Skip to main content
Vraag

TV+ Box verliest dagelijks verbinding met wifi

• April 18, 2026
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Sinds halverwege de week verliest mijj tv elke dag de verbinding met de wifi (om 22:00 savonds). De "Opnieuw verbinden" knop werkt dan niet en ik moet het netwerk via instellingen opnieuw verbinden dan werkt het weer. Als we de tv dan weer aan zetten de volgende dag is de verbinding weer weg. Laptops, telefoon en tablet blijven verbonden.

We hebben een wifi punt op 3 meter van de tv en het tv kastje staan en ik wil niet met kabel verbinden want wifi moet het toch ook gewoon doen. Heb alles al gereset etc maar het probleem blijft bestaan. Het is natuurlijk niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Ik wil gewoon een werkend product.

Is er een permanente oplossing hiervoor? Ik kan me alleen nog bedenken dat er een nieuw tv kastje moet komen. 

Bedankt 

3 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 18, 2026

Bekabeld aansluiten als de tv maar zo kort van een wifipunt staat, er van uitgaande dat het wifipunt bekabeld is aangesloten op de modem, anders heeft de tv Bekabeld aansluiten geen zin.

​@Plausert 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

Hallo ​@Plausert, welkom bij de communiy.

Is het de tv zelf, of het kpn tv kastje, dat de wifi verbinding verliest?

Overigens is bekabeld aansluiten wel het meest betrouwbaar.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Plausert, welkom op onze community! Wat vervelend dat de TV zo wegvalt, opmerkelijk ook dat het zo specifiek om 22:00 gebeurt. Is er iets in jouw omgeving wat dat zou kunnen verklaren?

Ik zie dat er al wel goed meegedacht wordt trouwens, een kabel is wel echt het beste, al helemaal als de afstand zo kort is.

We hebben ook een handig topic hierover: