Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box verliest dagelijks verbinding met wifi

• April 18, 2026
  • 8 reacties
  • 103 keer bekeken

Sinds halverwege de week verliest mijj tv elke dag de verbinding met de wifi (om 22:00 savonds). De "Opnieuw verbinden" knop werkt dan niet en ik moet het netwerk via instellingen opnieuw verbinden dan werkt het weer. Als we de tv dan weer aan zetten de volgende dag is de verbinding weer weg. Laptops, telefoon en tablet blijven verbonden.

We hebben een wifi punt op 3 meter van de tv en het tv kastje staan en ik wil niet met kabel verbinden want wifi moet het toch ook gewoon doen. Heb alles al gereset etc maar het probleem blijft bestaan. Het is natuurlijk niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Ik wil gewoon een werkend product.

Is er een permanente oplossing hiervoor? Ik kan me alleen nog bedenken dat er een nieuw tv kastje moet komen. 

Bedankt 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Plausert, welkom op onze community! Wat vervelend dat de TV zo wegvalt, opmerkelijk ook dat het zo specifiek om 22:00 gebeurt. Is er iets in jouw omgeving wat dat zou kunnen verklaren?

Ik zie dat er al wel goed meegedacht wordt trouwens, een kabel is wel echt het beste, al helemaal als de afstand zo kort is.

We hebben ook een handig topic hierover:

8 reacties

JanD
Superuser
  • April 18, 2026

Bekabeld aansluiten als de tv maar zo kort van een wifipunt staat, er van uitgaande dat het wifipunt bekabeld is aangesloten op de modem, anders heeft de tv Bekabeld aansluiten geen zin.

@Plausert 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

Hallo ​@Plausert, welkom bij de communiy.

Is het de tv zelf, of het kpn tv kastje, dat de wifi verbinding verliest?

Overigens is bekabeld aansluiten wel het meest betrouwbaar.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 22, 2026

Hoi ​@Plausert, welkom op onze community! Wat vervelend dat de TV zo wegvalt, opmerkelijk ook dat het zo specifiek om 22:00 gebeurt. Is er iets in jouw omgeving wat dat zou kunnen verklaren?

Ik zie dat er al wel goed meegedacht wordt trouwens, een kabel is wel echt het beste, al helemaal als de afstand zo kort is.

We hebben ook een handig topic hierover:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2026

Hoi Thomas, 
Bedankt voor je reactie - ik ben nu net terug van vakantie en nog steeds hetzelfde euvel - niet meer om 22:00 precies maar nog wel dagelijks dat de box disconnect van de wifi. Ik selecteer dan wifi netwerken en daar staat mijn wifi fewoon als “opgeslagen" en dan verbindt de box ook direct weer zonder issues. 

Ik begrijp dat een kabel het beste is, maar wifi is gewoon een optie die moet werken, helemaal omdat als ik opnieuw connect de boel gewoon weer draait als een trein. Het is ook heel plots dat het ineens een issue is. Maanden lang zonder probleem gekeken en ineens dit. Dat is toch niet te verklaren? In de woning zijn geen dingen veranderd. Een kabel zou dan ineens midden door de woonkamer moeten liggen en dat is niet al te fraai - er is ook geen plek meer in de wifiversterker voor nog een kabel omdat er aan die kant van de woonkamer al een spelcomputer is aangesloten. Ik wil ook niet allerelei dingen moeten verzinnen om te compenseren voor een apparaat wat gewoon niet doet wat het moet doen. 

De wifi is ook niet traag en valt op alle andere apparaten ook niet weg - de wifiversterker is door een monteur aangesloten. 

Wat kan het zijn dat de tv box gewoon elke dag opnieuw handmatig verbinding moet maken?

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 8, 2026

Wat je kunt proberen, en het is misschien wat vergezocht, maar je kunt proberen je wifi versterker even los te koppelen, deze te resetten en opnieuw te koppelen aan je modem. Het lijkt mij namelijk aannemelijk dat de ontvanger zijn wifi uit die versterker haalt en die dus misschien een beetje wankel is. Als kabel geen optie is, moeten we dit soort dingen maar gaan uitsluiten. De instructies voor de zwarte ronde wifiversterker van KPN kun je hier vinden.

Len B
Helper
  • May 8, 2026

🤔 ⁇

Kan dit probleem veroorzaakt worden met welk WIFI-signaal de DIW7022 op dat moment verbonden is en dan van slag raakt door álle WIFI-signalen die binnen komen ?

Op een PC kan je de plek van jou eigen WIFI-adres verplaatsen , of dit ook bij de DIW box kan weet ik niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 15, 2026

Wat je kunt proberen, en het is misschien wat vergezocht, maar je kunt proberen je wifi versterker even los te koppelen, deze te resetten en opnieuw te koppelen aan je modem. Het lijkt mij namelijk aannemelijk dat de ontvanger zijn wifi uit die versterker haalt en die dus misschien een beetje wankel is. Als kabel geen optie is, moeten we dit soort dingen maar gaan uitsluiten. De instructies voor de zwarte ronde wifiversterker van KPN kun je hier vinden.

Thanks ik ga het proberen. 

Het vreemde echter is dat de box ook niet zelf opnieuw verbindt. Als ik namelijk de instellingen open dan staat het netwerk daar gewoon als “opgeslagen” met vol bereik. Ik klik er op en 1 seconde later is het verbonden en dan kunnen we weer gaan. Waarom zou die niet automatisch verbinden als ik de box aanzet terwijl hij dat wel handmatig doet?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 15, 2026

Is een UTP kabel mogelijk?

Dat is altijd de beste oplossing.

Kan veel werk zijn om het aan te leggen, maar daarna heb je er alleen maar plezier van.