dus iets anders dan het verzoek om een eigen topic aan te maken zal je hier niet ontvangen 🙂

@Gerardplop ook jou wil ik verzoeken om een eigen topic aan te maken voor de problemen die je op het moment ervaart!