Skip to main content

In ken in het bezit ven een iPhone 14 en mini iPad . Hier heb ik de kpn iTV app geïnstalleerd.

Helaas werkt de tv gids niet goed. Ik kan de programma’s niet lezen bij de tv gids.Alle programma’s staan dubbel geprojecteerd.Wit met erbovenop grijs.En dit bij de hele tv gids.Het betreft dus alleen de programma’s in de tv gids.Alle andere zoals de kanalen staan goed.Weet iemand dit op te lossen of heeft iemand dit ook?

Hallo @HerbieNM ,

Hier geen problemen op mijn Iphone SE.

Maar verwijder de app eens van jouw telefoon en download deze daarna opnieuw. 


Hallo Noordzee,

Ik heb reeds van alles geprobeerd zelfs het hele systeem (Router en voeding) uit gezet en opnieuw opgestart,app verwijderd,telefoon een harde reset gegeven,app opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar helaas heeft niets gewerkt.


Hi @HerbieNM, dit klinkt niet goed 😞. Je ervaart dit zowel op de iPad als ook op de telefoon? Heb je de mogelijkheid om een screenshot/foto o.i.d. te delen van hoe het er bij jou uitziet? Daarnaast ben ik benieuwd op welke iOS versie je apparaten draaien en welke versie van de tv app je hebt. 


Beste Marcia,

Mijn iPhone en iPad hebben iOS 17,6 en het KPN app

heeft de versie 08.50.01.

Ik heb reeds van alles geprobeerd zelfs tot en met het naar fabrieksinstellingen brengen van mijn iPad en iPhone.Uiteraard nadat ik een kopie heb gemaakt via mijn pc.Maar niet alvorens ik alle KPN apps heb verwijderd.Daarna weer alles 1 voor 1 opnieuw geïnstalleerd.Helaas ook dat zonder resultaat.Het kan niet de bedoeling zijn dat ik eerst mijn tv moet aanzetten om de gids te raadplegen?

Hierbij een screenshot van de tv gids.

Gr,HerbieNM

 

 

 

 


Waarschijnlijk heb jij de lettergrootte op jouw iPhone op groter gezet, kan dat kloppen?


Nee , helaas heeft het daar niks mee te maken.Als je de foto goed bekijkt dan zie je text verschil tussen wit en grijs.


Hi! Deze is nieuw voor mij. Ervaar het zelf niet op m'n iPhone. Je kunt in de gids ook in- en uitzoomen. Wil je dat eens proberen? Door met 2 vingers te “pinchen”.

Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen in normale woorden, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.😅


Nee , helaas heeft het daar niks mee te maken.Als je de foto goed bekijkt dan zie je text verschil tussen wit en grijs.

Klopt, de witte tekst is de titel van de uitzending en de grijze het tijdstip en duur van de uitzending.

 

Onderstaand twee screenshots van de gids op mijn OnePlus 5T waarbij de eerste met lettergrootte "Groot" en de tweede met lettergrootte "Grootst".

Let op de witte en grijze teksten.

Zie je dat die op het onderste groter zijn? Als ik de lettergrootte nog groter zou maken dan krijg ik dus hetzelfde als jij te zien.

 


Ik ga het ff proberen,ik hoop dat het helpt maar ik betwijfel het want dan zou ik het al vanaf het begin moeten zien.


Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat jij een heel groot lettertype ingesteld hebt staan op jouw iPhone.

Onderstaand screenshot van de gids op mijn Huawei Pad 5 tablet met de lettergrootte resp. op kleinst, grootst en mijn normale lettergrootte.

 


Nee , helaas heeft het daar niks mee te maken.Als je de foto goed bekijkt dan zie je text verschil tussen wit en grijs.

Toch wel. Als ik de lettergrootte op mijn Android (te) groot zet dan heb ik hetzelfde effect.


Ha @HerbieNM, het lijkt er inderdaad op dat dit het veroorzaakt, als ik de screenshots hierboven zo zie! Ik geef intern door dat dit gebeurt bij een groter lettertype, wellicht kunnen we dit aanpassen. 


Hallo Marcia,

Als dat zo is waarom heb ik dit probleem niet vanaf het begin dat ik een abonnement heb bij KPN?


Pas onlangs is de app op mobiel helemaal veranderd. De oude app had dit effect inderdaad niet. 


Okè dat is best mogelijk maar op het moment van kijken let je daar niet op.Het is zo vanzelfsprekend dat je iets leest maar in feite niet”kijkt” wat je leest.

Maar ben benieuwd of er wat aangedaan wordt,want in dat geval is het niet zo fijn om alles weer in het klein te moeten lezen.


Met mijn leesbril lees ik de kleinste letters op de mobiel. Zonder zelfs de grootste niet. 

Maar hij hoeft niet op zijn kleinst hoor. Zo'n beetje halverwege. 

Zelf vind ik op mijn mobiel de overzichtelijkheid helemaal naar de klote bij GROTE letters. Het schuifje staat hier halverwege. Nog nèt goed voor onder andere de gids in de kpn app. 

Bij nog grotere letters worden hier ook de regels niet meer lekker weergegeven. En ik ben hier vaak.

Overigens vind ik dat de gids die instelling helemaal niet moet meenemen natuurlijk. 


Beste PeterG,

Ik heb eigenlijk niet voor niks een grote versie van de iPhone gekocht.De bedoeling is dat ik niet telkens mijn moet opzetten om te lezen.
Ik vind dat er bij de ontwikkelen hiervan een steekje is laten vallen bij KPN.

 


Ik blijf het op die afstand onscherp zien ook al kan ik het op groot lettertype lezen @HerbieNM . Ook zonder leesbril. En dat vind ik gewoon niet prettig. 

Doordat ik een leesbril nodig heb, al zo'n 15 jaar, duurde het tot april 2020 voordat ik mijn eerste smartphone kocht. Dat is met de Samsung A40 voor toen nog een '’grote'’. Maar in vergelijk met wat er nu is is ie dan weer klein.

Ik kan me nog herinneren dat de GSM zo klein mogelijk moest zijn…. En nu kan het (weer) niet groot genoeg. Mijn toestel vind ik nog te jong voor vervanging.

Een tablet heb ik niet. Dat vind ik niet het één (phone) noch het ander (laptop met toetsenbord). M'n laptopje kan ik ook overal gebruiken door middel van de Hotspot van de phone 😀.


Helaas heb ik hetdezelde probleem op mijn ipad sinds nieuwe app kpn+tv dubbele letters in de TV gids, bij de oude app niet. Instellingen ipad niet veranderd. Dus we kunnen wel blijven emmeren maar KPN kijk hoe de vorige app wel werkte en je kunt daarna het probleem oplossen in je nieuwr app moet toch niet zo moeilijk. 
Op mijn iphone heb ik geen problem ook niet met vorge versie. 
Wacht nu maar net als vorige klager op een juiste oplossing denk even simpel: een update

 


KPNt tv+ ontwikkelaars moet met schroom toegeven dat je de letters op ipad verkleint de letters in de gids n i e t meet over elkaar heenschuiven. 
Zou uiteraard wel op prijs worden gesteld dat de mogelijkheid wordt gecreeerd dat vergroting letters o p n i e u w  wordt ingevoerd.

vr gr zelhem

 


Overigens vind ik dat de gids die instelling helemaal niet moet meenemen natuurlijk. 

Of gewoon de rest van de UI laten meeschalen zodat het weer past. Ja, dat kost wat moeite, maar dit zijn gewoon toegankelijkheidsinstellingen die ontwikkelaars heus wel kennen. Ook in Windows kun je de lettergrootte bijvoorbeeld voor het hele OS aanpassen. Een goede app-maker of website-maker houdt daar rekening mee. 🤓


Overigens vind ik dat de gids die instelling helemaal niet moet meenemen natuurlijk. 

Of gewoon de rest van de UI laten meeschalen zodat het weer past. Ja, dat kost wat moeite, maar dit zijn gewoon toegankelijkheidsinstellingen die ontwikkelaars heus wel kennen. 

Precies. Dank voor de feedback allen. Gisteren doorgegeven aan het TV apps team. Wanneer hier verbeteringen in komen weet ik niet, maar het signaal is doorgegeven en het is toegevoegd aan de wensenlijst.


Reageer