Skip to main content
Vraag

TV+ loopt regelmatig vast

• February 20, 2025
  • 9 reacties
  • 108 keer bekeken

Mijn kpn tv+ loopt regelmatig sec of 20 vast en gaat daarna weer verder best irritant

mijn setup is

kpn v12 dmz mode

dream machine 

switch mini 

kpn tv+

Igmp snooping staat aan 

heeft iemand tips

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • February 20, 2025

Is die tv+ bekabeld aangesloten? (Dus wifi uit in menu)

Loopt ie ook vast als je dream machine en/of switch ertussenuit laat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Hij is bekabeld aangesloten.

ja als die rechtstreeks op de v12 zit loopt die ook vast

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • February 20, 2025

En hij staat niet stiekem op wifi ingesteld?

Al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen en alle updates uitgevoerd?

Draait die Box12 of koper of glasvezel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2025

Nee staat niet op wifi 

ja ook al paar keer terug gezet na fabriek opnieuw opgestart paar keer

glasvezel heb ik

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 21, 2025

En hij staat niet stiekem op wifi ingesteld?

Al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen en alle updates uitgevoerd?

Draait die Box12 of koper of glasvezel?

Wat heeft Wifi ermee te maken dat de netwerk verbinding niet stabiel is. Bij ons was het gisterenavond  ook raak geluid en beeld vallen weg elke 2 a 3 min. zelfs bij het terugkijken.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 27, 2025

Goedemorgen ​@Roygie , dank voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Allereerst excuses voor deze late reactie. We zijn inmiddels een week verder, is er nog iets veranderd in deze situatie? En ervaar je dit probleem echt al vanaf het begin of is het iets van recent? Jammer dat het herstarten en resetten van de TV+ box niks heeft uitgehaald. Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, zou ik je ook nog het advies geven om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken.  Daarnaast is er ook altijd nog de mogelijkheid om een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2025

Het lijkt opgelost te zijn als ik hem op unicast zet ipv multicast maar dat lijkt mij niet de bedoeling of wat is daar het verschil in

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 16, 2025

Hoi ​@Roygie!

Multicast en unicast zijn manieren om het tv-signaal te versturen. Multicast heeft de beste beeldkwaliteit en is het meest efficiënt om live tv bij onze klanten te krijgen. Unicast wordt voornamelijk gebruikt voor bijvoorbeeld opnames en Terugkijken. Unicast maakt gebruik van een ‘adaptive bitrate’. Dat betekent dat bij een (tijdelijk) slechte verbinding het signaal alsnog doorloopt in mindere kwaliteit. 

Nu weet ik natuurlijk niet hoe jij je TV+ Box in combinatie met jouw apparatuur hebt aangesloten maar daarin kunnen we altijd met je meedenken als je hierover wat meer informatie kunt delen. Waarschijnlijk moeten we het wel in die hoek zoeken. Waar ik dan in eerste instantie benieuwd naar ben, is het volgende;

• Gebruik je de meegeleverde Ultra high speed HDMI - kabel? Of een vergelijkbare?
  • Heb je de TV+ Box direct aangesloten op de televisie (dus zonder andere apparatuur ertussen)?
  • Gebruik je ook nog eigen audio apparatuur (zoals een Soundbar)? En zo ja, hoe heb je dit aangesloten?
  • Ook kunnen instellingen op de televisie zelf problemen veroorzaken. Zo dient de tv ook op 'passthrough' te staan wanneer je gebruik maakt van een soundbar. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2025

Oke dan zijn we in  ieder geval al een stapje verder:)

- Ik gebruikte nog een andere hdmi kabel ik heb nu die van kpn ertussen gedaan. Alleen nu duurt het 2 sec voordat ik beeld heb krijg met zappen duurt nu ongv 2 sec voor dat ik beeld hebt dan blijft  die even zwart

• de tv+ box is rechtstreek aangesloten op de tv 
  • ja ik gebruik een soundbar die zit ook rechtstreeks aan gesloten op de tv via een hdmi poort

Ik ga proberen of die nu niet meer vast loopt als die nog vast loopt kom ik weer terug hier:)

bedankt voor de  reacties