Skip to main content

Hallo met 1 van de 2 itv kastjes het probleem dat als de TV aangaat er geen signaal binnenkomt bij de HDMI terwijl de itv aanstaat ,wordt de aan/uitschakelaar van de kpnkast bedient komt het blauwe scherm inbeeld met de nodige procenten met opstarten en laden, is dat gebruikelijk iedere avond ?

Staat die ontvanger misschien in diepe slaap modus? Even de energie instellingen controleren 


Hallo ,gecontroleerd maar geen instelling vinden die deze tekst bevat ,de kast doet dit nu voor de 4 de dag ,net gecontroleerd , tv zegt geen signaal en de kpn kast staat op 1, knop achtreopp de kpn kast uit gezet en weer aan en gaat weer vanalles laden en doet de tv het weer, in div munus gekeken ,identiek aan de munus in mijn andere kast ,

zet ik de kpn kast weer uit met de ab ,start die niet meer op ,lampje brand groen en staat op 1 en geeft op mijn tev Geen signaal ,totdat ik de kast weer uit en aanzet ?


??


Voor een snelle reactie kun je bellen met de klantenservice 0800-0402:en inspreken dat je een storing hebt 


@earoest Ben je eruit nog uitgekomen? Je kan anders de ontvanger ook even een frisse start geven om te kijken of dat de situatie verbetert! 


Hallo ,het menu nog een nagekeken  ,diverse herstelfuncties geprobeerd tot aan de "frisse”start ,het beeld start inderdaad op  en daarna uit zetten en 5 min . later weer opstarten met de AB werkt perfekt ,maar na 5 uur weer opstarten met de AB zegt de TV geen signaal ,dus weer A/U knop achter op het kastje bediend en gaat het blauwe scherm weer alles ophalen om vervolgens weer goed te werken  ,als die aan blijft , tot morgen  weer het ritueel begint.

made in china kast type MA 1909pn1993 arris 2019-03


Heb je al eens een andere HDMI-kabel of HDMI-poort op jouw tv getest? Dat zou je nog even kunnen proberen.


HDMI gewisseld gisteravond en deed de TV en kastje na opstarten het direct ,zelfs na uit en weer aanzetten ,maar vanochtend weer geprobeerd en de TV meld geen signaal ,dus kpn kast met de schakelaar uit en weer aangezet gaat het gehele ritueel met blauw scherm alles weer opladen om dan weer beeld te geven .


Heb je ook een andere HDMI-poort op de tv kunnen testen?


Goedemorgen @earoest,

Op welk HDMI input staat de TV wanneer deze aangezet wordt en op welke HDMI aansluiting zit de tv ontvanger aangesloten?

Het klinkt (ter voorbeeld) dat de tv opstart op HDMI-2 terwijl de tv ontvanger aangesloten zit op HDMI-1. Dan kan het inderdaad zijn (wanneer de tv later aangaat ten aanzien van de tv ontvanger) dat deze op het "onjuiste” input kanaal staat. Zodra de ontvanger dan via de schakelaar uit/aan wordt gezet, dan stuurt deze een signaal via de HDMI kabel naar de TV en deze schakelt daar dan automatisch naartoe. Mocht dit het geval zijn, dan is dat op te lossen door de tv ontvanger op de andere HDMI aansluiting te zetten of om te kijken of via de instellingen van de TV de startbron te wijzigen is.


Hdmi op de tv op een andere plaats aangesloten, tevens een andere hdmi kabel, op het kpn kast zit maar 1 hdmi aansluiting !, frisse start gedaan, maar midden in de nacht is er ook een update of zo geweest vanwege de cijfers op het kastje die aan het oplopen waren, vanaf 30 p oplopend naar 80 p , de volgende dag de tv en kast aangezet met de AB en alles startte normaal op.

Alleen blijft de vraag waarom Die hdmi die al jaren zo zit nu ineens niet zou werken ,die kabel zit nu op mijn andere kpn kast die verder goed werkt ?