Skip to main content
Vraag

TV kijken is op twee MacBooks niet meer mogelijk

• December 16, 2025
  • 5 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik kan geen TV (meer) kijken op mijn laptop via tv.kpn.com

Eerder was dit al het geval op mijn Macbook Pro uit 2018 en nu sinds vanochtend ook niet meer op mijn Macbook uit 2022. Gisteravond werkte het nog gewoon, vanochtend niet meer. 

Ik heb ze beiden al opnieuw opgestart, cache geleegd, geschiedenis gewist, verschillende browsers (Chrome, Firefox, Safari, Opera) geprobeerd en niks helpt. Ik gebruik geen VPN.

Ik krijg alleen maar een zwart scherm met de tekst ‘Sorry… Er ging iets fout. Vernieuw de pagina door op deze knop te klikken en probeer het opnieuw.’ Ik kan tig keer op die knop klikken en krijg steeds het zelfde zwarte scherm met die melding. 

Als de geschiedenis is gewist en ik ga naar tv.kpn.com dan krijg ik wel een scherm waar ik kan inloggen, maar zodra ik mijn gegevens heb ingevuld en op ‘inloggen’ klik dan ga ik direct naar het zwarte scherm met de Sorry...Er ging iets fout tekst. 

5 reacties

• December 16, 2025

Tv op de tv ontvanger werkt wel? En op je mobiel? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 16, 2025

TV werkt wel, maar heel slecht. Blijft vaak ‘hangen’ of wordt heel erg onscherp. Krijg om de haverklap een bericht ‘We zetten nieuwe dingen voor je klaar.’ Mobiel en iPad werkt wel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

@Hilde971 Als ik een probleem van Apple met KPN zie, mijn eerste instinct zegt, deactiveer IPv6 in modem en kijk of het helpt

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 19, 2025

Hi ​@Hilde971, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je al op weg bent geholpen. IPv6 uitschakelen doe je door in te loggen in de modem. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Onder Internet kun je dit uitschakelen. 

Ik lees echter dat je televisieontvanger ook niet helemaal goed werkt. Heb je ook geprobeerd om je modem te herstarten en anders te resetten? Dit doe je door het resetknopje aan de achterkant 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Ter info, mocht het helpen:

Ik kan op macOS 15.6.1 Sequoia (dat is niet de laatste 15.x versie, en dus ook niet 26.x Tahoe) met IPv6 actief prima kijken via tv.kpn.com. Maar mijn Firefox gebruikt dan geen IPv6, waar dat voor andere sites wél zo is. In Safari kan ik ook prima kijken, maar ik weet niet hoe ik daar kan zien of er IPv4 of IPv6 gebruikt wordt.

Voor beide browsers komt de stream van pedge08-zl.video.kpnstreaming.nl en daar krijg ik zelf ook geen IPv6-adres voor met, bijvoorbeeld, ping6 of dig pedge08-zl.video.kpnstreaming.nl AAAA.

Getest met XS4ALL glasvezel, wat wel KPN netwerk is, en een FRITZ!Box 7590 modem.