Skip to main content

Op de eerste verdieping heb ik 2 tv's die blijkbaar wel met wifi op internet kunnen maar niet geschikt zijn voor KPN Smart TV.
Bedraden is helaas geen optie. Is hier een oplossing voor?

Overigens vind ik het wel kwalijk dat ik door KPN vooraf verkeerd ben voorgelicht; eerst was het niet nodig om wifi-versterkers te gebruiken want de modem was sterk zat (heb nu dus 3 van die versterkers moeten huren omdat ik anders maar zéér beperkt wifi heb) Ten tweede werd gezegd dat ieder smart-tv geschikt was voor KPN Smart TV. Nu blijkt dat dat dus helemaal niet zo is...

U kunt gebruik maken van een Chromecast...hier kan KPN iTv op gedownload worden 

Een Chromecast met GoogleTV heeft een afstandsbediening en werkt het handigst.

De HD-versie kost rond de 40 euro, @raytheman.


Wat is het merk en type van die televisies?


Eentje is een panasonic tx-40AS74OE en de ander een LG 43LH59OV. Op die laatste staat april 2017


 


 


Voor het smart systeem van Panasonic, My Home Screen, heeft geen enkele provider een app. Ook de NOS ondersteunt het niet met haar apps. Npo start, nos live.

Smart televisies van Samsung,  LG en die met Android-TV zoals Sony,  TCL, Philips en meer kunnen de app gebruiken. Vanaf bouwjaar 2019. Die LG heeft introductiejaar 2016 overigens. 

Chromecast is een oplossing. 

De nieuwe tv ontvangers van kpn werken echter ook via wifi 🙂👍


Ja, u kunt ook gewoon de KPN-ontvanger gebruiken natuurlijk. De DIW7022 werkt ook nog met wifi, dus die kun je heel makkelijk verplaatsen, @raytheman. Dus met een (1)  ontvanger kan het ook, eventueel met gebruikmaking van een wifi- versterker.


Reageer