Skip to main content
Vraag

TV+ Box valt tegen

• August 20, 2026
  • 7 reacties
  • 144 keer bekeken

Sinds enige weken de nieuwe tv ontvanger binnen gekregen. Op alle fronten teleurstellend. Ben ik de enige? 

7 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 21, 2026

Ja denk wel dat je de enige bent, of 1 van weinigen. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 21, 2026

Kan je aangeven wat er teleurstellend voor je is? Heb je de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Dingo2, vervelend dat de TV+ Box tegenvalt! Net als de anderen ben ik ook benieuwd wat je precies tegen vindt vallen, kan je er meer over vertellen?

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 24, 2026

Sinds enige weken de nieuwe tv ontvanger binnen gekregen. Op alle fronten teleurstellend. Ben ik de enige? 

Je hebt nu de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Wat bevalt er precies niet met de DIW7022?

Het is een Android TV mediabox en werkt geheel anders.

Dat is eerst even wennen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 25, 2026

Klachten:
Beeld niet helder
Ondertiteling live uitzendingen loopt soms wel ruim 10 seconden achter op het beeld waardoor de uitzending niet meer te volgen is. 
Geluid zowel bij realtime en bij terugkijken te zacht. Moet het geluid op minimaal 50 zetten.
Tv gids niet te lezen mn het grijs in wit.
Functies afstandbediening te beperkt
Logos zenders staan te ver in beeld.

Inmiddels is er een monteur langsgeweest. Het enige dat hij gedaan heeft is wat rommelen met de afstandsbediening en toen aangegeven dat er niks fout was. Ik was het daar niet mee eens. Ik heb op alles ingeleverd. Echter ik kreeg een mail van kpn dat alles opgelost is !

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Klachten:
Beeld niet helder
Ondertiteling live uitzendingen loopt soms wel ruim 10 seconden achter op het beeld waardoor de uitzending niet meer te volgen is. 
Geluid zowel bij realtime en bij terugkijken te zacht. Moet het geluid op minimaal 50 zetten.
Tv gids niet te lezen mn het grijs in wit.
Functies afstandbediening te beperkt
Logos zenders staan te ver in beeld.

Inmiddels is er een monteur langsgeweest. Het enige dat hij gedaan heeft is wat rommelen met de afstandsbediening en toen aangegeven dat er niks fout was. Ik was het daar niet mee eens. Ik heb op alles ingeleverd. Echter ik kreeg een mail van kpn dat alles opgelost is !

1. Beeld niet helder.

Zet hem op multimode en beste beeldkwalitiet.

Zet HDR op automatisch.

Kies voor HDR10 of Dolby Vision als voorkeur (voor UHD moet je HDR10 keizen)

Het kan ook aan de instellingen van je tv liggen.

1. Ondetiteling

Die kan je aan of uit zetten (geld dan meteen voor alle zenders). (ik gebruik deze nooit, maar iemand anders met ervaring kan hier zeker op terug komen.

1. Geluid zacht

Houd de knop met de drie kleurtjes op de KPN ab ingedrukt en zeg hardop “Volume maximaal”

Regel verder het volume op de tv of soundbar of geluidsinstallatie.

1. TV Gids

Waarschijnlijk staat de helderheid van je tv te hoog of het contrast te laag. Dat kan je met de ab van je tv in de instellingen van je tv aanpassen.

Of heb je een kleine tv?

1. Functies AB

Deze zijn voorgeschreven door Google, omdat het een Android mediabox is.

Maar persoonlijk mis ik niets.

Welke toets mis je?

1. Logo zenders.

Ook dit kan je in de tv zelf instellen, zet hem op 16:9

Ook op de Sagemcom DIW7022 kan je het instellen.

Ik begrijp dat er een monteur is langs geweest van KPN?

Ik denk dat hij alleen gekeken heeft of alles in de DIW7022 goed staat.

De tv kan hij niets aan doen, dat moet je zelf doen.

Zie voor het aanpassen in de Sagemcom DIW7022 de vele tips van KPN.

Deze (voor de DIW7022 en Soundbox)

En deze voor de DIW7022 (die niet in de andere staan en alleen voor deze box zijn.

Het is een Android TV mediabox.

Veel dingen zijn door Google voorgeschreven.

KPN heeft er een sausje overheen gezet i.v.m. KPN tv kijken.

Het is in het begin wel wennen, maar het went snel.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • August 25, 2026

Nee hoor ​@Dingo2 , zeer zeker niet !

Mij is geadviseerd om maar wachten tot er [?] glasvezel wordt aangelegd in mijn woning , dan zal stukken beter gaan !

Tenzij jij al glasvezel heb natuurlijk , maar dan nog is het afwachten of dat al jouw dilemma’s over zijn.