Skip to main content

Sinds maandag maken we gebruik van kpn tv+. Er zit ene ingebouwde Chromecast in maar ik kan deze niet vinden in mijn google home app. 

Maakt u gebruik van een Experiabox? KPN Box? Heeft u daarnaast nog WiFi versterkers? Van KPN? Of ander merk? TP-Link Deco? Netgear Orbi? Of iets anders? Iets in die richting van een 2de (WiFi)router ofzo?


Experiabox V10 met witte superwifi's van kpn. En de sagecom tv+ sinds maandag. Geen tplink, Netgear of andere eigen router. Tv+ sagecom is bedraad aangesloten.


Je moet hem ook eerst koppelen in Google Home. Danwel toevoegen.…

Casten is nog nauwelijks nodig. 99 van 100 apps op je telefoon zijn ook beschikbaar voor Android-TV waar de box op werkt. De apps kun je downloaden uit de Play store op de box onder apps. 

 

En heb je de box zelf ook al ingelogd op je Google account? (= Gmail adres). Dat kan gewoon met de afstandsbediening. 

 

Meer uitleg 

https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149

 


@PeterG 

Dank voor je reactie! Het koppelen met Google home is juist wat niet lukt! De Sagemcom DIW7022 komt niet naar voren bij het toevoegen van een nieuw apparaat.

De Sagemcom DIW7022 is gekoppeld aan ons google account. 

Als ik Netflix wil casten naar DIW7022 krijg ik de melding "er is een fout opgetreden. Code ui-800-3". Op het device waarmee ik vast komt de melding "kan geen verbinding maken met doelapparaat DIW7022" met een code SSCR-S4010-2002-N.

De reden om te casten, is omdat de app Netflix dezelfde fout geeft op de Sagemcom DIW7022. We kunnen dus geen Netflix kijken. Op een tv met ingebouwde Chromecast kunnen we wel Netflix kijken, maar we willen dit dus met alle tv's kunnen en KPN tv+ zou dit mogelijk moeten maken?

 


Volgens mij hoeft dat koppelen met Google Home volgens mij ook helemaal niet. In zie de Chromecast gewoon staan in bijvoorbeeld de youtube app. Maar casten werkt helaas niet inderdaad...


Maar casten werkt helaas niet inderdaad…

Ik kan prima casten naar/met de DIW7022 @Nick83 .

Van apps als radioveronica, radio.nl, Ziggo Sport Go, ESPN Watch. Die zijn niet voor Android-TV platform beschikbaar maar prima te casten. Sinds ik de 7022 aan de grote tv (Samsung) heb is daar de losse chromecast vanaf.

Verder bedien ik de box ook met Google Home afstandsbediening als de kpn ab buiten handbereik ligt. En ik de telefoon wel bij de hand heb.


Maar casten werkt helaas niet inderdaad…

Ik kan prima casten naar/met de DIW7022 @Nick83 .

Van apps als radioveronica, radio.nl, Ziggo Sport Go, ESPN Watch. Die zijn niet voor Android-TV platform beschikbaar maar prima te casten. Sinds ik de 7022 aan de grote tv (Samsung) heb is daar de losse chromecast vanaf.

Verder bedien ik de box ook met Google Home afstandsbediening als de kpn ab buiten handbereik ligt. En ik de telefoon wel bij de hand heb.

En dit alles lukt bij mij niet.


Je maakt geen gebruik van het gastwifi op je modem voor een of meer apparaten?????

Via het gastwifi kunnen apparaten elkaar niet zien / vinden.


Je maakt geen gebruik van het gastwifi op je modem voor een of meer apparaten?????

Via het gastwifi kunnen apparaten elkaar niet zien / vinden.

Nee geen gastwifi


Helaas zie ik nog geen antwoord. Ik heb hetzelfde probleem. Mijn hele huis zonder problemen vol met Google, inclusief Chromecast.

De, voor mij nieuwe, TV+ werkt verder prima, maar Chromecast is niet zichtbaar op mijn Samsung smartphone (of waar dan ook)


De, voor mij nieuwe, TV+ werkt verder prima, maar Chromecast is niet zichtbaar op mijn Samsung smartphone (of waar dan ook)

Heb je de TV+ box wel aangemeld bij je Google account @Raymond- ?

Anders wordt ie niet zichtbaar in je Google Home.

Casten kan wel. Het cast symbool zou wel moeten komen bij de diverse apps in je telefoon.


Hoi Peter, dank voor je snelle reactie!

Nee, ik heb hem niet aan kunnen melden, omdat ik hem niet zie. Ik gebruik hetzelfde account op de TV+ Android TV, als in mijn Google Assistent. Helaas tot nu toe zonder resultaat.

Op mijn Chinese Android TV, streaming zonder KPN Box, was het in seconden geregeld. Nu probeer ik hetzelfde met de TV+ box, maar dit lukt helaas niet. Ik mis de Chromebox configuratie; het enige wat ik kan vinden is een generieke instelling over de bediening door anderen.

 


Nee, ik heb hem niet aan kunnen melden, omdat ik hem niet zie.

Dat bedoel ik niet. Het koppelen (van de box) met je Google account doe je gewoon in de box zelf met diens afstandsbediening.
Daarna heb je ook toegang tot de Google Play Store.


De, voor mij nieuwe, TV+ werkt verder prima, maar Chromecast is niet zichtbaar op mijn Samsung smartphone (of waar dan ook)

Heb je de TV+ box wel aangemeld bij je Google account @Raymond- ?

Anders wordt ie niet zichtbaar in je Google Home.

Waarom zou die dan niet zichtbaar worden in Google Home?


Ik heb de box inderdaad aangemeld bij mijn Google account, dezelfde als al mijn andere Google devices. De rest (Chromecast, Nest, Nest Audio etc.) was direct zichtbaar, maar de KPN box niet


De, voor mij nieuwe, TV+ werkt verder prima, maar Chromecast is niet zichtbaar op mijn Samsung smartphone (of waar dan ook)

Heb je de TV+ box wel aangemeld bij je Google account @Raymond- ?

Anders wordt ie niet zichtbaar in je Google Home.

Waarom zou die dan niet zichtbaar worden in Google Home?

Die ervaring heb ik ermee. Hier kon ik 'm pas koppelen in de Home app op m'n telefoon toen ik 'm aangemeld had voor het Google Account.

Mijn moeders Philips TV (ook Android-TV), aangemeld op haar Google account, wordt niet zichtbaar in mijn Home app als ik daar ben. Kan echter wel casten.


Gevonden!😁 Door te zoeken naar de verschillen.. 

De KPN box is bekabeld, vanwege mijn slechte ervaring met KPN WiFi. Om dezelfde reden, negeer ik de KPN WiFi en heb een eigen WiFi netwerk. Daarmee ben ik ook onafhankelijk van een provider en kan ik zonder alles opnieuw in te stellen overstappen.

De bekabelde devices zien het netwerk blijkbaar niet als lokaal/ hetzelfde. Ik ga de interne Chromecast nu niet gebruiken, omdat alle andere devices gewoon op WiFi zitten en blijven. De chromecast in de box is namelijk door mij niet te configureren, ofwel om te zetten naar WiFi.

Bedankt voor het mee denken! Ik ga mijn teleurstelling even verwerken 😉


De KPN box is bekabeld, vanwege mijn slechte ervaring met KPN WiFi. ...

De bekabelde devices zien het netwerk blijkbaar niet als lokaal/ hetzelfde.

Ook ik heb mijn TV+ Box bekabeld aangesloten en het is voor mij geen enkel probleem om naar die TV+ Box te casten.

Je zegt dat je een eigen wifi netwerk hebt. Wat voor een apparaat gebruik je als WiFi toegangspunt.

Ik heb zo'n vermoeden dat dat een wifi router is, klopt dat?

 

PeterG schreef:

Hier kon ik 'm pas koppelen in de Home app op m'n telefoon toen ik 'm aangemeld had voor het Google Account.

Mijn moeders Philips TV (ook Android-TV), aangemeld op haar Google account, wordt niet zichtbaar in mijn Home app als ik daar ben. Kan echter wel casten.

Mijn TV+ Box is gekoppeld aan een ander Google account (ik houd mijn Android TV apparaten om privacy redenen gescheiden van mijn Android apparaten) en toch is deze prima te koppelen aan Google Home.

 


Inderdaad een Mesh netwerk van TPLink. Eén router en 2 repeaters, WAN via Ethernet gevoed door een provider, nu kpn


Inderdaad een Mesh netwerk van TPLink. Eén router en 2 repeaters, WAN via Ethernet gevoed door een provider, nu kpn

Dan zit jouw TV+ Box dus op een ander netwerk en is dat de reden dat deze niet gevonden wordt.

Dat heeft dus niets met wifi of bekabeld te maken maar met op welke router de TV+ Box aangesloten is.


Klopt, dat is wat ik ook probeerde te vertellen 😉

Ik ga nog met IP adressen aan de slag om één subrange te creëren. 


Ik ga nog met IP adressen aan de slag om één subrange te creëren. 

Dat kan niet als je verschillende routers gebruikt.

Alleen als je die TP-Link in bridge/AP mode zou kunnen zetten wordt hetzelfde subnet gebruikt.


Gevonden!😁 Door te zoeken naar de verschillen.. 

De KPN box is bekabeld, vanwege mijn slechte ervaring met KPN WiFi. Om dezelfde reden, negeer ik de KPN WiFi en heb een eigen WiFi netwerk. Daarmee ben ik ook onafhankelijk van een provider en kan ik zonder alles opnieuw in te stellen overstappen.

De bekabelde devices zien het netwerk blijkbaar niet als lokaal/ hetzelfde. Ik ga de interne Chromecast nu niet gebruiken, omdat alle andere devices gewoon op WiFi zitten en blijven. De chromecast in de box is namelijk door mij niet te configureren, ofwel om te zetten naar WiFi.

Bedankt voor het mee denken! Ik ga mijn teleurstelling even verwerken 😉

Jij bedankt voor het delen @Raymond- :)


En ook ik heb issues met gebruik van de Google Chromecast app ingebouwd in de TV-box. Net de nieuwste KPN+ TV box gekregen en qua TV (bedraad) werkt alles top, … zelfs 4K.

Maar zodra ik via Wifi wil connecten ziet de box wel mijn netwerk maar na invoeren WW kan het netwerk niet worden gevonden. Ik ben een IT’er en dit is echt een vinkendingetje waar ik verder niet bij kan :-)

Mijn omgeving: KPN Experia Box v10 met uitgeschakelde WiFi. Die regel ik via Google WiFi, 1 basis en 1 hub. En hier gaat het fout. Ik ben een Android/Google/WiFi fanboy en heb hoop na een dag opgegeven.

KPN moet echt met Google regelen dat de Proxy- en /of IP instellingen worden gescand en overgenomen: ik/de user kan dit niet.

Gezien alle ervaringen met Google èn KPN (chapeau voor Android TV) moet dit goedkomen. Ik wacht af en heb geduld omdat ik ook nog een traditionele Google Cromecast heb.

 


Maar zodra ik via Wifi wil connecten ziet de box wel mijn netwerk maar na invoeren WW kan het netwerk niet worden gevonden.

Dat zou geen enkel probleem mogen zijn. Ook mijn TV+ Box is zonder problemen op een ander (EDIMAX) wifi toegangspunt aan te sluiten.

Klopt het dat jouw TV+ Box nu met een netwerkkabel op jouw V10 is aangesloten?

Klopt het dat jouw Google Wifi in router modus draait en dus een apart subnet heeft?

Waarom wil je jouw TV+ Box via wifi aansluiten?


Reageer