Skip to main content

Sinds maandag maken we gebruik van kpn tv+. Er zit ene ingebouwde Chromecast in maar ik kan deze niet vinden in mijn google home app. 

Hi WJB:

  • De TV+ box is via Cat6 bekabeld.
  • Google WiFi is een Mash network, andere instellingen zijn er niet. Heb 1 router en 1 hub.
  • De reden om via WiFi te connecten is ChromeCast. Ik wil de huidige zelfstandige ChromeCast uitfaseren maar kan niet casten naar de KPN+ box. Via instellingen op de KPN+ box kan ik niet connecten met mijn WiFi netwerk ondanks dat het netwerk wel wordt gezien, na invoeren wachtwoord komt de melding: kan netwerk niet vinden. Raar !!

Hi WJB:

  • De TV+ box is via Cat6 bekabeld.
  • Google WiFi is een Mash network, andere instellingen zijn er niet. Heb 1 router en 1 hub.
  • De reden om via WiFi te connecten is ChromeCast. Ik wil de huidige zelfstandige ChromeCast uitfaseren maar kan niet casten naar de de KPN+ box. Via instellingen op de KPN+ box kan ik niet connecten met mijn WiFi netwerk ondanks dat het netwerk wel wordt gezien, na invoeren wachtwoord komt de melding: kan netwerk niet vinden. Raar !!

De master node van de Google WiFi is waarschijnlijk een router en dan is het logisch dat je de Chromecast op de TV+ Box aangesloten op de V10 niet kunt vinden. Die staat voor de Google Wifi dan immers op Internet en niet op het LAN van de Google WiFi.

De vraag is ook of je echt de TV+ Box op de Google Wifi aan wilt sluiten want ik ben bang dat je dan geen multicast meer zult hebben en dat je dus een deel van de beeldkwaliteit zo in de vuilnisbak gooit.

Ondersteunt de Google WiFi "Multicast to Unicast"?

Heeft de Google WiFi een ingebouwde IGMP proxy server?

 


Dank voor al je effort maar inmiddels weet ik van telefonisch support dat het NIET gaat werken. Dus, aparte chromecast blijft bestaan.

 

PS: De reden om via WiFi te connecten is ChromeCast functie voor foto's tonen. Het lukt niet. Klaar, heb er vrede mee. KPN in nu een verder wel nuttige toevoeging op het TV-aanbod.


Reageer