Skip to main content
Vraag

TV gaat plotseling naar homepage van tv

• May 29, 2026
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

Vanaf vanavond als ik zet mijn tv en decoder aan gaat de tv gelijk naar de homepagina van de tv gisteren was daar geen problemen 

Eergisteren was bij mijn schoonouders precies de zelfde probleem en de woon half uur van mij

Imeand anders met de zelfde probleem moed nu idea keer zelf de hdmi aansluiten aanmelden 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2026

LG televisies?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 1, 2026

Goedemorgen ​@london , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community :)

Deze herken ik niet direct maar goed dat je er via deze weg melding van maakt! We zijn inmiddels een paar dagen verder, speelt dit probleem nog steeds? Afgaande op je beschrijving, klinkt het alsof er een probleem is de met de HDMI CEC aansturing. 

Normaal gesproken stuurt de TV ontvanger via HDMI CEC een signaal naar je televisie en schakelt de televisie vervolgens meteen naar de juiste HDMI ingang. Omdat ik dit signaal (recent) verder niet ben tegengekomen, ben ik in eerste instantie dus vooral benieuwd of dit nog altijd actueel is! 
Zie je bevindingen dan ook met bovengemiddelde belangstelling tegemoet 🙏🏻

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

LG televisies?

Ik heb geen problemen op de LG tv's 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Vanaf vanavond als ik zet mijn tv en decoder aan gaat de tv gelijk naar de homepagina van de tv gisteren was daar geen problemen 

Eergisteren was bij mijn schoonouders precies de zelfde probleem en de woon half uur van mij

Iemand anders met de zelfde probleem moed nu iedere keer zelf de HDMI aansluiten aanmelden 

1. Welke tv heeft u?
  2. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  3. Heb je zowel op de tv als op de KPN tv ontvanger CEC aanstaan?  (bij de oude modellen kan dit helaas niet, maar die worden teruggeroepen)
  4. Als je nog een oude ontvanger hebt, dan kan je in de tv instellen dat hij op HDMI 1 moet opstarten.