Skip to main content

Kan ik met een “oude” KPN tv box TV kijken in het buitenland. Dus direct streamen naar een TV

Een KPN  tv-decoder is alleen in NL te gebruiken bij een KPN-netwerk @havervelder 

Nee. De tv ontvanger werkt alleen thuis. Die mag en kan u helemaal niet elders gebruiken.

U kunt vanaf uw mobiele telefoon streamen naar de tv als deze chromecast ondersteund. 

Oh oke das minder. Maar stel ik regel op een of andere manier een nieuwe box met chromecast functionaliteit. Regel de hele boel in via een router (die zit in mijn caravan) op de oprit 😉.  dan heb ik dus een connectie met het lokale internet van de caravan. vervolgens verplaats ik de caravan naar het buitenland. Alles houd verbinding met het lokale netwerk van de caravan. Dat is dan aan de andere kant verbonden met het wifi netwerk van de camping. Is dit een hele rare gedachte? immers het werkt thuis dan ook op die manier. ik zoek nl een manier om TV te kunnen kijken in de wintermaanden.

Let op: De snelheid van de VPN verbinding moet hoog genoeg zijn voor het zonder haperingen televisie kunnen kijken. Helaas is dat in het buitenland regelmatig niet het geval.

verbonden met het wifi netwerk van de camping

En dat zal, zeker in het buitenland, dus geen kpn netwerk zijn.

De kpn tv boxen werken uitsluitend op KPN aansluitingen met ook een iTV abonnement.

En de app IN een zelfgekochte box of tv werkt zelfs uitsluitend op je EIGEN aansluiting thuis.

Zelf heb ik (ook) NLziet erbij. O.a. om dus buiten de deur 'gewoon’ tv te kijken. Via een eigen Android-TV boxje danwel aanwezige smart-tv.

Je kunt in de camper met '’eigen'’ wifi gebeuren op een camping waar dan ook alleen casten vanaf de smartphone of tablet met de KPN TV+ app daarin.

Zie artikel kennisbank (link bij wjb) en

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2024/05/06/televisie-app-werkt-alleen-thuis/

PeterG schreef:

En de app IN een zelfgekochte box of tv werkt zelfs uitsluitend op je EIGEN aansluiting thuis.

Die werkt ook via jouw eigen thuisnetwerk.

Zie dat door mij aangehaalde topic.

immers het werkt thuis dan ook op die manier. ik zoek nl een manier om TV te kunnen kijken in de wintermaanden.

Nee. Dat werkt niet. De tv ontvangers van KPN werkt echt alleen thuis.

Het kan eventueel met een VPN verbinding naar huis. Dan moet u dus thuis een VPN server laten draaien. En dan moet u daar verbinding mee maken vanaf camping/vakantieadres. Maar zoals gezegd: dan moet de verbinding snel en stabiel genoeg zijn. En u moet beschikken over voldoende kennis om zoiets op te zetten. Anders komt er niets van terecht.

Als je een TV-abo hebt bij KPN kun je in het buitenland gewoon via een app kijken, toch?

Of mis ik iets?

Alleen de 'mobiele’ app in een smartphone, tablet en via de laptop http://tv.kpn.com @JanD .

Niet via de app in een smart-tv of streaming apparaat waar de vraag over gaat.

Als je een TV-abo hebt bij KPN kun je in het buitenland gewoon via een app kijken, toch?

Of mis ik iets?

Klopt, maar het gaat hier om het televisie kunnen kijken op een televisie zonder gebruik te maken van telefoon of tablet. Daarvoor is de smart-TV app voor Tizen, WebOS en Android TV en die is alleen op/via het thuisnetwerk te gebruiken.

Reageer