Skip to main content
Vraag

TV+ is elke nacht wifi kwijt en moet opnieuw connecten, verbindt niet zelf

• 18 maart 2025
  • 5 reacties
  • 29 keer bekeken

Super wifi staat 0.5m van TV+ kastje en modem is 12 toch moet ik wifi elke morgen opnieuw verbinden met met TV+. Zeer irritant

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 20 maart 2025

Hey ​@Wolly1956. Dat is wel behoorlijk irritant inderdaad. Wat voor SuperWifi punt heb je staan? Is dat een wit of zwart rond model? En heb je onlangs ook bericht gehad dat je modem een update zou krijgen?

Als je witte SuperWifi versterkers hebt en recent een update is geweest, dan raad ik je aan eens in te loggen op het modem en wat aanpassingen te doen. Zet dan vooral WPA2-WPA3 Personal naar WPA-2 Personal. En kijk eens of je de Wifistandaard van 2,4 GHz naar ‘b,g,n’ kunt zetten en 5 GHz naar ‘a,n,ac’. Of je kunt gelijk kiezen voor ‘Wifi-5 profiel’. Dan ben ik benieuwd of dat effect heeft. Als je hieronder op de link klikt, dan lees je hoe dit allemaal kunt instellen. 

Laat maar weten wat je hebt staan en of bovenstaande gelukt is!

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 20 maart 2025

Hoi Arjan

Ik heb een zwart rond Superwifi2 versterker.

Als ik probeer in te loggen krijg ik "verkeerd password” ????

Al mijn apparaten zijn met dit pw verbonden.

Als ik het pw ga resetten zijn dan alle connecties met andere apparaten verbroken??

en moet ik ze dan  allemaal opnieuw gaan verbinden?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 21 maart 2025

Je kunt de stappen in mijn eerste bericht wel terzijde schuiven. De stappen waar meer bedoeld voor als je witte versterkers had staan. Ik heb eerst nog twee opties voor je:

• Wat je ook kunt doen is je TV+ box met de meegeleverde internetkabel verbinden met de SuperWifi versterker. Dan zal de verbinding gewoon in stand blijven en hoef je niet elke keer opnieuw te verbinden. 
  • Heb je toevallig de TV+ box op de Ecostand staan? Je kunt eens controleren of het beter gaat als je 'm op de Snelle start zet. Dit doe je door te gaan naar Instellingen (tandwieltje) → Energiebesparing → Snelle start

Mocht dit allemaal niet helpen of mogelijk zijn, dan raad ik je nu aan om eens het SuperWifi punt wat vlakbij je tv staat een reset te geven. Je kunt met een gerust hart de SuperWifi versterker (of meerdere) een reset geven. Dit duurt maximaal 30 minuten en daarna kun je de versterker(s) weer op zijn oude plek neerzetten. Daarna zullen alle apparaten weer automatisch verbinden met of de SuperWifi versterker of je modem. Hoe je een reset doet, lees je hieronder. Volg wel de stappen precies zoals deze beschreven is. 

Reset de SuperWiFi-punten

1. Schakel alle SuperWiFi-punten uit en verwijder kabels:
    • Zet elk SuperWiFi-punt uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Start het eerste SuperWiFi-punt op:
    • Zet het eerste SuperWiFi-punt aan en wacht tot het volledig is opgestart.
  3. Reset het eerste SuperWiFi-punt:
    • Houd de resetknop ingedrukt (met een paperclip of tandenstoker) totdat het lampje meerdere keren rood knippert.
    • Laat het SuperWiFi-punt volledig opstarten. Na enige tijd zal het lampje paars gaan branden, wat betekent dat het in de fabrieksinstellingen staat.
    • Laat de ethernetkabel nog los; het punt kan niet communiceren met andere SuperWiFi-punten.
  4. Herhaal stap 2 en 3 voor de overige SuperWiFi-punten:
    • Zet elk extra SuperWiFi-punt aan, reset het (zoals in stap 3) en wacht tot het paarse lampje brandt.
    • Zorg ervoor dat alle ethernetkabels los blijven tijdens dit proces.
  5. Sluit het eerste SuperWiFi-punt aan op het modem:
    • Verbind het eerste SuperWiFi-punt met een ethernetkabel aan het modem.
    • Het lampje zal eerst groen knipperen en uiteindelijk constant groen branden.
    • Wacht geduldig tot dit proces is voltooid en koppel de ethernetkabel pas los (ongeveer na 30 minuten) wanneer het lampje groen blijft branden.
    • Nu kun je het SuperWifi punt verplaatsen in huis.
  6. Herhaal stap 5 met de eventuele andere SuperWifi punten

Ik ben benieuwd of dit betere resultaten geeft. 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 23 maart 2025

Hoi Ajan,

De oplossing met het kabeltje naar de tv+ box werkt!

Bedankt!!👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 24 maart 2025

Top. Mooi dat dat de oplossing bleek! En bedankt voor het delen :) 

Reageer