Skip to main content

Sinds ik de nieuwe kastjes heb ontvangen , heb ik 9 van de 10 keer groen beeld. Bij de “ oude “ kastjes heb ik hier nooit last van gehad. HDMI kabel van kpn zelf in gebruik , andere HDMI kabel geprobeerd , zelfde probleem. Andere HDMI poort in tv geprobeerd , zelfde probleem. 
 

ik zou dit graag opgelost zien worden want het is gruwelijk irritant om elke keer als ik tv wil kijken eerst de stekker uit het kastje moet halen zodat ik wel beeld krijg.

Dit lijkt wel de begindagen van HDMI.

Toen kreeg je ook vaak een gekleurd beeld als de HDMI niet compatible was.

 

Hoe oud is uw televisie?

 

Ik gebruik zelf een duurdere HDMI kabel (is 3 meter), deze is zelfs 8K.

Misschien is dat een oplossing.

 

Bij mij staat hij op snel opstarten, als de DIW7022 bij jou op ECO staat, zet hem dan eens op snel opstarten.

 

En ik had problemen met opstarten, toen ik hem op HDR had staan.

Nadat ik hem op SDR had gezet, geen problemen meer.

 

Ik hoor het graag, of 1 van deze dingen helpt.😉


@Thijs van Pinxteren Welkom op het forum. 

Ik zie dat @joop2011 je al op weg probeert te helpen. 

Erg irritant dat je groen beeld hebt natuurlijk. Ik begrijp dus dat na een reset het beeld wel de juiste kleur krijgt? 

Is de tv ontvanger waar het om gaat ook al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Ik heb deze kastjes nu een kleine maand denk ik . Bij de vorige kastjes( ontvangers ) heb ik nooit problemen gehad . Ik heb 1 ontvanger op de slaapkamer en 1 in de huiskamer . Beide geven regelmatig groen beeld. Zodra ik de voeding eruit haal en er weer in doe , start hij normaal op. 


Ik heb deze kastjes nu een kleine maand denk ik . Bij de vorige kastjes( ontvangers ) heb ik nooit problemen gehad . Ik heb 1 ontvanger op de slaapkamer en 1 in de huiskamer . Beide geven regelmatig groen beeld. Zodra ik de voeding eruit haal en er weer in doe , start hij normaal op. 

 

Heb je HDR al op SDR gezet?

Zo ja, wat gaf dat voor een resultaat?

 

Hoe is de DIW7022 met de Experiabox of box12 verbonden? (wat zit er allemaal tussen)

En welke KPN modem router heb je?

 

En zie ook mijn eerdere vraag boven.😉

Het kan ook een opstart probleem zijn, zet hem op snel opstarten (als je dat nog niet gedaan hebt). 


Dit lijkt wel de begindagen van HDMI.

Toen kreeg je ook vaak een gekleurd beeld als de HDMI niet compatible was.

 

Hoe oud is uw televisie?

 

Ik gebruik zelf een duurdere HDMI kabel (is 3 meter), deze is zelfs 8K.

Misschien is dat een oplossing.

 

Bij mij staat hij op snel opstarten, als de DIW7022 bij jou op ECO staat, zet hem dan eens op snel opstarten.

 

En ik had problemen met opstarten, toen ik hem op HDR had staan.

Nadat ik hem op SDR had gezet, geen problemen meer.

 

Ik hoor het graag, of 1 van deze dingen helpt.😉

Mijn tv is een jaartje of 4 oud denk ik . De ontvanger staat op snel op starten .


HDR al op SDR gezet?

 

Zit de HDMI kabel er echt 100% goed in? (zowel in de tv box als in de tv)


Ja die zit er voor 1000% goed in . Anders zou die het ook niet doen als ik de ontvanger opnieuw opstart .probleem zit in de ontvanger lijkt mij . Met de oude ontvangers nooit problemen gehad 


@Thijs van Pinxteren 

 

Vul je gegevens van je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken. 


@Thijs van Pinxteren Welkom op het forum. 

Irritant dat je steeds groen beeld hebt bij het opstarten. 

Heb je een mogelijkheid om te controleren of de ontvangers dit ook doen als ze in eco modus staan? 


Heb ik idd ook geprobeerd , maar dan nog geeft hij groen beeld. 


@Thijs van Pinxteren Excuus voor de late reactie. 

Op dit moment durf ik niet direct te zeggen hoe het kan dat je groen beeld hebt. 

Ik heb deze situatie doorgezet naar onze ontwikkelaars, zodat zij deze kunnen uitzoeken! 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen.