Skip to main content

Begin dit jaar mijn abo voor 2 jaar verlengd. Ik had toen niet door dat de nieuwe settopbox van KPN zowel streaming als live tv integreert in 1 kast. 

Vandaag gebeld naar KPN of het mogelijk is mijn oude tv-ontvangers (Arcadyan HMB2260) om te ruilen naar KPN TV+ box. Met nog 2 goed werkende TVs zonder smart-TV, kan ik dan ook op deze TVs streamingdiensten bekijken zonder noodzaak aanschaf Chromecast etc. Ook het gemak van voice control ipv gepriegel met de afstandsbediening spreekt mij zeer aan. 

Echter te horen gekregen dat dit niet meer kan. De KPN TV+ boxen worden alleen geleverd bij nieuwe bestellingen en niet bij verlenging van bestaande abonnementen. De komende 2 jaar ben ik dus gebonden aan de oude Arcadyan en moet na 2 jaar een nieuw abo afsluiten. Dit is mij bij de verlenging niet verteld. En hoe moeilijk kan je het maken voor trouwe klanten???

Mijn oude Arcadyans zijn meer dan 5 jaar in gebruik. Trouwe klanten zou je als service toch mogelijk moeten maken om deze oude settopboxen in te ruilen. Geen betere ambassadeurschap dat trouwe klanten de mogelijkheden van nieuwe technologie te laten ervaren!!!

Is er echt geen mogelijkheid de oude Arcadyans in te ruilen voor KPN TV+ boxen zonder 2 jaar te moeten wachten?

Dan moet je het abonnement omzetten naar KPN tv+

Meestal ben je dan ook nog goedkoper uit.

 

Dat kan via MIJNKPN of gratis via 0800-0402 (wel om een medewerker vragen).

 

Maar wanneer is je abonnement ingegaan?

2 jaar geleden werd de Arris VIP 5202 geleverd.

Je hebt de Arcadyan HMB 2260, dan ga ik ervan uit dat je abonnement ouder is dan 2 jaar en dat je contactvrij bent.

Je kan dit ook in MIJNKPN zien. 


Maar wanneer is je abonnement ingegaan?

Begin dit jaar. Geen nieuwe klant, maar een bestaande klant die voor 2 jaar verlengd heeft.

Dus tot begin 2026 zit @McAn vast aan de HMB2260. Daar is niets meer aan te doen als de 14 dagen annuleringsperiode voorbij is.


Maar wanneer is je abonnement ingegaan?

Begin dit jaar. Geen nieuwe klant, maar een bestaande klant die voor 2 jaar verlengd heeft.

Dus tot begin 2026 zit @McAn vast aan de HMB2260. Daar is niets meer aan te doen als de 14 dagen annuleringsperiode voorbij is.

 

Wel heel erg vreemd.

Waarom zou je een lopend abonnement verlengen voor 2 jaar, terwijl je hem gewoon stilzwijgend kan laten doorlopen.

En dan ook nog met een echte antieke KPN tv ontvanger.

Arcadyan HMB 2260 is best wel een goede tv ontvanger, maar heeft ondertussen echt wel zijn tijd gehad.

 

Hopelijk kan KPN hem / haar toch nog tegemoet komen en het abonnement omzetten naar KPN tv+

Persoonlijk vind ik het niet netjes dat een abonnement met oude apparatuur voor 2 jaar vast verlengt wordt. 

De KPN medewerker die dit gedaan heeft, had daar op moeten wijzen.

Zelf vele jaren in de professionele verkoop gezeten, maar dit zou ik nooit zo gedaan hebben. 

 

@McAn mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken.


Ik heb er geen moeite mee om mijn contract tot 2026 te houden. Al sinds de jaren 90 bij KPN en daar dik tevreden mee. Ga ook niet overstappen. Ook al ligt er al glas van de concurrent in de straat. 
 

Maar antieke settopboxen die ik al zolang heb gebruikt simpel omruilen zonder gedoe met lopende abonnementen moet toch kunnen. Ze zijn wel heel rechtlijnig. 
 

Ik hoop dat er nog iemand van KPN hiernaar kan kijken en met een simpele oplossing komt. 
 

@joop2011 mijn profiel is ingevuld maar blijkbaar niet zichtbaar. Dank voor jouw uiteenzetting. Helemaal mee eens.  


Persoonlijk vind ik het niet netjes dat een abonnement met oude apparatuur voor 2 jaar vast verlengt wordt. 

Dit is iets van de laatste maanden volgens mij. Want vroeger kreeg je automatisch de nieuwste abonnementsvorm bij verlengen. Je oude abonnement verlengen kon helemaal niet. Het werd automatisch het nieuwste abonnement. 

Maar KPN heeft enige tijd geleden 2 jarige contracten ingevoerd. Waren er vroeger ook niet. En verlengen voor 2 jaar ... ja dan wil KPN wel korting geven natuurlijk.

En dan dat oude abonnement verlengen. Vaak zat is de abonnementsprijs daarvan al hoger dan de prijs van de nieuwste abonnementsvorm. Daar geeft KPN dan iets korting over. En ondertussen lekker goedkoop voor KPN doormodderen met tv ontvangers van 10 jaar of nog ouder. En dat voor 2 jaar.

KPN lacht z'n eigen vierkant driedubbel een slag in de rondte natuurlijk. Maar ja, klanten willen het, ze bellen er zelf om, die zijn dan blij met een beetje korting. Dus waarom zou KPN niet?


Hi @McAn! Dank voor het aanvullen van je profiel. 🙂 Ik heb gekeken en het contract is op 29 januari verlengd dus dat is helaas buiten de 14 dagen bedenktijd. Aanpassen kan dus niet meer.

De TV+ ontvangers kunnen alleen in combinatie met een TV+ abonnement geleverd worden en dat gaat helaas bij jou niet meer. 
Wat ik je wel mee wil geven is dat als je geen Chromecast aan wilt schaffen en geen SmartTV hebt, je ook een laptop met een HDMI kabel op je TV aan kunt sluiten. Op die manier kun je je streamingdiensten ook gebruiken. 🙂
Niet zo handig als het alternatief, maar toch beeld op een groter scherm.

Daarnaast is de Chromecast vaak ook in de aanbieding en daar zit ook een afstandsbediening bij. Ik heb er kortgeleden ook één gekocht en ben er super blij mee! Dus die kun je ook nog overwegen als je een keer een mooie aanbieding ziet.


Volgens mij betaal ik met mijn huidig abo hetzelfde of hoger abonnementsgeld voor TV en 2 settopboxen. Snap nog steeds niet waarom omruilen voor TV+ box niet kan. KPN wordt er niet armer van.  

 


Volgens mij betaal ik met mijn huidig abo hetzelfde of hoger abonnementsgeld voor TV en 2 settopboxen. Snap nog steeds niet waarom omruilen voor TV+ box niet kan. KPN wordt er niet armer van.  

 

Nogmaals @McAn het is niet een kwestie van simpel omruilen, het is overgaan van het ene abo (Hussel of ouder) naar een nieuw abo dat TV+ heet, en die omzetting kan alleen als je contractvrij bent.

 

 


Volgens mij betaal ik met mijn huidig abo hetzelfde of hoger abonnementsgeld voor TV en 2 settopboxen. Snap nog steeds niet waarom omruilen voor TV+ box niet kan. KPN wordt er niet armer van.  

 

Nogmaals @McAn het is niet een kwestie van simpel omruilen, het is overgaan van het ene abo (Hussel of ouder) naar een nieuw abo dat TV+ heet, en die omzetting kan alleen als je contractvrij bent.

 

 

 

Helemaal mee eens.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is onderdeel van het abonnement KPN tv+.

Bij de “oudere” abonnementen kan alleen de Arris of Arcadyan geleverd worden. 😉


Hi @McAn! Dank voor het aanvullen van je profiel. 🙂 Ik heb gekeken en het contract is op 29 januari verlengd dus dat is helaas buiten de 14 dagen bedenktijd. Aanpassen kan dus niet meer.

 

Ik vind het niet netjes van KPN om “oude” contracten met 2 jaar te verlengen, terwijl er nieuwe abonnementen met nieuwe apparatuur beschikbaar zijn.😣

Juridisch zal het wel allemaal mogen en KPN verdient er ook alleen maar aan.

Maar ik lees nu in verschillende topics dat klanten van KPN toch liever alsnog de nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) willen hebben en door deze truck van KPN moeten ze 2 jaar wachten.

Erg jammer, vind ik persoonlijk. 😣

 

P.S.

Deze klant heeft ook nog eens een antieke KPN tv decoder.

De Arcadyan HMB 2260.