Skip to main content

Het wordt druk in huis !! Mijn TVGids lijdt een eigen leven…
Bij het gebruik van de TVGids wordt het geselecteerde groenomrand en door een bijna zoetgevooisde stem voorgelezen. Het navigeren is nu ook beperkt tot de zichtbare pagina, verder scrollen naar andere zenders gaat niet.

 

Iemand enig idee waar ik deze instelling weer ongedaan kan maken…

Bij voorbaat dank D.

Hallo @Djeprey 

 

Dat voorlezen is bijna zeker de Talkback functie die in de firmware 0.24.24 update is geïntroduceerd.

 

Waarschijnlijk heb je die functie per ongeluk ingeschakeld door de 5 op de afstandsbediening iets te lang ingedrukt te houden, je kan die functie op dezelfde manier weer uitzetten.

Toegankelijkheid: Talkback activatie

We hebben Talkback onder de toegankelijkheidsopties zitten. Dat is een functie voor slechtzienden waarbij navigatie door de menu's wordt uitgesproken. 

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren, en ook weer uitzetten, door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

 

Hoe je het navigeren weer normaal krijgt zou ik niet weten, dat staat ook los van de Talkback functie lijkt mij, misschien dat een herstart van de TV+ box helpt.


Hoi @Djeprey 
Houdt de toets nummer vijf 3 seconden vast, hiermee schakel je het uit of aan.

Of anders via het menu kan het ook
Instellingen:
Toegankelijkheid:
Algemene instellingen:
TalkBack  


Bedankt voor de snelle reacties. Het probleem lijkt opgelost, inderdaad de Talkback functie… 

De =5= toets lijkt dan crusiaal te zijn maar zorgde ervoor dat ik op pagina 5555 kwam met vermelding over het wel dan niet gebruik van deze functie, helaas reageerde de rest van mijn afstand bediening niet meer behalve de =gids= toets.

Zodoende verdenk ik de afstandbediening ervan samen te spannen met deze functie: tijdens de Talkback ervaring gedroeg deze zich wisselend voor wat betreft de functie van de toetsen, deze hadden een eigen leven…

 

ThnX