Skip to main content

Sinds enkele weken zijn wij overgestapt van Ziggo naar KPN. Qua internet zijn we tevreden maar tv ben ik alles behalve blij. Tijdens het afsluiten van het KPN contract is er iemand van KPN  bij ons binnen geweest. (Ze liepen langs de deuren ivm aansluiting glasvezel) Bij binnenkomst zag de KPN man dat we een SONOS systeem hadden. We gaven aan dat de SONOS via de tv zijn geluid kreeg en dus niet rechtstreeks in de box zat. Dat was geen probleem want bij KPN werkte dat precies hetzelfde. Ook kwam tijdens het gesprek naar voren dat we veel via apps keken. Het was goed dat we dit aangaven want de tv ontvanger die we zouden krijgen kon dat allemaal en ook SONOS was geen probleem. Nou… veel beloftes maar uiteindelijk blijkt dus dat het allemaal niet zo geweldig werkt. SONOS moet in de KPN box want anders krijg je geen geluid. Maar apps.. ik heb dus een box gekregen met vaste apps. Zelf kun je geen apps toevoegen. Het gevolg: ik moet nu via de interactieve tv de app openen maar omdat SONOS in de box steekt krijg ik geen geluid van de tv. Ik moet dus continu mijn geluidsinstellingen aanpassen om via een app geluid te krijgen. En dan bel je de klantenservice met de vraag om de box die je beloofd is en krijg je één of ander **verhaal dat je getekend hebt voor de tv ontvanger en je er dus aan vast zit zolang je contract loopt. En ze geen mogelijkheid hebben dit recht te zetten. Echt een schande.  Een medewerker maakt een ‘fout’ en kpn kan dit niet rechtzetten want dat is wat klantenservice zegt. Ze kunnen hier niks aan doen. KPN schaam je. 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Ik gebruik de Sonos Beam of Playbase en die zit bij mij niet gekoppeld aan de KPN Box. Bij mij is het aangesloten via de optical output van de TV of anders via een HDMI aansluiting van mijn tv. Meestal de eerste optie omdat mijn TV niet al teveel HDMI aansluitingen heeft.


@RobvdPoel De optical output van de tv gebruikten we ook toen we bij Ziggo waren maar wanneer ik dat nu doe met de kpn box krijgen we geen geluid. Alleen als we de SONOS in de kpn box pluggen krijgen we geluid.


@RobvdPoel De optical output van de tv gebruikten we ook toen we bij Ziggo waren maar wanneer ik dat nu doe met de kpn box krijgen we geen geluid. Alleen als we de SONOS in de kpn box pluggen krijgen we geluid.

Misschien dat er dan iets niet goed staat bij de geluidsuitgangen van de televisie zelf. Daar moet de optical uitgangsapparaat zijn gekozen. Eventueel samen met de luidspreker speaker van de tv. Ik ga uit van een  LG tv.  Bij een ander merk kan het zijn dat ze een andere benaming hanteren .  Had geen ervaring met de optical aansluiting van de kpn box overigens, maar die kan ik mooi gebruiken als extra optie. Ik gebruik naast de Sonos speaker ook nogal eens een koptelefoon via de optical output van de tv. Dan wissel ik ze af.   Nu dus twee mogelijkheden . Via de  optical output van de tv en die van de kpn tv box