Skip to main content

Het is een poos goed gegaan, problemen met sync leken opgelost.

Helaas is het weer zover, alweer ca. twee weken aan de gang. Niet alles loopt synchroon.

Voorbeeld: Bij het praatprogramma  bij SBS6 Shownieuws is het goed zichtbaar en uitermate irritant!

Graag een snelle oplossings update...

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Of kijk je via de KPN iTV app?
  3. Off?

 

Indien via de KPN tv ontvanger, hoe is deze verbonden met de KPN modem router (Experiabox of Box12). Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

 

Indien KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) 

  1. Hoe is het geluid ingesteld?
  1. Loopt de HDMI via de tv of via de soundbar? 

Ik heb het nieuwe KPN+ kastje. Het probleem zit niet in mijn apparatuur. Het zit in de updates van KPN. 

Ik heb, en met mij vele anderen, nogal wat problemen geconstateerd met OOS. Op enig moment, na een update, waarin specifiek sync werd genoemd, was alles in orde en dat is lange tijd zo gebleven. Nu, sinds ca. twee weken gaat het weer fout. Het doet zich trouwens niet op alle zenders voor, wel op de kanalen die veel worden bekeken. 

Bij mij is niets veranderd in apparatuur en aansluitingen, audio loopt via TV.

 


@RoekiePers 

Als dat zo is wat jij zegt, dan zou iedereen dat probleem moeten hebben.

En dat is niet zo.

 

HDMI vanaf de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) gaat naar de tv begrijp ik (niet in de eARC hoop ik)

 

Hoe staan de instellingen:

  1. Staat hij op mulicast?
  2. Staat “beste beeldinstellingen” aan
  3. Staat HDR op automatisch?
  4. Staat geluid op automatsch of op??

Wat is OOS?

 

Wat ik zelf na een update altijd doe is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.

Geluid en beeld lopen bij ons goed.

Waar ik gisteren op bezoek was, loopt ook alles goed.


OOS betekent Out of Sync.

Ik gebruik een EARC aansluiting op mijn Yamaha versterker, omdat ik een prachtige 5.1 set heb.

Die gebruik ik overigens alleen bij films.

Als de Philips OLED TV 908 wordt aangezet, start gelijk de versterker mee op. Dat is zichtbaar in beeld, direct daarna zet ik de versterker weer uit en schakelt het syteem naar de audio van de TV. (ook zichtbaar in beeld). 

De TV is vrij nieuw maar de hele set, incl. bij gebruik van de versterker, was vanaf plaatsing sync.

Het is echt iets van de laatste twee weken. Zoals gemeld, het euvel doet zich niet bij alle zenders voor. 

Ik zal eens bijhouden op welke zenders precies. Zeker bij SBS 6 en Ned. 1.

Ik heb jaren lang Ziggo gehad en evenzoveel jaren het OOS probleem. Wat was ik blij met KPN waar dat niet zo was...


Je bedoelt met OOS: Out of Sync.

Kan dit niet via Google vinden.😉

 

Ik ga ervan uit dat je de Sagemcom DIW7022 rechtsteeks met de tv met HDMI kabel hebt verbonden.

Ik weet dat sommige van het Chinese merk Philips HDMI eARC is, die moet je dan voor de soundbar of versterker gebruiken.

 

Heb je een reset gedaan? 

 

De instellingen die ik opgaf, zijn niet voor de tv, maar voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)


Hi @RoekiePers, de laatste update voor de TV+ box is van half juli, intussen zijn er nog geen nieuwe updates of  veranderingen geweest. Toch lees ik dat jouw geluid niet altijd goed werkt. We denken hier in de community graag met je mee. 

Speelt dit op bepaalde zenders of maakt het niet uit welke zender je kijkt? Als je toch verder wilt kijken samen met ons: deel je dan meer informatie over hoe jouw tv en geluidsapparatuur precies zijn aangesloten? En hoe heb je de geluidsinstellingen in de TV+ Box nu staan? Zonder deze informatie wordt het heel lastig om met je mee te denken. Ik snap dat je intussen niks veranderd hebt, maar zonder informatie beginnen we niks.


Reageer