Skip to main content

Hallo,

 

Als we de tv aanzetten staat deze op opnemen en we kunnen dan niets meer doen, zelfs niet uitzetten met de afstandsbediening. Wat nu, hebben batterij al vervangen en ook TV uitgezet gehad en weer opnieuw opgestart. Op afstandsbediening blijft wel constant een groen lichtje branden.

 

groet Dametjedamen

Zou het "rec" knopje op de afstandsbediening wellicht vast zitten?

Je zegt dat er een groen lampje blijft branden en dan zou ik denken dat de afstandsbediening dus constant iets (de rec knop?) aan het verzenden is.

Dat zou betekenen dat je de afstandsbediening beter kunt omruilen.


dank voor je snelle reactie. we hebben hier naar gekeken maar het knopje zit niet vast. we hebben nu wel geconstateerd dat het kastje wat er achter zit geen signaal geeft en daardoor waarschijnlijk alleen maar opneemt! als we een ander kastje er aanhangen werkt het ook niet dus aan het kastje zal het, denken wij, niet liggen dan, is hier een oplossing voor?


Ik denk toch echt dat jouw afstandsbediening defect is immers dat groene lampje hoort niet te blijven branden.

Ik denk ook niet dat je van buitenaf kunt constateren of dat knopje vast zit of niet immers de microschakelaar kan best defect zijn (vast zitten) zonder dat je dat aan het knopje zelf kunt voelen.

Ik snap niet wat je bedoelt met "we hebben nu wel geconstateerd dat het kastje wat er achter zit geen signaal geeft en daardoor waarschijnlijk alleen maar opneemt!"?


Als het kastje uitstaat, even de batterijen uit de afstandsbediening halen.

Dan het kastje handmatig aanzetten, neemt hij dan nog op, dan ligt het niet aan de afstandsbediening.


dank je wel Paul maar we denken dat het niet aan de afstandsbediening ligt maar dat het in het kastje zit

 


dank je wel Paul maar we denken dat het niet aan de afstandsbediening ligt maar dat het in het kastje zit

Ik denk juist dat het aan de afstandbediening ligt.

Ik snap ook nog steeds niet wat je bedoelt met "we hebben nu wel geconstateerd dat het kastje wat er achter zit geen signaal geeft en daardoor waarschijnlijk alleen maar opneemt!"?


Hallo @Dametjedamen, om uit te sluiten dat het aan de afstandsbediening ligt adviseer ik toch om eens de test van @Paul.K uit te voeren:

 

Als het kastje uitstaat, even de batterijen uit de afstandsbediening halen.

Dan het kastje handmatig aanzetten, neemt hij dan nog op, dan ligt het niet aan de afstandsbediening.

 

Mocht het dan toch aan de tv-ontvanger liggen? Dan kun je het beste direct bellen met 0800-0402 om de tv-ontvanger te laten vervangen.