Skip to main content

Sinds kort "vergeet" mijn TV+ box zijn resolutie-instellingen. Bij het inschakelen staat deze dan op 480p. Soms is de instelling "automatisch beste resolutie instellen" dan ook uitgeschakeld, soms niet. Hoe dan ook moet ik handmatig de resolutie terugzetten op 1080p.

Een week of wat geleden had ik dit ook. Ik heb de box toen gereset en alles opnieuw ingesteld. Daarna heeft het een paar weken goed gewerkt, maar nu is het probleem dus weer terug. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om de box elke paar weken weer helemaal opnieuw te installeren. Meer mensen die hier last van hebben?

Beste Michiel

Staat HD op je TV aan.

Vraag 2 Staat KPN+  op je decoder aan.

Wat voor HDMI kabel gebruik je.

Even voor de goede orde ga ik er vanuit dat je DIW7022 heb en dat je in het bezit ben van een HD smart tv.


Ja, HD staat aan op de TV. Als dat niet zo was zou het nooit werken. Het werkt echter wel degelijk, totdat de TV+ box er de brui aan geeft. Wat je met vraag 2 ("Staat KPN+ op je decoder aan") bedoelt weet ik niet. Ik gebruik de HDMI-kabel die is meegeleverd, inderdaad met de DIW7022 TV+ box.


@Michiel33

Vreemd, want normaal gesproken doet hij het automatisch bij het installeren.

Bij mij staat hij op:

Automatisch beste beeldkwaliteit.

Op de 4K tv staat hij dacht ik op 2160P/50

En op de HD tv (slaapkamer) staat hij p 1080P/50 

Ik heb dit niet zelf hoeven aan te passen.

 

Zie hier informatie over de beeldkwaliteit instellen op de DIW7022

 

Ik heb HDR op SDR gezet, omdat ik gelezen had dat het beeld anders wazig of donker kan zijn.

Als hij (net zoals op de Arris 5202) op automatisch gezet kan worden, pas ik het aan naar automatisch. 


Ik weet hoe ik het in moet stellen. De instelling wordt alleen niet bewaard, zodat ik het telkens weer opnieuw moet doen.


@Michiel33 

 

Vul je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.

 

Zie ook hier, morgen komt er een update.


Die update van de TV+ app heb ik al, en mijn profiel is ook al ingevuld. Afwachten maar. Bedankt voor je reacties in ieder geval.


Ja, HD staat aan op de TV. Als dat niet zo was zou het nooit werken. Het werkt echter wel degelijk, totdat de TV+ box er de brui aan geeft. Wat je met vraag 2 ("Staat KPN+ op je decoder aan") bedoelt weet ik niet. Ik gebruik de HDMI-kabel die is meegeleverd, inderdaad met de DIW7022 TV+ box.

Michiel de optie KPN∓ vind je onder de optie toegankelijkheid en dan services daar kan je het aan en uitzetten.


Aha. Iets met het opslaan van tekst? Lijkt me niet dat het hier iets mee te maken heeft. Ik heb deze instelling nog nooit eerder gezien of gebruikt, ook niet toen het wél werkte. 


Hi @Michiel33! Fijn dat je al hulp hebt gehad van de community. 

Erg gek dat hij de beeldinstellingen steeds vergeet. 😕 Als dubbelcheck, je reset de TV+ Box volgens deze instructie? 

Zo ja, gebeurt dit dan elke keer als je de ontvanger in stand-by zet met de afstandsbediening, of gaat hij bijvoorbeeld helemaal van de stroom af? 

Ik zie daarnaast dat je twee tv-ontvangers hebt, speelt dit op beide ontvangers of op één? 


@Sanne_M Ja, ik heb de box gereset via het menu. Hij gaat alleen op standby (de "snelle start"-stand). De tweede ontvanger gebruik ik nauwelijks, dus ik weet niet of het daarop ook speelt. 


Helder! Zou je de andere ontvanger eens beneden neer willen zetten? Ik ben benieuwd of die de resolutie namelijk wel onthoudt, of dat het echt iets in de huidige ontvanger is wat niet lekker loopt. 


Aha. Iets met het opslaan van tekst? Lijkt me niet dat het hier iets mee te maken heeft. Ik heb deze instelling nog nooit eerder gezien of gebruikt, ook niet toen het wél werkte. 

Beste Michel

Ik bedoel de optie KPN plus dit moet aanstaan!

Dit is dus geen tekst maar een optie.

Mvg


@Thijs1963 Hiermee schakel je de toegankelijkheidsopties in voor de KPN+ dienst. Met de weergaveresolutie heeft dit niets te maken. Ik maak zelf geen gebruik van de toegankelijkheidsfunctionaliteit.

@Sanne_M Het gaat inmiddels alweer een paar dagen goed. Geen idee waar het aan ligt. Het probleem is spontaan ontstaan en net zo spontaan ook weer verdwenen. 


Hopelijk blijft het dan permanent verdwenen @Michiel33. 🙂 Bedankt voor het terugkoppelen en fijn dat het weer goed gaat! 


Hi allemaal,

Bij mij is hetzelfde probleem gaande als Michiel33 had. Heb alle stappen doorlopen die hierboven staat maar de kpn box blijft na stand-by stand terug springen naar 480p.

Heb mijn box gerest naar fabrieksinstellingen, updates gedaan en bij toegankelijkheid kpn+ aangevinkt (wat dat ook moge doen)

Het stoort mij mateloos omdat ik iedere keer weer de instellingen moet aanpassen. 
 

Hoor graag hoe dit op te lossen is.

mvg Jur


@Jur Nawijn bij mij is het probleem net zo spontaan verdwenen als het verschenen was (even afkloppen). Het spijt me dat ik er niets zinnigers over kan zeggen. 


Bedankt voor je snelle reactie, hopelijk gaat de spontane oplossing net zo snel😄


Ik heb nu 2 maanden KPN TV+ en al sinds 't begin dit zelfde probleem. Om de paar dagen "vergeet" de box de resolutie en start hij in 480p op. Ik kan 'm dan handmatig tot max 1080p zetten. Een paar uur of zelfs een dag later kan ik 'm pas op 4K zetten. Gek wordt ik ervan.

Daarnaast blijft 't beeld regelmatig hangen. De Wi-Fi is uitstekend (~800MBit), signaalsterkte is uitstekend, en op m'n smart tv werken alle apps probleemloos op 4K. Alleen dat vervelende apparaat van KPN doet 't gewoon niet.

Hierna weer snel terug naar Ziggo. Dan maar geen glasvezel. 


Reageer