Skip to main content

Nadat Super Wifi2 is geïnstalleerd hapert mijn TV beeld.

De Arcadyan HMB2260 is direct aangesloten op de Experiabox V10.

De eerste Super WiFi is ook direct op de Experiabox aangesloten.

De WiFi is wel top.

Hoe kan ik dit oplossen? 

Hoi @ceeswifi, dat is vreemd. Beide apparaten zouden geen invloed op elkaar moeten hebben. Je zegt dat de apparaten direct zijn aangesloten, bedoel je daarmee dat het een kabel is die direct naar het andere apparaat gaat? Of zit er mogelijk nog iets tussen, zoals een switch of een draadloze verbindingsset?

Als het makkelijker is om het telefonisch te bespreken kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Ik bedoel dat tussen de mediabox en het modem alleen een UTP kabel zit. Het zelfde met de SuperWifi. Er is wel een switch aanwezig, maar die heeft een eigen kabel naar het modem. Alle overige apparatuur verbindt daarmee.


Wat voor merk en type switch is het? In sommige zit een protocol dat zorgt dat tv voorrang krijgt, dit heet IGMP-snooping. Als de switch dit niet bevat dan kan tv gaan haperenen.

Tv tuner direct met de kabel in het modem - of - een switch met IGMP snooping aanschaffen (ong. 4 a 5 tientjes).


Ik maak gebruik van een TP-Link TL-SG1024D switch. Maar dat is niet relevant, aangezien de mediabox zonder tussenkomst op de Experiabox aangesloten zit.


Ik maak gebruik van een TP-Link TL-SG1024D switch. Maar dat is niet relevant, aangezien de mediabox zonder tussenkomst op de Experiabox aangesloten zit.

Je hebt gelijk. Maar toch zou je het eens een puur uurtjes moeten proberen zonder die switch…


Heeft u ook al eens een andere kabel tussen Experiabox en ontvanger geprobeerd?


Ok, dat zal ik zeker doen, kleine moeite. Ik ben benieuwd.


Heeft u ook al eens een andere kabel tussen Experiabox en ontvanger geprobeerd?

Dat heb ik zeker geprobeerd, dank voor het meedenken.


Ik heb de mediabox voorzien van nieuwe software en het lijkt erop dat dit het probleem verhelpt. Ik wachtaf.


Mijn volgende idee zou ook een andere kabel zijn, maar dat had je al geprobeerd zonder succes dus. Dat een update een verbetering geeft is goed nieuws, je bedoelt de TV box daarmee denk ik? Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.


Mijn volgende idee zou ook een andere kabel zijn, maar dat had je al geprobeerd zonder succes dus. Dat een update een verbetering geeft is goed nieuws, je bedoelt de TV box daarmee denk ik? Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.

Klopt, de software van de Arcadyan is vervangen, daarna geen hapering meer gezien. Dus dat lijkt de oplossing.


Wat voor merk en type switch is het? In sommige zit een protocol dat zorgt dat tv voorrang krijgt, dit heet IGMP-snooping.

IGMP snooping geeft geen voorrang aan TV maar zorgt ervoor dat TV streams (IGMP multicast) alleen naar de poort doorgezet wordt waar de TV ontvanger op aangesloten is en niet naar andere poorten.

Er is hier echter geen sprake van een TV ontvanger die via die switch aangesloten is.

 

@ceeswifi, Hoeveel "super"WiFi's heb je in gebruik?

 


Wat voor merk en type switch is het? In sommige zit een protocol dat zorgt dat tv voorrang krijgt, dit heet IGMP-snooping.

IGMP snooping geeft geen voorrang aan TV maar zorgt ervoor dat TV streams (IGMP multicast) alleen naar de poort doorgezet wordt waar de TV ontvanger op aangesloten is en niet naar andere poorten.

Er is hier echter geen sprake van een TV ontvanger die via die switch aangesloten is.

 

@ceeswifi, Hoeveel "super"WiFi's heb je in gebruik?

 

Ik heb er drie in gebruik. Maandag geïnstalleerd en het lijkt erop dat we bij ons thuis er erg blij mee zijn ;)


Één is er aangesloten op de V10 en hoe zijn de andere twee aangesloten?


Één is er aangesloten op de V10 en hoe zijn de andere twee aangesloten?

Bedraad, via de genoemde switch die zelf bedraad is direct op de Experiabox.


Één is er aangesloten op de V10 en hoe zijn de andere twee aangesloten?

Bedraad, via de genoemde switch die zelf bedraad is direct op de Experiabox.

Dat vermoeden had ik al. Ik heb al vaker een vermoeden gehad dat die "super"WiFi's architectonisch niet helemaal lekker in elkaar steken en dat er op de tekentafel geen rekening gehouden is met het bedraad aansluiten van meerdere nodes. Zou jij de "super"WiFi's die op de switch aangesloten zijn een los willen koppelen, de switch even uit en weer aan kunnen zetten en dan kijken of er dan nog haperingen op de HMB2260 optreden.


Één is er aangesloten op de V10 en hoe zijn de andere twee aangesloten?

Bedraad, via de genoemde switch die zelf bedraad is direct op de Experiabox.

Dat vermoeden had ik al. Ik heb al vaker een vermoeden gehad dat die "super"WiFi's architectonisch niet helemaal lekker in elkaar steken en dat er op de tekentafel geen rekening gehouden is met het bedraad aansluiten van meerdere nodes. Zou jij de "super"WiFi's die op de switch aangesloten zijn een los willen koppelen, de switch even uit en weer aan kunnen zetten en dan kijken of er dan nog haperingen op de HMB2260 optreden.

Ik ben van m'n storing af door een nieuwe software update, zoals ik hierboven beschreef.

 

Maar dank voor het meedenken.