Skip to main content
Beantwoord

TV+ nog steeds veel problemen bij zappen, tv-gids loopt vast en haperende opnames

• July 2, 2025
  • 10 reacties
  • 203 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hallo wij ervaren na  2,5 jaren updates nog steeds problemen  met de TV+ box

1. na de laatste firmware update (hier ontvangen op 27 mei ) komt er bij het zappen een haperend / krakend geluid , is bij alle zenders , voor deze update was dit probleem er niet.
  2. nog steeds vastlopers in de Tv gids of het datumveld is leeg , of na wat scrollen komt het groene KPN TV+ logo in beeld . soms blijft het daarbij maar vaak komt ook het Android logo voorbij - dus echt een herstart. of moet ik na het vastlopen zelf herstarten.
  3. opnamen afspelen geven regelmatig haperingen  , vaak is het herstarten (meest gebruikte functie)  de hapering over.
  4. Bij grote tv sport of songfestival  lijkt het of dat het KPN platform tegen een grens aanloopt wij kijken dan niet live maar spelen wat opnames af . Dan kunnen we vaak niet een opname doorspoelen of een sprong maken met 5 minuten ( in de zwarte ab ingesteld )

Al met al toch nog teveel storingen eens probleemloos tv te kijken 

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met de KPN TV+, ​@Oberon 5. Heb je al eens geprobeerd de tv-box een frisse start te geven? Dit wil veel problemen verhelpen.

Als dit niet werkt, ben ik benieuwd naar jouw thuisnetwerk. Hoe heb je de tv-box aangesloten? Welk modem gebruik je? Heb je nog andere apparaten aangesloten?

10 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Punt 2, de gids is 1 groot drama met best wat bugs.

Kijk maar eens naar mijn posts.…

Ze schijnen er aan te werken (zolang wij het al hebben vanaf dag 1), bijna 1 jaar nu) maar verwacht hier nog geen verandering hierin.

M.a.w...... accepteer het maar.

Punt 3, herstarten, helpt ook bij punt 2.

Wij herstarten meerdere keren per week en soms zelfs per dag.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met de KPN TV+, ​@Oberon 5. Heb je al eens geprobeerd de tv-box een frisse start te geven? Dit wil veel problemen verhelpen.

Als dit niet werkt, ben ik benieuwd naar jouw thuisnetwerk. Hoe heb je de tv-box aangesloten? Welk modem gebruik je? Heb je nog andere apparaten aangesloten?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • July 8, 2025

@Denise van KPN  ​@Martijn en Lies 

De frisse start heeft het volgende resultaat gegeven:

Punt 1  het geratel tijdens zappen na de laatste firmware  update is nu opgelost

Punt 2  vastlopers in de programmagids is niet opgelost

Punt 3  het haperen bij het afspelen van opnames lijkt opgelost.

Punt 4  nog geen grote evenementen  voorbij gekomen , wordt in de gaten gehouden

Hoe eea is aangesloten staat in de footer.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen dat de frisse start voor een groot deel het gewenste effect heeft gehad, ​@Oberon 5!

Wat bedoel je precies met ‘vastlopers in de programmagids’? 

• July 9, 2025

Ik denk, ​@Denise van KPN dat hij bedoeld dat, zodra je de gids opent, de ontvanger nergens meer op reageert behalve op de Home knop (soms) of de kpn knop (dus naar stand-by). Dat heb ik ook met enige regelmaat, ook nog sinds de recente launcher update 1.193.0. En ik heb de afgelopen week, sinds die laatste update, de ontvanger ook al een paar keer opnieuw gestart (kpn knop lang indrukken) vanwege perikelen met het terugkijken van wat oudere opnames van, toen nog, BBC First (punt 3 uit de lijst van TS). 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • July 9, 2025

@Denise van KPN  ​@Henk2304 

Henk omschrijft exact het probleem , als je in de gids bezig bent loopt de zaak vast , meestal is herstarten de enige oplossing 

Dit probleem is al langer bekend ( en erkend ) bij KPN en  is al heel wat maanden aan de hand.

Heb nog wat andere  zaken in deze programma gids:

Leeg datumveld

Tijdlijn / streep is na het open van de gids niet aanwezig  of staat niet bij de juiste tijd

EEN LEEG DATUMVELD
BIJ HET OPENEN VAN DE GIDS IS DE “TIJDLIJN"/STREEP WEG
KOMT WEL VAKER VOOR

Forum|alt.badge.img+3

Bovengenoemde komt allemaal erg bekend voor, hebben we (meer dan) regelmatig.

Herstarten doen we ook steeds vaker en vaker.

Zit nu meer dan 1x per dag te herstarten.

Met name om de gids.

Maar tegenwoordig gaat zappen ook steeds trager (Lees + 5 seconden). Bovendien hebben we dan geluidsproblemen. Soort scratch geluid tijdens het zappen. En/of pas geluid na 5 seconden (na het beeld).

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, zo. Ja, aan de gids kunnen we op dit moment weinig doen, ben ik bang. Het is inderdaad bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Forum|alt.badge.img+3

Als dit bekend is waarom wordt dit dan niet gecommuniceerd en worden mensen met een kluitje in het riet gestuurd?

Iedereen met problemen maar laten tobben en 100x het thuisnetwerk laten checken en opnieuw instellen, cruise starten laten geven etc. etc.

Een oplossing wordt niet geboden aan de mensen met problemen! Als dit er niet zoveel zijn waarom kunnen die dan niet terug naar de 5202?

En iedereen die wel tevreden is lekker zo laten.

Systeem is niet 100% storingsvrij en niemand weet waar het aan ligt.

Misschien kan een afdeling communicatie hier eens induiken!

Affin, zal me maar inhouden maar.....…

Flutsysteem!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • July 11, 2025

@Martijn en Lies  ja het probleem is bekend  en dan toch aan de klant vragen wat bedoel je.

Ja herstarten , fabrieksinstellingen  , ja dat worden dan de oplossingen.

Problemen die na een update optreden ( die er niet waren voor de update )  moet je dan in een nieuw topic melden .

Bovendien zijn de laatste update vooral “leuke”updates en geen updates die de techniek beter laten functioneren.

Alle aandacht gaat nu uit voor de KPN app direct op de tv dus geen kastje meer nodig .