Skip to main content
Beantwoord

Tv+ boxen : hoe individueel in te stellen?

  • 12 September 2024
  • 10 reacties
  • 119 keer bekeken

Ik heb 4 tv+ boxen ontvangen: 1 voor mezelf en 3 voor onze B&B kamers. Nu worden op alle tv boxen onze privé opgenomen films getoond. Ook kunnen gasten onze films bekijken en weggooien of nieuwe opnemen. 

Hoe kan ik voorkomen dat gasten onze films kunnen zien en ook geen instellingen van onze tv boxen kunnen aanpassen? Ook is de post van KPN door de gasten te lezen. 

Dat kan niet. Tv van KPN bij een particulier abonnement is niet bedoeld om deze commercieel te gebruiken op een manier zoals u doet. En dus is daar bij de ontwikkeling ook geen rekening mee gehouden.

Er word al jaren gevraagd om gescheiden accounts. Daar is nu bij de nieuwe TV+ ontvangers ook wel enige ontwikkeling in. Maar het is nog steeds niet zo dat je elke tv ontvanger apart in kunt stellen. Ik denk dat da uiteindelijk ook nooit gaat gebeuren. Want wat u wilt, dat wil KPN niet faciliteren. 

Bij een zakelijk abonnement bied KPN wel mogelijkheden volgens mij. Maar dat zal wel veel duurder zijn. Waarschijnlijk niet interessant voor u.


De hotel mogelijkheden die kpn groot zakelijk biedt wil je privé ook niet. Veel beperkter met tv. Onder andere geen opnames. En KPN ÉÉN is een stuk duurder. 

Als je gasten je pincode niet weten kunnen ze geen films huren €.

Zijn de films die je opneemt zo schokkend dat het gasten afschrikt? 😏

Moet je gasten wel tv aanbieden? In een B&B is het hooguit 2 nachten lijkt mij.

Je kunt nog Digitenne ontvangers overwegen voor de kamers. 


De hotel mogelijkheden die kpn groot zakelijk biedt wil je privé ook niet. Veel beperkter met tv. Onder andere geen opnames. En KPN ÉÉN is een stuk duurder. 

Als je gasten je pincode niet weten kunnen ze geen films huren €.

Zijn de films die je opneemt zo schokkend dat het gasten afschrikt? 😏

Moet je gasten wel tv aanbieden? In een B&B is het hooguit 2 nachten lijkt mij.

Je kunt nog Digitenne ontvangers overwegen voor de kamers. 

Tegenwoordig kan je bij KPN EEN wel opnemen en zijn de ontvanger en opnames gescheiden van elkaar. Ook maakt hij inmiddels gebruik van dezelfde hardware als op de cm markt (het tv+ kastje) alleen het enige wat hij niet heeft zijn apps. Dus eigenlijk kan KPN EEN best een oplossing zijn. Laat je wel goed informeren want het heeft ook nadelen voor consumenten. Wifi zendt het modem uit alleen bij problemen mag u uw eigen IT'er raadplegen bijvoorbeeld.


Hartelijk dank voor jullie reacties. 

Ik heb net een nieuw abonnement bij KPN afgesloten voor internet en 4 tv's. Ik heb aangegeven dat ik 3 tv boxen ga gebruiken voor onze B&B. Dit zou een prima oplossing zijn, volgens de medewerker. Maar bij het installeren van het eerste kastje zagen we onze privé films/series en post voorbijkomen.

Onze films/series zijn niet schokkend of iets dergelijks, maar onze gasten kunnen bijv. alles verwijderen. Of films opnemen, waar we geen voorstander van zijn en dat zien andere gasten dan weer. Dit gaan we niet dagelijks controleren.

Maar ook binnen een gezin kan ik me voorstellen, dat er films zijn waar je je kinderen niet mee wilt confronteren als ze nog te jong zijn. Er zijn veel 16+ films die je een kind van 12 jaar niet wilt laten zien. Of die je alleen samen wilt kijken. Dat zou toch moeten kunnen? Je kunt wel afschermen dat je kind bepaalde zenders niet kan zien, waarom dan wel alle opgeslagen films?

Het voelt een beetje als een kat in een zak gekocht te hebben. 

Zijn er nog andere mogelijkheden om films/series op te slaan, die niet op de tv box komen te staan?


Zijn er nog andere mogelijkheden om films/series op te slaan, die niet op de tv box komen te staan?

Nee.


Oplossingen om het volledig te scheiden.

Privé TV+ gebruiken.

Voor de B&B 3 x een digitenne ontvanger erbij nemen. Live kijken is toch voldoende voor je gasten?

Ook al gezien: dat een eigenaar in z'n B&B er een NLziet abonnement voor had. De gasten moeten dan wel zelf het smart gebeuren opstarten. Zelf kijken die mensen via KPN TV.

Ook mogelijk: als je gasten zelf thuis KPN hebben hun eigen ontvanger meenemen. Kunnen ze volledig op eigen abonnement kijken. Moet er (vaak) nog wel een utp kabel aanwezig zijn, want oudere ontvangers hebben geen wifi mogelijkheid.

!! Veel gasten zullen mogelijk via hun eigen app op smartphone, tablet, danwel laptop kijken 😉. Zelf neem ik bijna altijd een eigen streamingbox mee. Als er maar een tv is met hdmi ingang...

Je huidige abonnement is bedoeld voor consumenten. Alle ontvangers werken dus binnen hetzelfde tv abonnement (20000005488567 bijvoorbeeld). Gescheiden ontvangers wordt wel een stuk duurder. Via KPN ÉÉN voor groot zakelijk. 


Heel eerlijk? Ik begin meer en meer te denken dat KPN EEN dan toch geschikt is voor u met uw wensen. Bel eens met 0800-0403 en informeer hiernaar. Een overstap van consumenten of kleinzakelijk naar KPN EEN noemen we een groene overstap en is volgens mij ook mogelijk wanneer je nog in contract zit. 
 

Het prijsverschil valt meestal echt wel mee.


Dank weer!

Digitenne hebben we al geprobeerd, maar de ontvangst is bij ons erg wisselend. Dus dan liever geen tv.

Ik ga maar eens bekijken of KPN EEN iets voor ons is. 

Ik weet nu in elk geval, dat alle kastjes dezelfde informatie geven en dat ik daar geen energie meer in hoeft te steken. 

 

Bedankt voor het meedenken!!


@MarjonvO  Je moet je misschien afvragen of een tv nodig is. Mijn gasten hoor ik er nooit over dat er geen tv op de kamer is. Ze hebben allemaal een telefoon of tablet. Behalve een tv abonnement moet je namelijk ook fors betalen aan Videma en aan Buma Stemra.  


Hai Joep, 

de meeste gasten maken er inderdaad niet veel gebruik van.  Maar we hebben ook oudere gasten, die graag tv kijken. Ook hen willen een fijn verblijf aanbieden. 

Maar we gaan het inderdaad nog eens heroverwegen. 


Reageer