TV+ IGMP snooping Experiabox10 in combinatie met SuperWifi 1 ondersteund?
Sinds gisteren ben ik in het bezit van de nieuwe TV+ setopbox van KPN. Op zich heel tevreden. Ik merk alleen wel dat als ik Multicast heb enabled op de setopbox ik haperingen in het beeld krijg. Zodra ik stream op unicast ondervindt ik deze haperingen niet.
Ik heb een Experiabox v10 en 2 super wifi v1 punten in huis.
Ik vroeg mij af of de Experiabox10 en de Super wifi1 devices igmp snooping ondersteunen.
Bladzijde 1 / 1
Dat zou zomaar nog lang kunnen gaan duren. Misschien dat je op bijvoorbeeld marktplaats de SuperWiFi's 2 kan kopen voor een leuk prijsje.
Beste @P. Numan hoe heb je de TV+ decoder aangesloten op de modem of wifipunt, draadloos of bekabeld?
Draadloos wordt in jouw geval niet ondersteund, vandaar de storingen, alleen bekabeld rechtstreeks aan de modem.
Zie hieronder een overzichtskaartje voor door KPN ondersteunde aansluitmethoden:
en
Succes.
Bekabeld op een draadloze witte SuperWiFi moet volgens mij werken. Bij de oude tv ontvangers werd/word dat zo wel eens aangesloten door monteurs dacht ik.
De nieuwe TV+ ontvangers zouden dus ook zo goed moeten werken lijkt me.
Bekabeld op een draadloze witte SuperWiFi moet volgens mij werken. Bij de oude tv ontvangers werd/word dat zo wel eens aangesloten door monteurs dacht ik.
Wordt echter niet ondersteund door KPN beste @Marlon92 , dus als er haperingen optreden heb je geen poot om op te staan bij KPN, vandaar het tabelletje met ondersteunde aansluitmethoden voor @P. Numan
Ik hoop het niet, dat is een tijdje gedaan door monteurs die moeite hadden met trekken van kabels alleen levert ook stuk voor stuk storing op. De witte superwifi is niet stabiel in i.c.m. tv.
Beste @P. Numan hoe heb je de TV+ decoder aangesloten op de modem of wifipunt, draadloos of bekabeld?
Draadloos wordt in jouw geval niet ondersteund, vandaar de storingen, alleen bekabeld rechtstreeks aan de modem.
Zie hieronder een overzichtskaartje voor door KPN ondersteunde aansluitmethoden:
en
Succes.
Dank je,
Ik gebruik optie 4. Dit zou volgens deze tabel moeten werken. (Werkt ook alleen niet lekker met multicast enabled)
Beste @P. Numan , je gebruikt optie 4 niet, want dat werkt met wifi punten v2, de zwarte, en jij werkt met wifi punten v1, de witte en de tabel geldt alleen voor de ronde zwarte wifi punten.
Beste @P. Numan , je gebruikt optie 4 niet, want dat werkt met wifi punten v2, de zwarte, en jij werkt met wifi punten v1, de witte en de tabel geldt alleen voor de ronde zwarte wifi punten.
Da’s waar. Nou ja, dan maar voorlopig unicast draaien. Minder mooi maar stabiel. Kan er mee leven.
Da’s waar. Nou ja, dan maar voorlopig unicast draaien. Minder mooi maar stabiel. Kan er mee leven.
Beste @P. Numan of gewoon de decoder rechtstreeks bekabeld op de modem aansluiten, dan heb je de optimale kwaliteit.
Beste @P. Numan of gewoon de decoder rechtstreeks bekabeld op de modem aansluiten, dan heb je de optimale kwaliteit.
Uiteraard,. Maar dat is mijn huidige situatie helaas niet mogelijk. blij dat wifi gewoon goed werkt op unicast. Ik ben eindelijk van die vreselijke powerline adapters af. Die gaven bij de vorige setupboxjes nog al eens een storing. Verder ben ik ook zeer te spreken over de TV+ interface. Mijn wat oudere niet zo'n smart tv is nu ineens veel slimmer. Geen geschakel meer tussen inputs om naar de voormalige Chromecast met Google TV over te gaan. Alles werkt nu via een enkele interface. Ben vooralsnog wel blij met TV+
Gisteren toch maar een Super wifi 2 punt aan laten rukken en vandaag ontvangen. Wifi 2 punt achter m’n Experiabox v10 gehangen en alles opnieuw ingesteld. (Let op… Aanwijzingen in KPN app voor de V10 kloppen niet volledig). Nu draait multicast zonder issue’s in de woonkamer!!! :)
De oude Super wifi punten heb ik op de 1e etage en zolder geplaatst.
ikke grote blij!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.