Skip to main content

Beste kpn en forumleden,

 

zijn er nog meerdere die het welbekende probleem met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt hebben? Of is dit bij de meeste al verholpen?

Heb dit als vele andere problemen al vanaf het begin, de TV+ box doet heel veel dingen en poespas erg goed, maar voor de basis “ouderwets lineair tv kijken” heb ik de meeste ergenis dmv het beeld en geluid.

Dit nu een halfjaar afwachtende vraag ik me af wat de status is en of dit nog op korte termijn verholpen gaat worden?
Anders zeg ik tv gewoon op aangezien ik ook niet de oude modellen itv kan krijgen.
Snap dat dit apparaatje voor vele  heel leuk is met alle apps etc maar ik wil voornamelijk gebruiken voor de basis  en dat is alleen tv kijken. En dan ben ik bij KPN niet echt meer op het juiste adres, en kan ik beter simpel kabel tv bij de ziggo nemen in deze situatie 😕

 

Hi @jeremyv

Frustrerend dat het geluid al zo lang niet gelijk loopt met het beeld. 😕 Dit kan aan verschillende zaken liggen en we hebben ook al wat updates doorgevoerd om dit goed te krijgen. 
In onze bekende bevindingen van TV+ kun je vinden welke issues er nog spelen en wat er al gedaan is om deze op te lossen. 
Je kunt nu bijvoorbeeld een geluidsvertraging instellen op je tv-ontvanger. Hopelijk loopt het geluid dan wel gelijk.

Zo niet, dan pak ik ook een tip van één van onze communityleden voor als je een soundbar gebruikt met Dolby 5.1: 

dat als je de tv en de tv+  box de geluidsinstellingen allebei op doorloop/passthrough zet je geen lipsync problemen meer hoeft te hebben. Om alles op doorloop te zetten moet je wellicht CEC wel aanzetten.

Die instellingen kun je op TV+ Box onder beeld en geluidsinstellingen vinden. 

Mocht je geen soundbar gebruiken, of mocht dit het niet oplossen, laat het gerust weten!


@jeremyv Ps ook zonder soundbar kun je lipsync problemen hebben, en ook hiermee helpt het om de instelling van het geluid op passthrough te zetten, zowel op de tv+ box als de tv. Als je geen soundbar hebt of je tv ondersteunt geen dolby 5.1 dan kun je de instelling bij geluid ook op stereo/pcm zetten.

 Geluid vertragen helpt vaak niet omdat geluid bij lipsync problemen al vaak trager loopt dan het beeld. Vertragen maakt het dan alleen maar erger.