Skip to main content
Vraag

TV loopt vast tot ik mijn V10 reset

• June 3, 2025
  • 38 reacties
  • 276 keer bekeken

Ik heb een kpn modem v10

deze toen aangesloten op de glasvezel aansluiting. 
het ging een tijdje goed maar nu elke keer is dat tv kijken dat deze steeds vast loopt en stottert. Na de modem te resetten dan gaat het weer even goed en dan weer hetzelfde probleem. 

Er is pas geleden een monteur bij me zus geweest ivm een ander probleem en heb het met hem erover gehad en hij zei dat de kpn modem v10 niet goed met de glasvezel werkt. 
en dat ik een andere modem moet krijgen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

38 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 3, 2025

Dag ​@nside de v10 werkt uitstekend met glasvezel. Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem??

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2025

@Joep1965  Hij zit met kabel verbonden. 
en heb al 3 nieuwe kabels gebruikt. 
dus daar ligt het probleem niet aan. 
En heb ook draadloos gedaan en hetzelfde probleem. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 3, 2025

Heb je dit soort dingen in huis?

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2025

Nee die heb ik niet 

Tv zit met draad rechtstreeks met de modem verbonden. Zoals je eerder al kan lezen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 3, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Dus aangesloten met een UTP kabel en daar zit verder niets tussen.

• Auteur
  • Helper
  • June 3, 2025

Het kpn+ kastje. 

en nee er zit verder alleen een draad verder niets.
Zoals eerder beschreven. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Is een mooie en goede KPN tv ontvanger / mediabox.

Ik heb hem ook via UTP kabel aangesloten op de Experiabox V10 en werkt (gelukkig) goed bij ons.

Je zegt modem resetten, bedoel je de Experiabox V10?

Wat je beter kan doen, is de DIW7022 resetten.

1. Probeer eerst een zachte reset.

Houd de kpn toets op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten. (het kan 7 a 10 seconde duren voordat je het popup scherm ziet, houd de knop tot die tijd ingedrukt).

1. Werkt dat niet, dan een harde reset. 

Pak een dun voorwerp, een naald of zo en prik deze achterop de DIW7022 (het kleine gaatje) totdat hij opnieuw gaat opstarten. Het kan wezen dat je daarna enkele gegevens opnieuw moet ingeven.

Als laatste kan je de Experiabox V10 een harde reset geven.

Ook deze heeft een klein gaatje achterop en doe daar de naald in totdat hij opnieuw gaat opstarten. 

P.S.

Je zegt tv is rechtstreeks met UTP kabel verbonden met de V10, maar ik denk dat je bedoelt dat de DIW7022 met een UTP kabel met de V10 is verbonden. 

• Auteur
  • Helper
  • June 4, 2025

Ik kom gelukkig niet helemaal uit een ei.
Dat is ook allemaal gebeurd en dat helpt ook niet. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 4, 2025

Beste ​@nside heb je de helpschermen met tests en adviezen al eens gelezen en gebruikt binnen de DIW?

• Auteur
  • Helper
  • June 4, 2025

Dat heb ik ook helemaal doorlopen. 
maar ook helaas 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Bel gratis 0800-0402

Of de DIW7022 of de V10 is waarschijnlijk defect.

Als het aan de Experiabox V10 ligt, kunnen ze hem meestal op afstand weer goed zetten. Anders krijg je waarschijnlijk de Box12.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 4, 2025

Bel gratis 0800-0402

Of de DIW7022 of de V10 is waarschijnlijk defect.

Als het aan de Experiabox V10 ligt, kunnen ze hem meestal op afstand weer goed zetten. Anders krijg je waarschijnlijk de Box12.

Of gewoon een vervangende V10 ​@joop2011 en ​@nside 

• Auteur
  • Helper
  • June 4, 2025

Bellen heeft geen zin. 
Daar zitten mensen die geen verstand hebben. 
als ik dan zeg dat het regelmatig gebeurt en als ik dan de v 10 opnieuw opstart of reset dan doet het weer een tijdje goed.

Dan zeggen ze : ja we hebben net alles doorgemeten en alles werk gewoon goed. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

@JanD 

Wordt de Experiabox V10 nog geleverd?

Het is ondertussen een behoorlijk “oude” KPN tv router (wel een hele goede).

@nside 

Natuurlijk heeft bellen wel zin.

De meeste weten gelukkig wel waar ze het over hebben.

Gratis op 0800-0402

Vul ook je profiel zo compleet mogelijk in, als je dat nog niet gedaan hebt.

Dan kan ook een moderater (KPN medewerker) met je meekijken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 5, 2025

Beste ​@joop2011 uiteraard wordt deze nog geleverd,  nodig voor bestaande dsl lijnen met y-kabel.

• Auteur
  • Helper
  • June 5, 2025

@joop2011  als je even eerst lees wat ik schrijf over bellen. 

hoop dat er ook een moderator meekijkt dan gaat het wat sneller. 

• Auteur
  • Helper
  • June 5, 2025

Net weer iemand aan de telefoon gehad. 

ik zie dat alles gewoon goed werkt. 
kan niets doen voor je. 

is zo jammer dat ik mijn abonnement pas hebt verlengd anders had ik het zooitje opgezegd. 
als je als nieuwe klant komt dan kan alles en is er niets te veel. 
maar als bestaande klant kan je doodvallen 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@nside, ik denk graag mee. 

Kort samengevat: je hebt een TV+ box rechtstreeks aangesloten met een UTP kabel op de modem, klopt dit? Heb je ook een andere kabel geprobeerd? 

Blijf nog even tussen ons, dit moet op te lossen zijn en daar ga ik me voor inzetten. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? En mag ik je goedkeuring om te kijken hoe je netwerk eruit ziet? Ik zie alleen maar hoe de apparaten zijn aangesloten, verder niets. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

i.v.m. taalgebruik ​@nside haak ik af.

• Auteur
  • Helper
  • June 5, 2025

Hi ​@nside, ik denk graag mee. 

Kort samengevat: je hebt een TV+ box rechtstreeks aangesloten met een UTP kabel op de modem, klopt dit? Heb je ook een andere kabel geprobeerd? 

Blijf nog even tussen ons, dit moet op te lossen zijn en daar ga ik me voor inzetten. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? En mag ik je goedkeuring om te kijken hoe je netwerk eruit ziet? Ik zie alleen maar hoe de apparaten zijn aangesloten, verder niets. 

Ja klopt.
Ik de tv+ box rechtstreeks verbonden met een utp kabel aan de modem. 
ik al verschillende draden geprobeerd maar hetzelfde resultaat helaas. Gaat een paar dagen goed en dan weer het zelfde probleem. 

@Alex van KPN je mag de lijn nakijken 👍🏻. 
ik heb het ook met de problemen oplosser geprobeerd maar die geef ook aan dat er geen probleem is 🤷🏼‍♂️. 
het profiel heb ik volgens mij upgradet 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dankjewel, zou je nog iets voor me willen doen voordat ik actie onderneem? Het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken en daarna ook de modem 2 minuten? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

i.v.m. taalgebruik ​@nside haak ik af.

Dit vind ik een zeer terechte opmerking, ik ga ervan uit dat dit een stukje frustratie was van de TS. Voor nu niets aan het handje. 

• Auteur
  • Helper
  • June 5, 2025

Dankjewel, zou je nog iets voor me willen doen voordat ik actie onderneem? Het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos maken en daarna ook de modem 2 minuten? 

Dat is gedaan. 👍🏻

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dat is gedaan. 👍🏻

Werkt het nu zoals het hoort? 

• Auteur
  • Helper
  • June 5, 2025

Dat is gedaan. 👍🏻

Werkt het nu zoals het hoort? 

hij draait nu al een weekje goed. 

het is regelmatig dat ik de modem aan en uit moet zetten en dan werkt alles weer even normaal. 

zoals ik al had aangegeven boven dat ik pas met een monteur had gesproken hierover en die zei dat het aan de modem ligt.