Skip to main content

Ik heb tv+ kastje (op wifi) en haperingen van de tv in beeld en geluid. Ook netflix doet er erg lang over om op te starten. Nu kreeg ik als advies, een superwifi2 aan te schaffen. Nog steeds problemen. Is het zinvol om tv+ kastje met een ethernet kabeltje aan het superwifi2 te koppelen?

Onderstaand vind je een afbeelding van ondersteunde combinaties door KPN @Wolly1956 .

Als je andere andere combinatie toepast dan hier beschreven wordt het niet door KPN ondersteund in geval van storingen/problemen met de verbinding naar de STB:

 


Welke Experiabox of Boxxx heb je?

 

Je hebt de KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

UTP kabel is altijd het beste.

Het beste is om met een UTP kabel van de DIW7022 zonder tussenkomst van apparaten te verbinden met de Experiabox.

 

Zie hier het schema van KPN:

groene lijn is UTP kabel

 


@Nomen Nominandum 

Mooi, gelijktijdig. 😊


Hartelijk dank voor de reactie!

Als ik het goed begrijp is optie 6 toch beter als optie 7.

Optie 7 heb ik nu.

En kan dit voor 2 apparaten? Er zitten 2 aansluitpunten


Maar eerst had ik optie 5. Zonder Superwifi2. Was dit dan eigenlijk beter? Of is de volgorde niet belangrijk?

 


Bekabeld is altijd het beste, qua opties zou ik kiezen voor de volgende, in volgoirde van meestre voorkeur @Wolly1956 :

1

2

5

6

4

7

3


Dus het advies om een SuperWifi2 te kopen was niet terecht?


Als dat advies van KPN was, kan dat een marketing dingetje zijn, maar de keus blijft bij jou @Wolly1956 


Bedankt. Maar weer 61 euro naar de knoppen 


Bedankt. Maar weer 61 euro naar de knoppen 

Waarom @Wolly1956 ?

En heb je 1 zwarte superwifi gekocht voor maar €61? Kost standaard bijna €100, dus je hebt 'm supergoedkoop in je vingers en altijd nuttig te gebruiken, al is het dan niet voor de tv, maar wel voor de verbetering van je wifinetwerk in huis.

 


Dan heb je de verkeerde besteld, ben ik bang voor.

Probeer die terug te sturen.

Je moet echt de SuperWifi2 hebben en die is € 99,-- en via de Wifi Manager kan je er 2 stuks voor € 99,-- krijgen / kopen bij KPN. 

 

Hij moet VLAN4 / IGMP snooping hebben / ondersteunen. 


Hartelijk dank voor de reactie!

Als ik het goed begrijp is optie 6 toch beter als optie 7.

Optie 7 heb ik nu.

En kan dit voor 2 apparaten? Er zitten 2 aansluitpunten

 

Dat kan alleen als je de Box12 / 14 hebt.

Met de Experiabox werken die opties niet. 


Dit was een aanbieding. En wel de superwifi2. Met box12. Zou dus moeten werken. Bedankt voor je reactie 


@Wolly1956 

 

  1. Wat werkt er niet, of te wel wat doet hij niet?
  2. Hoe heb je het aangesloten?
  3. Is een UTP kabel niet mogelijk? 

 


@Wolly1956  wat je kan proberen is het volgende: sluit de superwifi in de meterkast bekabeld aan op de box12. Mooiste is als om de superwifi buiten de meterkast te plaatsen . Kijk nu eens hoe de ontvangst nu is. Zet de wifi op de box12 uit middels de knop op de modem.

 Het bereik van de superwifi is een stuk beter dan de modem en persoonlijk ben ik geen fan van een draadloze verbinding tussen box12 en superwifi. Dit zorgt vaak voor haperingen op de tv.

Zoals bovenstaand heb ik het ook aangesloten en het werkt volledig zonder haperingen. De tv staat bij ons ongeveer 10 meter van het bedrade superwifi punt.

 

ps de superwifi is geen verspilde investering.

Â