Skip to main content
Beantwoord

TV kijken zonder ontvanger: wat zijn de gevolgen als ik mijn tweede ontvanger opzeg?

• March 1, 2025
  • 9 reacties
  • 134 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De recente mail over de prijsverhoging van ‘extra TV kastjes’ triggerde mij om eens goed na te denken of ik die 2e nog wel echt nodig heb. We maken daar vrij sporadisch gebruik van. 

Inmiddels staat op die plek een nieuwere TV waarop de KPN smart TV app (of hoe die ook mag heten) ook werkt. Alhoewel iets slechtere kwaliteit, nog voldoende voor die ene keer peer week/maand dat we er eventueel gebruik van maken.

Maar als ik het 2e TV kastje opzeg, zijn er dan nog dingen waar ik rekening mee moet houden ? 

Zo te zien blijft het ‘opnemen pakket’ nog steeds gratis bij 1 ontvanger. En ik kan dan ook op de 2 TV’s nog steeds tegelijk gebruik maken van KPN (1 TV via de ontvanger, 1 TV via de app) ? Ik vermoed van wel, maar zou het graag zeker weten.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@sverzijl ,

Zo te zien blijft het ‘opnemen pakket’ nog steeds gratis bij 1 ontvanger. En ik kan dan ook op de 2 TV’s nog steeds tegelijk gebruik maken van KPN (1 TV via de ontvanger, 1 TV via de app) ? Ik vermoed van wel, maar zou het graag zeker weten.

Op veel smart-TV's kun je kijken via de KPN TV+-app. En anders sowieso via casten vanuit de KPN TV+-app op jouw telefoon.    

Het opnemenpakket blijft alleen gratis als je in level twee blijft, dan moet je minimaal vier punten scoren uit dit overzicht:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• March 1, 2025

Bij 1 ontvanger komt de “gratis opnemen” te vervallen.
Daarna kan “gratis opnemen” weer gekozen worden via “Combivoordeel bij KPN” bij Level 2. bron

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • March 1, 2025

Bij 1 ontvanger komt de “gratis opnemen” te vervallen.
Daarna kan “gratis opnemen” weer gekozen worden via “Combivoordeel bij KPN” bij Level 2. bron

Is dat zo ?

Als ik bij abonnement wijzigen terug schakel naar 1 ontvanger, blijft ‘Opnemen’ gratis in het overzicht :

Ik heb al wel combivoordeel, daar zal het dan aan liggen.

• March 1, 2025

Lijkt dat het voor jou gratis is door combivoordeel (Je hebt dus minimaal level 2).
Achter Opnemen staat een i. voor meer informatie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • March 1, 2025

Maar op de 2e TV kan ik dan wel gewoon blijven kijken, via de app (en al dan niet tegelijkertijd met de 1e TV) ? 

Want in dat geval is het een makkelijke beslissing.

• March 1, 2025

Ja, zo lang de KPN app ondersteund word op de TV.

Als de TV of de app geen update meer krijgt of te oud word dan kan er gekeken
worden voor een dan nog wel ondersteund apparaat die aangesloten word
via de HDMI aansluiting van de TV.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 1, 2025

Beste ​@sverzijl zolang als je een tv-abo bij KPN hebt kun je ook op een geschikt medium de tv-apps van KPN gratis gebruiken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 1, 2025

Hallo ​@sverzijl ,

Op veel smart-TV's kun je kijken via de KPN TV+-app. En anders sowieso via casten vanuit de KPN TV+-app op jouw telefoon.    

Het opnemenpakket blijft alleen gratis als je in level twee blijft, dan moet je minimaal vier punten scoren uit dit overzicht:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • March 1, 2025

Ik weet genoeg. Weg met die te dure 2e ontvanger.

Dank allen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 1, 2025

Groot gelijk 👍🏽, en graag geholpen natuurlijk.