Skip to main content
Antwoord

TV krijgt signaal van ontvanger als deze uitstaat

• August 8, 2025
  • 14 reacties
  • 143 keer bekeken

TV krijgt ook een signaal van de kpn tv ontvanger arris vip5202 ook als het lampje op rood staat. 

Als ik de tv uitzet en het kpn kastje uit zet, blijft het kpn kastje op rood staan maar de tv gaat zelf weer aan met de kpn melding over aanzetten als screensaver op tv.:)-:

Beste antwoord door PeterG

Zoals ik al meldde ​@Comfy 

Zet onder stand-by in de ontvanger eco aan. Dan gaat dat signaal na 15 minuten stand-by eraf. En als de tv dán nóg aan gaat... ligt het daar dus niet aan of aan de ontvanger. 

Inschakelen vanuit ECO duurt bij de VIP5202 ongeveer 1 minuut. 

14 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 8, 2025

Volgens mij sturen alle ‘gewone’ tv-ontvangers, zoals de 5202, altijd een signaal naar de tv. Ook als de ontvanger op standby staat.

Ik denk dan ook dat je het moet zoeken in de instellingen van de tv om dit probleem op te lossen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 8, 2025

De tv mag dáár niet op reageren. Dan zouden er miljoenen klachten zijn geweest de afgelopen jaren. 

Zet de ontvanger op eco, onder stand-by. Dan stopt het hdmi signaal 15 minuten na 'uit' zetten. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Comfy, welkom op onze community! Is het nog gelukt?

• August 11, 2025

De tv mag dáár niet op reageren. Dan zouden er miljoenen klachten zijn geweest de afgelopen jaren. 

Wat voor klachten dan?

• August 11, 2025

Volgens mij sturen alle ‘gewone’ tv-ontvangers, zoals de 5202, altijd een signaal naar de tv.

Bij KPN wel. Maar normaal is dat niet.

Een computer die in stand-by / uit gaat zet het hdmi signaal naar de monitor ook gewoon uit. De monitor gaat dan ook op stand-by. Zet je de computer weer aan, dan gaat de monitor ook weer aan. Als je die niet met het knopje uit gezet hebt.

Bij de tv ontvanger van KPN blijft de tv gewoon aan. Die moet je apart uitzetten. 

Bij een playstation of xbox staat het signaal ook gewoon uit. Als je dan de playstation/xbox aanzet, dan schakelt de tv ook automatisch aan. En ook automatisch op de juiste source.

Zet je vervolgens de playstation/xbox uit en de tv ontvanger van KPN aan, dan gebeurt er niets. De tv detecteert niet dat het hdmi signaal ingeschakeld werd, want dat stond al aan. Je moet handmatig de source kiezen van de tv ontvanger.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 11, 2025

Wat voor klachten dan?

Lees dit topic effies.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Volgens mij sturen alle ‘gewone’ tv-ontvangers, zoals de 5202, altijd een signaal naar de tv.

Bij KPN wel. Maar normaal is dat niet.

Ik had het alleen over de ‘gewone’ tv-ontvangers van kpn natuurlijk.

Als mijn 5202 of 2952 op standby stond en ik zette dan alleen de tv aan, kreeg ik altijd een mededeling vanuit de tv-ontvanger te zien. Iets over hoe je de tv-ontvanger aan moet zetten. Volgens mij wordt die mededeling continu via hdmi verstuurd naar de tv.

Ik snap dan ook het 1e bericht van ​@PeterG hierboven niet zo goed.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Klopt.

Peter, wat ik in mijn 1e reactie probeerde aan te geven, is dat de ‘gewone’ tv-ontvangers (5202, 2952) altijd een signaal uitzenden. Want staat ie op standby, dan laat ie dat genoemde scherm/beeld zien. En dat lees ik eigenlijk ook in het startbericht.

Waarom de tv van de ts dan aangaat dat weet ik niet. Dat is misschien iets van de tv zelf, daarom mijn advies in mijn 1e reactie.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Voor de leesbaarheid heb ik wat reacties verwijderd.

Kom je er n beetje uit ​@Comfy?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 12, 2025

Nee helaas niet, automatische hdmi herkenning uitgezet bij de kpn box en bij de philips oled tv.

Maar de tv springt nog steeds soms aan.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Merkwaardig hoor, ik heb er ook niet echt een verklaring voor. Laat je het ons weten als je n oplossing vindt?

• August 27, 2025

Voor dit soort onwillige apparaten gebruik ik dit :

Ook omdat vele apparaten niet echt echt uit gaan, met alle gevolgen en risico’s van dien.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2025

ja  precis zo'n stopcontact heb ik er nu ook tussen zitten en dat werkt natuurlijk gewoon.

ja jammer dat je de kpn tv box niet gewoon uit kan zetten en daardoor altijd een signaal blijft sturen naar de tv. Het is niet anders.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Zoals ik al meldde ​@Comfy 

Zet onder stand-by in de ontvanger eco aan. Dan gaat dat signaal na 15 minuten stand-by eraf. En als de tv dán nóg aan gaat... ligt het daar dus niet aan of aan de ontvanger. 

Inschakelen vanuit ECO duurt bij de VIP5202 ongeveer 1 minuut.