Goedendag,
Sinds enkele weken heb ik het probleem op mijn LG TV OLED55C16LA dat het beeld steeds op zwart gaat en na 10 seconden weer terug komt. Soms wel 10 keer in een uur. Heel vervelend natuurlijk.
Ik heb in dit forum en via googelen gelezen dat het wel vaker voor komt, maar dat het bij iedereen net weer iets anders ligt, vandaar toch maar even mijn vraag.
De eerste gedachte was dat het aan de techniek bij mijn provider Xs4all/KPN zou moeten liggen. Maar na een lang gesprek met de vakkundige helpdeskmedewerker en na van alles getest te hebben, zou het toch aan de TV moeten liggen, temeer omdat het op een tweede tv in de slaapkamer geen probleem geeft met hetzelfde type TV-ontvanger, een ARRIS VIP5202.
Wat heb ik zoal gedaan:
- Diverse keren uitgebreide reset uitgevoerd: Fabrieksinstellingen terug gezet en Software opnieuw geïnstalleerd
- HDMI Kabels gewisseld en met twee andere kabels getest (ook nog nieuwe kabel van Xs4all ontvangen, maar helaas)
- TV ontvanger gewisseld met tweede TV
- Stroom een tijdje van de TV losgekoppeld
- Beeldschermresolutie op tv ook nog gewisseld van Automatisch naar 1080p@50HZ
Aan de Internetverbinding ligt het ook niet. Is zeer stabiel.
Op de tweede TV is alles stabiel, dus lijkt het mij en de medewerker van Xs4all logisch dat het aan de TV zou moeten liggen. Wel opmerkelijk, pas 2½ jaar oud!
Merkwaardig is ook dat het overdag vaak mis gaat, maar ’s avonds zelden. Niet echt logisch…
Vraag is dan ook of iemand mij bij dit probleem zou kunnen helpen. Wellicht iets vergelijkbaars? Een nieuwe TV kopen na 2½ jaar gaat ook wel erg ver; was ook nog een vrij dure, zo’n 1650 euro!
En een betrouwbare en deskundige reparateur vinden is ook niet erg eenvoudig. Misschien kan er een monteur van KPN ingeschakeld worden?
Sorry voor het wat lange verhaal...
Graag hoor ik van jullie…
Groet, George