Skip to main content

Ik heb sinds enkele dagen KPN TV+ aangesloten. Het werkt op één probleempje na allemaal perfect: 

In huis heb ik drie tv's (2* Philips en 1* Samsung) met ieder een eigen TV+ box.  Ik kan met de afstandsbediening de drie TV en TV+ box combinaties uit- en aan zetten met één (dat wil ik ook, niet twee afzonderlijke knoppen moeten gebruiken) druk op de knop. Echter, dat is met de “KPN” knop (en niet "TV”) voor de Samsung en met de “TV” knop (en niet “KPN") voor de twee Philipsen. Alle instellingen zijn identiek, tenzij ik iets over het hoofd heb gezien. Ja, HDMI/CEC staat overal aan.

Ik wil echter graag bereiken dat alle afstandsbedieningen precies hetzelfde werken. 

Iedere suggestie hoe ik dit “probleempje” zou kunnen oplossen wordt zeer gewaardeerd.

Hoi @FransV, welkom op ons forum!
Ik weet niet zeker of ik je vraag snap, is dit probleem bij een van je Philips TV's of bij je Samsung TV?

Begrijp ik het goed dat je op 2 van de 3 TV's de TV aanzet door op onze afstandsbediening op de KPN knop te drukken en dit op de derde TV niet werkt?
Ik heb hier ook een paar handige topics over:

 


Begrijp ik het goed dat je op 2 van de 3 TV's de TV aanzet door op onze afstandsbediening op de KPN knop te drukken en dit op de derde TV niet werkt?

Nee, dan is mijn tekst niet helemaal duidelijk geweest. Op de twee  Philps TV's werkt de TV knop als aan/uit schakelaar (en de KPN knop niet) en op de Samsung werkt de  TV knop niet goed als aan/uit schakelaar,  maar juist wel de KPN knop…..


Ter info het volgende hopelijk duidelijke overzicht betreffende uit/aan zetten via  verschillende knoppen:

Samsung TV:

TV aan: OK, maar traag, TV+ box aan na 20s (dit is nieuw, niet gezien ten tijde van eerste vraag)

Tv uit: OK

KPN aan: OK

KPN uit: OK

Philips TV slk

TV aan: OK,

Tv uit: OK

KPN aan: OK

KPN uit: OK

Philips TV lgk

TV aan: OK

Tv uit: OK

KPN aan: OK

KPN uit: TV niet uit


Hier ook een Samsung. 

Volgens mij dan alleen met de knop voor de decoder inderdaad. 

Samsung ondersteunt streamingboxen helaas nauwelijks. 

Echter hier Anynet in de Samsung en CEC in de box uit. Ik kan er niet mee overweg. 

Ook niet in combinatie met m'n Philips en Sony televisie. 

Hdmi cec op de andere 2 ook uit.