Skip to main content

Ik heb al heel lang tv en internet via KPN. Sinds vandaag heb ik op de TV na het aanzetten van TV en Experiia V8 modem, een blauw beeld.

De TV doet het wel, want voordat het scherm blauw wordt, staat er Philips. Het lijkt mij dat het aan een KPN apparaat ligt, die zijn ook al enige jaren oud.

Ik heb via online Servicetool de storingen en de verbinding van de modem nagekeken. Geen storingen en in het apparaat schijnen ook geen storingen te zijn. Hoe kan het dan dat ik een blauw beeld heb op de TV?

Ook heb ik de apparaten ontkoppeld gehad eb via uw website het apparaat op fabrieksinstellingen teruggezet, maar het probleem blijft.

Is het een idee om de modem te vervangen? Want naast dit probleem, zijn er elke week wel kleinere problemen, zoals wegvallen TV ontvangst, zenders die geregeld even wegvallen, sneeuw, De modem die ik heb, schijnt vrij oud te zijn. Volgens een monteur zou een nieuwe modem uitkomst geven. Graag lees ik uw reactie en oplossing.

Hier kunt u het modem omruilen. Ik verwacht echter niet dat dit de oplossing wat betreft het blauwe scherm. Ziet u geen enkele zender?


Ik zie inderdaad geen enkele zender, alle zenders zijn blauw..


Kan het niet zijn dat de tv op het verkeerde hdmi kanaal staat? Vaak is er op de afstandbediening een knopje source waarmee u tussen hdmi kanaal kan switchen.


Mijn tv uit 2006 geeft blauw scherm als ie op de verkeerde hdmi ingang staat.


Dat is apart, omdat er sinds 2003 niemand meer aan heeft gezeten.