Skip to main content

De tv-gids in de TV-app op mijn Ipad (Air 5e generatie, IOS 16.2) blijft steeds na enkele dagen hangen op een voorbije dag: het overzicht van de dag zelf en later is niet op te roepen. Het probleem herhaalt zich telkens weer een paar dagen na het opnieuw installeren van de app. Via twitterhulp vandaag heb ik gemerkt, dat na het herstarten van de Ipad de gids ook weer “op vandaag” staat, maar voor hoe lang? Telkens herstarten en opnieuw installeren kan niet de bedoeling zijn. Is het probleem bekend en is er een oplossing voor?

Hetzelfde probleem.


@TV Apps Team,

Kunnen jullie bijstaan in deze?


Zouden jullie de abonneegegevens (vooral TV abonneenummer) in je profiel willen invullen en melden wanneer dat gedaan is? Dan kunnen we een moderator vragen de gegevens door te geven.

Ten aanzien van het probleem: we herkennen het niet helaas. Om sneller een antwoord op oplossing te vinden, een paar vragen:

-Een herstart van de iPad lost het probleem helemaal op? Dus zowel vandaag, als toekomstige dagen doen het dan weer?

-Kunnen jullie proberen aan te geven (of op te letten) welke gidsdagen zijn opgevraagd daags vóór het misging? Een vermoeden is een combinatie van handelingen in de tv-gids, die er dan een paar dagen later voor zorgt dat ‘vandaag-en-toekomstige-dagen’ niet zijn op te roepen. Voorbeeld: een opname gepland op een programma over 3 dagen en dat dan die 3 dagen later de gids doe zoals beschreven.

-Dat niet kunnen oproepen, hoe uit zich dat? Screenshot wellicht? Zijn die opties niet aanwezig in de dropdown, of ‘grijs’/niet-selecteerbaar?

-Gebruiken jullie de favoriete zenders?

-Waarvoor gebruiken jullie de gids vooral? Om opnames in te plannen in de toekomst? Of programma's vinden die jullie willen terugkijken? Of te kijken wat er momenteel live is en dan live te kijken? Of natuurlijk een combinatie.

-In plaats van herinstalleren of herstarten; werkt het stoppen van de app niet ook als workaround? 


Hallo @JanN24 & @henk wierda doet het probleem zich nog altijd voor? Mocht deze vraag met een ja te beantwoorden zijn, vul dan jullie profiel in en geef een seintje hier in het topic. Beantwoord dan s.v.p. de vragen die hierboven worden gesteld. 


Na de herstart van de ipad zaterdag jl. werkt de app nog steeds -woensdagochtend- probleemloos. Eerder duurde het enkele dagen na herinstallatie, voordat de tv-gids bleef hangen. Misschien nog te vroeg om vast te stellen, of het probleem voorbij is? Ik blijf het volgen en meld, als de gids weer hapert.


Spreken we dat af, bij haperingen gaan we er naar kijken. 


De tv-gids is weer blijven hangen.

Bij de dagelijkse controle na mijn melding bleef de app probleemloos werken. Omdat ik eerder niet dagelijks de app gebruikte, besloot ik te zien wat er gebeurt als ik een dag over zou slaan. Na een bezoek op donderdagochtend 19/1 sloeg ik vrijdag 20/1 over en keek ik op zaterdag 21/1 wat de tv-gids aangaf. Die stond vast op 20/1 en daar staat die vandaag (zondag 22/1) nog steeds op. Het lukt niet in het uitklapmenuutje die dag te veranderen; niet vooruit en niet achteruit. Het is daardoor niet meer mogelijk via de app opnames te programmeren.


Dank @JanN24 . We lijken het nu ook te hebben ervaren één keer tot nu toe. Het keuzemenu voor dagen is wél naar ‘Vandaag’ gesprongen, toen de app werd geopend hier (na aantal dagen ongebruikt), ook de volgende dagen zijn zichtbaar in het dropdown, als normaal, én is netjes geüpdate hier naar de nieuwe dag (immers bij vorige keer kijken was het een andere dag en was overmoegen een andere datum natuurlijk). 
Echter het selecteren van een dag in de toekomst doet niets in het keuzemenu, na verdwijnen van dat menu blijft deze op ‘vandaag’. 
Teruggaan naar vorige dagen lukt hier echter wél.

Als workaround had je het sluiten van de app geprobeerd in plaats van de veel omslachtigere methodes herstarten apparaat (of zelfs verwijderen).
Uiteraard gaan we kijken wat we kunnen doen, echter aanvullende info blijft handig, ook omdat de ervaring wellicht iets verschillend lijkt. (niet/wel naar verleden kunnen).

 


KPN

wat is dit nu weer voor een flut antwoord !?

er worden vragen gesteld ipv dat er antwoorden gegeven worden 

zelf heb ik regelmatig hetzelfde probleem dat de tv gids blijft hangen op voorgaande dagen 

dit is een structureel probleem wat bij u bekend is dat nog steeds niet opgelost is 

stop dus eens met het geven van onzin antwoorden en los dit probleem eindelijk eens op !


Et blijven hangen is een probleem dat al sinds de omzetting van XS4all naar kpn voorkomt. Wordt tijd dat het echt aangepakt wordt. En kom niet met flut vragen los het op. Er is geen regelmaat in te ontdekken. Soms een week goed dan twee dagen.


Hier hetzelfde probleem, tv gids blijft hangen op ‘yesterday’. Moet app geforceerd afsluiten om probleem te verhelpen. Eerste melding is bijna een jaar geleden. Is hier inmiddels iets mee gedaan.


Het hangen probleem komt zo nu en dan nog voor. Ik los het nu zo op door in het profiel uit te loggen. Daarna start de app goed op. Blijft wel raar dat het nog steeds niet goed is ogelost.


Dit speelt nog steeds, superirritant, de “voorpagina” update wel de gids niet


Reageer