Skip to main content

Vraag 1:

 

Ik kijk altijd via itv en gebruik het tv+kastje niet,sterker nog,die staat niet eens aangesloten.

Nu heb ik sinds half/eind April (als ik het me goed herinner) glasvezel.

Sindsdien heb ik sowieso haperent beeld waarna vaak het geluid wegvalt,dan moet ik 30sec voor of achteruit skippen en dan is het geluid weer terug,dit gebeurt soms wel 10x in een uur..…

 

Vraag 2:

Ik wilde op Discovery een serieopname plannen voor Wheeler dealers,dit lukt niet en ik krijg dan foutcode 500-5027 in beeld met de melding "serie opname plannen mislukt".

Er is 87% ruimte vrij dus daar ligt het niet aan.

Maar nu komt het KPN heeft zelf deze foutcodes bedacht maar als ik dan in de probleemoplosser deze code invoer word deze foutcode niet herkent.....hoe dan ?! Het is jullie eigen verzonnen foutcode.…

Overigens lukt een enkele opname wel dus waar gaat dit fout ?

Ik begin dit behoorlijk beu te worden want sinds ik op glasvezel zit is er elke keer wel weer wat.

Kl.serv. bellen ben ik ook een beetje beu want je krijgt dan altijd dezelfde standaard vragen en je moet altijd dezelfde standaard stappen uitvoeren die ik dan al 6x geprobeerd heb....."maar mevr,we gaan toch nog even die stappen doorlopen".....ZUCHT !

Ik heb dat het afgelopen uur al 6x gedaan,precies dezelfde stappen en het werkt niet !!

En dan word het technisch te moeilijk en dan word je afgewimpelt,elke keer weer....…

 

Dus KPN en andere mensen met kennis van deze technologie,wat is hier aan de hand ?

Hallo @Danielle Adriaanse ,

Deze tekst krijg ik te zien: 

Deze foutcode los je op door in te loggen met je KPN ID. Dan kijk je zo weer tv!
 

bron: 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes.htm
 

(alleen 5027 intikken) 

 


Hallo @Danielle Adriaanse ,

Deze foutcode los je op door in te loggen met je KPN ID. Dan kijk je zo weer tv!
 

bron: 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes.htm
 

(alleen 5027 intikken) 

 

Bij mij werkt het niet als ik die code ingeef (zie screenshot).

Tevens ben ik ingelogd,anders kun je ook je opslagruimte niet zien.

Zelfs als ik een programma aan het kijken ben en ik wil een serieopname starten,kan dit niet,dan krijg ik ook die code.

 


Hallo @Danielle Adriaanse 

Ik heb even in de logs gekeken voor deze error en voor zover ik kan zien heeft dit te maken met de instellingen rondom de serie op onze servers. Ik heb dit gemeld in het team.


Hallo @Danielle Adriaanse 

Ik heb even in de logs gekeken voor deze error en voor zover ik kan zien heeft dit te maken met de instellingen rondom de serie op onze servers. Ik heb dit gemeld in het team.

Ok,wat raar want ik heb wel andere opnames van dit programma opgenomen.

Ik kon op andere zenders ook ineens niets meer inplannen.


Ik heb al vrij snel een antwoord van het team gekregen. Schijnbaar gaat dit dan om de herhaling van een eerder uitgezonden programma. Waarvan de zender nog geen nieuwe afleveringen van deze serie bij ons heeft aangemeld. Dan kun je de serie opnamen dus niet inplannen, alleen de opname van die ene aflevering. Het staat al op de planning om voor deze foutcode een duidelijke melding te gaan geven wat hier aan de hand is.


Ik heb al vrij snel een antwoord van het team gekregen. Schijnbaar gaat dit dan om de herhaling van een eerder uitgezonden programma. Waarvan de zender nog geen nieuwe afleveringen van deze serie bij ons heeft aangemeld. Dan kun je de serie opnamen dus niet inplannen, alleen de opname van die ene aflevering. Het staat al op de planning om voor deze foutcode een duidelijke melding te gaan geven wat hier aan de hand is.

En wat was het probleem op andere zenders dan ineens ?

Ik kon meerdere programma's niet inplannen voor opnames.

Rtl7,rtl5,TLC etc.


Dan gaat dit dan blijkbaar ook om herhalingen. Aangenomen dat je dan dezelfde error code ziet.


Dan gaat dit dan blijkbaar ook om herhalingen. Aangenomen dat je dan dezelfde error code ziet.

Dezelfde code idd maar zijn gewoon reguliere programma's die dagelijks te zien zijn.


Kun je een paar voorbeelden geven? Dan probeer ik die ook op te nemen.


Kun je een paar voorbeelden geven? Dan probeer ik die ook op te nemen.

National geogrphic car s.o.s. 

Star channel Make you laugh out loud

Tlc extreme cheapskates

Discovery how do they do it

 

Een aantal voorbeelden.


Deze kun jij niet opnemen dus? Dan krijg je error code 500-5027?

Zo ja, wil je dan een keer doen zodat je die foutmelding weer krijgt, dan kan ik in de logging kijken wat het verschil is tussen mijn gelukte serie-opname en die van jou die mislukt.

 

 


Deze kun jij niet opnemen dus? Dan krijg je error code 500-5027?

Zo ja, wil je dan een keer doen zodat je die foutmelding weer krijgt, dan kan ik in de logging kijken wat het verschil is tussen mijn gelukte serie-opname en die van jou die mislukt.

 

 

Ik heb ze zojuist geprobeert,vóórdat ik mijn vorige reactie plaatste om dus te testen welke programma's de foutcode gaven.


Ik zie voor deze serie de afgelopen 4 uur maar 1 andere serie-opname verzoek. Om 16:05, en die is gewoon gelukt.


Deze lukken mij ook zonder problemen.

En daar zie ik de afgelopen 4 uur ook alleen maar andere gelukte opnames voor in de logging.

De serie-opname voor Extreme Cheapskates op TLC kan ik niet in plannen, maar dan krijg ik een andere error code: 500-3125
Ik kon ook geen toekomstige afleveringen vinden, dus ik probeerde een serie-opname te plannen via een al eerder uitgezonden aflevering. Dat is wellicht de reden dat de opname niet kan worden ingeplant: er zijn nog geen toekomstige afleveringen bekend.

En ook deze lukt gewoon:

 

 


Ik zie voor deze serie de afgelopen 4 uur maar 1 andere serie-opname verzoek. Om 16:05, en die is gewoon gelukt.

Dat is heel gek,ik heb de genoemde zenders juist nét geprobeerd om dus te kunnen doorgeven welke zender+programma hier de foutcode geeft.

16.05 kan sowieso niet want toen was ik niet eens thuis 🙈

Er gaat echt ergens iets mis.

De eerdere opnameverzoeken waren van vannacht/vanochtemd vroeg en daarna heb ik geen opnameverzoeken meer gedaan.


Deze lukken mij ook zonder problemen.

En daar zie ik de afgelopen 4 uur ook alleen maar andere gelukte opnames voor in de logging.

De serie-opname voor Extreme Cheapskates op TLC kan ik niet in plannen, maar dan krijg ik een andere error code: 500-3125
Ik kon ook geen toekomstige afleveringen vinden, dus ik probeerde een serie-opname te plannen via een al eerder uitgezonden aflevering. Dat is wellicht de reden dat de opname niet kan worden ingeplant: er zijn nog geen toekomstige afleveringen bekend.

En ook deze lukt gewoon:

 

 

Bij extreme cheapskates zie ik nu idd ook dat ik de code 3125 krijg.

Maar bij car s.o.s. ,waar dus wel volgende uitzendingen zijn en bij Wheeler dealers ook,krijg ik foutcode 500-5027,wat dus zou betekenen dat ik moet inloggen.....terwijl ik ingelogd ben (ik log ook nooit uit).

 

Deze dus zojuist geprobeerd....

 


Wil je dan jouw iTV abonnementsnummer in het prive gedeelte van je forum profiel invullen? Dan kijk ik maandag met behulp van een moderator naar jouw specifieke logging.
Of wellicht vinden @TijtheMan of  @TV Apps Team dit een interessant probleem om eens naar te kijken maandag 😁


De reacties komen nu een beetje op verwarrende volgorde, maar ik zie dat jij een serie-opname heb geprobeerd te plannen op basis van een eerder uitgezonden item. Kun je eens proberen met een aflevering die nog uitgezonden moet worden? Dus in jouw foto onder “Meer afleveringen”, de volgende dan die je daar geselecteerd hebt staan.


De reacties komen nu een beetje op verwarrende volgorde, maar ik zie dat jij een serie-opname heb geprobeerd te plannen op basis van een eerder uitgezonden item. Kun je eens proberen met een aflevering die nog uitgezonden moet worden? Dus in jouw foto onder “Meer afleveringen”, de volgende dan die je daar geselecteerd hebt staan.

Deze afl komt morgenochtend (zie cursor) en nog steeds foutcode 5027.

 


Ik ben er ondertussen ook achter dat het niet 1 serie is, maar het zijn allemaal verschillende seizoenen. Daar gaat het mis. Het ene seizoen kun je opnemen, maar andere seizoenen weer niet. Het is totaal niet handig weergegeven. Ik zal het hier maandag met wat collega’s over hebben.


Ik ben er ondertussen ook achter dat het niet 1 serie is, maar het zijn allemaal verschillende seizoenen. Daar gaat het mis. Het ene seizoen kun je opnemen, maar andere seizoenen weer niet. Het is totaal niet handig weergegeven. Ik zal het hier maandag met wat collega’s over hebben.

Precies maar die code 5027 klopt sowieso niet,dat zou om inloggen gaan en heeft dan niets te maken met opnemen.

Ik ben benieuwd naar de ondervindingen van jou collega's.

Top dat je zo snel hebt gereageerd iig 👍🏻


De error code 5027 heeft inderdaad niets met inloggen te maken, maar met de instellingen van de serie die je probeert op te nemen. Daar kun jij thuis niets aan doen.

Ik ben alleen bang dat er niet snel een verbetering zal zijn. Zover ik het begrijp is het geen probleem, maar eerder een onduidelijkheid in de client. Met betere informatie in de client moet dit dan ondervangen worden.


De error code 5027 heeft inderdaad niets met inloggen te maken, maar met de instellingen van de serie die je probeert op te nemen. Daar kun jij thuis niets aan doen.

Ik ben alleen bang dat er niet snel een verbetering zal zijn. Zover ik het begrijp is het geen probleem, maar eerder een onduidelijkheid in de client. Met betere informatie in de client moet dit dan ondervangen worden.

Ik ga trouwens even een nieuw topic openen over een ander probleem.

Hopelijk kun je me daar ook bij helpen.

Als ik dat nu hier post word het topic heel verwarrend.


De error code 5027 heeft inderdaad niets met inloggen te maken, maar met de instellingen van de serie die je probeert op te nemen. Daar kun jij thuis niets aan doen.

Ik ben alleen bang dat er niet snel een verbetering zal zijn. Zover ik het begrijp is het geen probleem, maar eerder een onduidelijkheid in de client. Met betere informatie in de client moet dit dan ondervangen worden.

Ik kan dus nu ineens met geen mogelijkheid een nieuw topic maken.

Ik blijf de melding krijgen dat ik een onderwerp moet invullen maar heb al 6 verschillende onderwerpen geprobeerd maar blijkbaar gaat daar nu ook iets mis 😵💫😣😫😵

 


Dankjewel voor alle hulp zo ver @Jeroen-bart Engelen! De oplossing gaat er wel komen maar het kan even duren dus. Goed om te weten in elk geval 👏🏼

@Danielle Adriaanse Heb je een aanvullende vraag of is het iets geheel anders? Je mag het ook hier wel plaatsen, ik kan 'm altijd afsplitsen naar een ander topic als dat nodig is.


Reageer