Skip to main content
Beantwoord

TV geeft "Please press the OK ( wheel ) button on your remote" melding maar reageert niet op de KPN afstandsbediening

• March 24, 2026
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Hallo, sinds vandaag, als ik de tv aanzet, krijg ik op het scherm te zien, “ Please press the OK ( wheel )  button on your remote. Als ik dat doe/probeer, de afstandsbediening reageert niet. Heb al verschillende dingen geprobeerd; nieuwe batterijen, tv aan/uit, stekker eruit gehaald. Volume reageert de afstandsbediening wel. ( geen geluid ). Aan / uit via de afstandsbediening gaat ook. Maar als ik op de OK knop druk, dan regeert de afstandsbediening niet. Wie weet een oorzaak van dit probleem? Of gewoon een nieuwe afstandsbediening? Hoor het graag. Alvast bedankt. Groetjes, Michel 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Mike.d, welkom allereerst bij onze community en fijn om te zien dat je al goed bent geholpen! 

Ik verwacht ook dat dit een melding is van de televisie zelf, gebruik dus de afstandsbediening van de tv en klik daarop op ok. Dit is vaak een melding van de televisie als de televisie lang aan heeft gestaan, een soort van herinnering van "Hey, ben je er nog?” Ik heb dit ook gehad en kon in in de instellingen van de televisie helemaal uitschakelen. Een tip dus om daar ook naar te kijken als je hier vaker last van hebt. 

Laat het ons weten of het gelukt is. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 24, 2026

Beste ​@Mike.d het kan een melding van je tv-toestel zijn en betrekking hebben op de bijbehorende AB, zeker als de tekst in het Engels staat.

De TV-decoders van KPN communiceren in het Nederlands, tenzij je de decoder op Engels ingesteld hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Beste JanD, Bedankt voor je berichtje. Ik heb deze melding sinds vandaag op het tv scherm. Wat is een oplossing voor het probleem? Een nieuwe afstandsbediening? Hoor het graag van je. Alvast bedankt. Groet, Michel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 24, 2026

Gebruik de afstandsbediening van de tv zelf.

Dit komt niet van de KPN TV box.

Zoals ​@JanD al aangeeft. Ik begrijp je reactie derhalve niet ​@Mike.d .

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 25, 2026

Hi ​@Mike.d, welkom allereerst bij onze community en fijn om te zien dat je al goed bent geholpen! 

Ik verwacht ook dat dit een melding is van de televisie zelf, gebruik dus de afstandsbediening van de tv en klik daarop op ok. Dit is vaak een melding van de televisie als de televisie lang aan heeft gestaan, een soort van herinnering van "Hey, ben je er nog?” Ik heb dit ook gehad en kon in in de instellingen van de televisie helemaal uitschakelen. Een tip dus om daar ook naar te kijken als je hier vaker last van hebt. 

Laat het ons weten of het gelukt is.