Skip to main content
Vraag

TV+ erg traag sinds update en soms zwarte schermen

• April 19, 2025
  • 17 reacties
  • 229 keer bekeken

Deze week kregen wij bij het aanzetten van de TV ( TV+) de melding dat er een server probleem was en dat er beperkte functies beschikbaar waren.

Als het probleem was opgelost waren alle functies weer automatisch beschikbaar.

De functies waren dezelfde dag weer beschikbaar.

Echter sindsdien is het wisselen van zenders zeer maar dan ook zeer traag en af en toe hou je een zwart scherm.

Opstartscherm is gewijzigd (TV+) en is ook langer zichtbaar (energiebesparing staat uit).

Probleem op beide decoders, beide ook al een keer gereset zonder resultaat.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

• Helper
  • April 19, 2025

Hier sinds kort hetzelfde probleem:

• Bij opnieuw opstarten staat het (nieuwe) KPN+ logo veel langer in beeld dan normaal.
  • Bij het terugkijken van een opgeslagen programma wordt het beeld soms zwart en duurt het een tijd voordat de update begint af te spelen.
  • Bij gebruik van apps zoals Netflix, Videoland e.d. lijkt het alsof internet niet werkt of heel traag is.

Ik heb diverse dingen geprobeerd maar niks helpt. Het is ook op beide KPN TV+ kastjes en heb er nooit eerder last van gehad.

• Auteur
  • Helper
  • April 19, 2025

Nog een aanvulling.

Opnames oproepen / verwijderen hetzelfde probleem

Bij oproep opgenomen programma vaak zeer lang een zwart scherm, verwijderen duurt lang voordat er wat gebeurd (aks er wat gebeurd).

• Auteur
  • Helper
  • April 19, 2025

Deze week kregen wij bij het aanzetten van de TV ( TV+) de melding dat er een server probleem was en dat er beperkte functies beschikbaar waren.

Als het probleem was opgelost waren alle functies weer automatisch beschikbaar.

De functies waren dezelfde dag weer beschikbaar.

Echter sindsdien is het wisselen van zenders zeer maar dan ook zeer traag en af en toe hou je een zwart scherm.

Opstartscherm is gewijzigd (TV+) en is ook langer zichtbaar (energiebesparing staat uit).

Probleem op beide decoders, beide ook al een keer gereset zonder resultaat.

Nog een aanvulling.

Opnames oproepen / verwijderen hetzelfde probleem

Bij oproep opgenomen programma vaak zeer lang een zwart scherm, verwijderen duurt lang voordat er wat gebeurd (aks er wat gebeurd).

• Nieuwkomer
  • April 20, 2025

Wij hebben hier sinds een paar dagen exact hetzelfde probleem. Zwarte beelden, apps die langzaam laden. Youtube blijft bijvoorbeeld bufferen. 

Alles is bekabeld aangesloten, mijn pc en dergelijke werken perfect. Verwacht dat het door de update komt van de TV+ box...

• Helper
  • April 20, 2025

Hopelijk gaat ​@KPN er snel iets aan doen want dit is echt mega irritant.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Universe , ​@MaikelL en ​@Kelvin Damen .  Er zat een lang weekend tussen vandaar dat we nu pas aan dit topic toekomen.

Is de situatie nog ongewijzigd? Hebben jullie ook even een reset van de ontvanger gedaan? (via menu, herstart) .

Als dit geen oplossing biedt wil ik voorstellen dat ​@MaikelL  en ​@Kelvin Damen  hier eigen topics voor aanmaken anders gaat het analyseren zo door elkaar lopen.

​@Universe  kun jij mij precies vertellen hoe je alles hebt aangesloten>? (type modem, bekabeld of wifi. Gebruik van eigen hardware, wifi versterkers etc. )

• Nieuwkomer
  • April 22, 2025

Bij mij lijkt het voor nu opgelost te zijn. Ik heb de KPN TV+ box gereset, daarna weer de setup doorlopen en het lijkt beter te werken nu. We houden het in de gaten!

• Auteur
  • Helper
  • April 22, 2025

Hoi ​@Universe , ​@MaikelL en ​@Kelvin Damen .  Er zat een lang weekend tussen vandaar dat we nu pas aan dit topic toekomen.

Is de situatie nog ongewijzigd? Hebben jullie ook even een reset van de ontvanger gedaan? (via menu, herstart) .

Als dit geen oplossing biedt wil ik voorstellen dat ​@MaikelL  en ​@Kelvin Damen  hier eigen topics voor aanmaken anders gaat het analyseren zo door elkaar lopen.

​@Universe  kun jij mij precies vertellen hoe je alles hebt aangesloten>? (type modem, bekabeld of wifi. Gebruik van eigen hardware, wifi versterkers etc. )

Probleem bij ons is sinds maandag in de loop van de dag opgelost.

• Auteur
  • Helper
  • April 22, 2025

​@Erwin van KPN Probleem bij ons is sinds maandag in de loop van de dag opgelost.

• Helper
  • April 22, 2025

Het zwarte scherm als je een opname start lijkt inderdaad opgelost. Hooguit dat het wat trager start maar dat kan voor mijn gevoel zijn.

Wat ik nog wel merk is dat als ik de box uit standby haal dan duurt het bijna 10 sec. voordat het splash screen met het nieuwe KPN+ logo verdwijnt. Ik hoor dan wel al geluid maar het TV beeld komt pas nadat het KPN+ logo verdwijnt. De setting staat gewoon op ‘Snelle start’

En wat ik nog heb is als ik een opname in Opgeslagen wil starten en ik druk op ‘OK’ dan moet ik 2 keer drukken  voor ik de ‘speel af’ optie krijg. Dit is elke keer als ik een nieuwe opname selecteer. Het lijkt dus een bug.

Zijn hier al meldingen van of moet ik alsnog een nieuw topic openen ​@Erwin van KPN?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 25, 2025

Voor het opstarten zit een verbetering in de update die we op dit moment uitrollen, ​@MaikelL:

En het 2x drukken op OK heb ik van de week ook meer mensen zien noemen, dat hebben we doorgezet.

• Helper
  • May 5, 2025

​@Erik van KPN 

Het probleem was een hele tijd weg maar steekt vandaag weer de kop op… Het lijkt aan internet op de box te liggen, opnames laden niet. Internet in huis is geen probleem. 

hen-jo
Deelnemer
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Sinds deze week ervaar ik veel problemen met overschakelen naar een andere zender.

Geluid blijft lang weg.

Beeld gaat op zwart.

Programma geen geluid.

In de instellingen heb ik alles al geprobeerd,

Gereset maar niks helpt

Gaan we er iets aan doen?

Grtjs

Erwin van KPN
Moderator

Sinds deze week ervaar ik veel problemen met overschakelen naar een andere zender.

Geluid blijft lang weg.

Beeld gaat op zwart.

Programma geen geluid.

In de instellingen heb ik alles al geprobeerd,

Gereset maar niks helpt

Gaan we er iets aan doen?

Grtjs

Heb je dit nog steeds, of was het van tijdelijke duur?

hen-jo
Deelnemer
  • Deelnemer
  • May 11, 2025

het is nog steeds het geval 

ik heb de box opnieuw opgestart nog steeds het probleem

Erwin van KPN
Moderator

En hoe heb  je de ontvanger aangesloten, ​@hen-jo ? Via een kabel of is het draadloos?

hen-jo
Deelnemer
  • Deelnemer
  • May 17, 2025

En hoe heb  je de ontvanger aangesloten, ​@hen-jo ? Via een kabel of is het draadloos?

via de kabel