Skip to main content
Beantwoord

TV kijken zonder kabel na verhuizing, maar TV+ App niet op LG-tv

• August 11, 2026
  • 10 reacties
  • 212 keer bekeken

Wij gaan verhuizen en daar hebben we geen kabel. Zijn al jaren klant bij kpn en willen nu gaan voor kpn + app en dan kabelloos tv kijken.

Heb gekeken of wij deze app kunnen downloaden op de tv en dat lukt niet. Lg tv.2 jaar oud. 

Betekent dit dat wij dan een andere provider moeten zoeken waarbij we wel kabelloos kunnen kijken? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Mirjan1960 ,

Voor LG tv’s is er op dit moment nog geen KPN TV+-app. Die staat wel op de “roadmap” zoals KPN dat noemt. 
Tot die tijd zou je via het menu van jouw TV gebruik kunnen maken van de oudere KPN iTV-Smart-TV-app. 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). 

Bron:

10 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 11, 2026

Hallo ​@Mirjan1960 ,

Voor LG tv’s is er op dit moment nog geen KPN TV+-app. Die staat wel op de “roadmap” zoals KPN dat noemt. 
Tot die tijd zou je via het menu van jouw TV gebruik kunnen maken van de oudere KPN iTV-Smart-TV-app. 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). 

Bron:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 16, 2026

Kan ik met de smart tv app ook draadloos tv kijken? Dat is voor mij belangrijk om te weten anders moeten wij naar een andere provider op zoek. Hoop dat u mij daar antwoord op kunt geven

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 16, 2026

Het kpn tv abonnement kun je niet los afsluiten, alleen in combinatie met kpn internet. En dat vereist een kabel naar je huis, glasvezel of koper.

Alternatief zou Digitenne kunnen zijn.

Of begrijp ik je verkeerd?

• August 16, 2026

Of je draadloos tv kan lijken ligt er ook aan of de TV wifi ondersteund, de afstand tussen de router/modem/TV en wat de snelheid/stabiliteit is van de internet verbinding.
Zonder internetverbinding is Digitenne een optie. Of dit draadloos kan ligt eraan of de TV DVB-T2 ondersteund of de Digitenne ontvanger via hdmi aansluiten. Echt kan er zonder internet geen gebruik gemaakt worden van de TV+/ITV app.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 16, 2026

Wat ook een optie is, is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bij KPN te bestellen.

Met de DIW7022 kan je via WIFI kijken.

Dat kan via MIJNKPN of gratis 0800-0402 of facebook of X of via terugbelverzoek (scrol iets naar beneden)

Kan met je huidige abonnement of je kan meteen het KPN tv+ abonnement nemen (meestal ben je dan ook goedkoper uit.

Misschien heb je dat al, ik weet niet welk abonnement je hebt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 16, 2026

Elke tv kan via wifi verbonden worden, ​@Mirjan1960 . Dus draadloos kijken met de app is mogelijk. Ik adviseer echter niet minder dan 50 % wofi sterkte. Voor streaming, continu, met de verbinding stabiel zijn.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 16, 2026

Wat ook een optie is, is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bij KPN te bestellen.

Waarbij wel opgemerkt dient te worden, dat de DIW7022 niet altijd stabiel en storingsvrij werkt. Daar is op deze community genoeg over te lezen.

Maar elders geef je vaak het advies om deze juist bekabeld aan te sluiten omdat WIFI storingsgevoelig zou zijn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 16, 2026

Kan ik met de smart tv app ook draadloos tv kijken? Dat is voor mij belangrijk om te weten anders moeten wij naar een andere provider op zoek. Hoop dat u mij daar antwoord op kunt geven

Ja, daar is juist die KPN Smart TV-app voor gemaakt. 

• August 16, 2026

Het kpn tv abonnement kun je niet los afsluiten, alleen in combinatie met kpn internet. En dat vereist een kabel naar je huis, glasvezel of koper.

Alternatief zou Digitenne kunnen zijn.

Of begrijp ik je verkeerd?

Blijkbaar ging het inderdaad om het draadloos verbinden van de TV. Mij ontging ook wat er exact werdt bedoeld. Waarschijnlijk werdt er bedoeld geen ethernet of andere aansluitingen in de woonkamer. Nu is dat bij mijn weten toch al zeldzaam of de project ontwikkelaars moeten dit in nieuwbouw meteen meenemen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 17, 2026

Maar elders geef je vaak het advies om deze juist bekabeld aan te sluiten omdat WIFI storingsgevoelig zou zijn.

Mijn mening is niet belangrijk.

Uiteraard is UTP kabel altijd het beste.

Maar hij / zij kan geen UTP kabel trekken.

Dan blijft WIFI over.

Met Glasvezel werkt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) momenteel aardig stabiel.

P.S.

En je hebt meestal wel de mogelijkheid om de coax kabel te vervangen door UTP kabel.