Skip to main content

Ben 6 maanden geleden overgestapt van Ziggo next naar KPN TV+. Had ik het maar niet gedaan! Beeldkwaliteit ervaar ik als minder bij TV+, onhandige interface, apps die ondanks een bekabelde aansluiten (1GB) niet vloeiend werken, issues met geluid bij Netflix, hapereningen bij zenderwisseling en opstarten. Tevreden over de stabiliteit en snelheid van de internet aansluiting, maar de TV+ kwaliteit blijft jammerlijk achter. 

Admin: afgesplitst

Ben 6 maanden geleden overgestapt van Ziggo next naar KPN TV+. Had ik het maar niet gedaan! Beeldkwaliteit ervaar ik als minder bij TV+, onhandige interface, apps die ondanks een bekabelde aansluiten (1GB) niet vloeiend werken, issues met geluid bij Netflix, hapereningen bij zenderwisseling en opstarten. Tevreden over de stabiliteit en snelheid van de internet aansluiting, maar de TV+ kwaliteit blijft jammerlijk achter. 

 

 

Ik denk dat de instellingen dan niet goed staan.

  1. Zet hem op Multicast
  2. Zet daar ook het vinkje aan bij “beste beeldkwaliteit”
  3. Zet HDR op HDR automatisch.
  4. Zet daar beeld op automatisch
  5. Zit er een DVS of switch tussen (die kan voor dit soort problemen zorgen)

Alle instellingen staan goed. Daar ligt het niet aan.


Alle instellingen staan goed. Daar ligt het niet aan.

 

Eigenlijk hoort jouw vraag niet in deze topic.

Je had eigenlijk beter een nieuwe eigen topic moeten maken.

 

Maar de Sagemcom DIW7022 kan defect zijn.

Bel gratis 0800-0402

Wat je nog kan proberen is, zet de DIW7022 terug in fabrieksinstellingen.

Nadeel is dat je alle instellingen en wachtwoorden opnieuw moet ingeven.


Ik heb helemaal geen vraag gesteld. Heb antwoord gegeven op een vraag over de ervaringen met TV+. Strekking van mijn antwoord: TV+ valt mij in veel opzichten tegen en o ja, het ligt niet aan de instellingen. 


Ik heb helemaal geen vraag gesteld. Heb antwoord gegeven op een vraag over de ervaringen met TV+. Strekking van mijn antwoord: TV+ valt mij in veel opzichten tegen en o ja, het ligt niet aan de instellingen. 

 

@Egbert44

Mijn excuus, ik zag jouw opmerking als een vraag.

 

Wel een kleine aanvulling: 

Het is natuurlijk een Android box en dat is wennen.

Maar alles alles goed staat en de aansluitingen goed zijn en de instellingen van zowel de DIW7022 als de apparatuur goed staan, dan werkt hij goed en heb je een heel erg mooi beeld (originele stream bij de eerste 10 kanalen).

Uiteraard kan een nieuw product ook defect zijn.

En vooral een DVS kan voor heel erg veel problemen zorgen.