Skip to main content
Vraag

Tv geeft vaak zwart beeld bij opstarten

• November 22, 2025
  • 3 reacties
  • 22 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo, ik heb zins kort de tv+ soundbox en nu heb ik regelmatig dat ik bij het aanzetten van het systeem de tv een zwartbeeld geeft  bij diverse zenders en de ene keer blijft hij zwart en anders start hij op met een heel slecht beeld.

Ik heb de soundbox al diverse keren opnieuw gestart en dan is het probleem even weg.

Ik gebruik de mee geleverd kabels die bij de box zaten.

Tevens heb ik bij de hier voor gebruikte tv+box deze problemen niet gehad.

Wie weet wat ik daar aan kan doen om deze problemen te verhelpen?

groet waaromikweer.

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 25, 2025

Goedemorgen ​@waaromikweer en bedankt voorjouw bericht :)

Irritant dat je telkens de tv ontvanger van de stroom moet halen om daarna weer een goede verbinding te krijgen. Dat is natuurlijk niet wenselijk. Kun je voor de zekerheid eens checken of je Soundbox is voorzien van de nieuwste firmware? Vanuit de instellingen kies je voor de optie 'systeem', vervolgens voor 'informatie' en dan krijg je de optie voor een eventuele software update te zien. Kun je me verder ook alvast vertellen welk merk en welk type televisie jij hebt? En om zoveel mogelijk zaken uit te kunnen sluiten, zou je ook eens een andere HDMI kabel kunnen proberen? De meegeleverde kabels zijn meestal goed, maar soms zit er gewoon een slechte tussen. Dit probleem moet op te lossen zijn en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • November 27, 2025

Bedankt voor de reactie, echter wij gaan verhuizen en de meeste spullen staan ingepakt. Zodra ik verhuist ben ga ik alles weer aansluiten en laat dan weten of het probleem zich nog steeds voor doet.

Groet waaromikweer.👍

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 2, 2025

In dat geval alvast heel veel succes toegewenst met de verhuizing ​@waaromikweer en zodra je dit allemaal achter de rug hebt, zie ik je bevindingen vanzelf deze kant opkomen :)